Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Klimatyzacja - wyłącza się
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Klimatyzacja - wyłącza się
Autor Wiadomość
potrolu 




Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 56
Skąd: Międzyrzec Podlaski



Wysłany: Sob Lip 14, 2007 21:02   [R75] Klimatyzacja - wyłącza się
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

witam ponownie cały czas mam problem z klimą właśnie wróciłem z Chorwacji i szlag mnie trafiał po przekroczeniu 120km/h klima przestawała działać po zgaszeniu i ponownemu odpaleniu silnika znowu działała i ta w kółko, np przy ruszaniu po przekroczeniu magicznej ilości obrotów tj 2500 to samo musiałem się rozpędzić do jakiejś prędkości zgasić i ponownie odpalić silnik i było oki , np jadę 90km/h na 5 biegu pod delikatną górkę dodaję gazu i znowu to samo klima się wyłącza . w każdym z tych przypadków nie chciała się załączyć ponownie. Dodam wentylator działa nawet jak sprężarka się wyłączy.
POMOCY POMOCY POMOCY
pozdrawiam
Potrolu
_________________
PoTrolu
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Cze 14, 2011 11:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 14, 2007 21:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tedi_K 




Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 33
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Lip 14, 2007 21:40   

Witam,

Oprócz R25 żony jeżdżę także Fordem Focusem - miałem w nim dokładnie takie same objawy - okazało się, że winne było sprzęgło elektromagnetyczne. Elektromagnes był "termiczny" i po osiągnięciu określonej temperatury "puszczał" i nie "chwytał". Niestety nie dawało się to nijak zdiagnozować i ustało dopiero po wymianie sprzęgła.
Można próbować dojść do tego sprawdzająć, czy jest napięcie podawane na sprzęgło i czy ono trzyma.

Pozdrawiam,
Tedi_K
 
 
 
potrolu 




Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 56
Skąd: Międzyrzec Podlaski



Wysłany: Sro Lip 18, 2007 15:53   

Byłem dzisiaj u fachowców od klimy i nie wiem czy ich diagnoza ma sens powiedzieli mi iż ten typ tak ma iż jak jest zapotrzebowanie ma moc to klima się wyłącza po czy wszystko powinno wrócic do normy, a na pytanie czemu tak nie jest stwierdzili albo uszkodzony komputer albo przepływomierz i odesłali mnie do serwisu, wydaje mi się że z tym przepływomierzem trochę przegieli. co wy na to ?? To ma jakiż związek z klimą
pozdro
_________________
PoTrolu
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 18, 2007 15:59   

potrolu napisał/a:
Byłem dzisiaj u fachowców od klimy i nie wiem czy ich diagnoza ma sens powiedzieli mi iż ten typ tak ma iż jak jest zapotrzebowanie ma moc to klima się wyłącza po czy wszystko powinno wrócic do normy

Bzdury wg mnie...
Żadni z nich "fachowcy"
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Lip 18, 2007 17:30   

potrolu napisał/a:
ten typ
na pewno tak nie ma. Specjalnie szybko nie jeżdżę, ale przekroczenie 120-tu ani ilości obr/min nie ma wpływu na działanie klimy. Jeżeli już to raczej męczyłaby się na postoju, np. w korku.
Takich objawów nie miałem, więc nie próbuję określić przyczyn. Na dzisiaj popytaj znajomych z klimą o inny serwis. Mi kolega mechanik polecił serwis pod miastem, o którym nic wcześniej nie wiedziałem i OK.
W ogóle co to znaczy zapotrzebowanie ma moc?? - pierwsze słyszę. Najgorszymi warunkami dla klimatyzacji jest długi postój.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
potrolu 




Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 56
Skąd: Międzyrzec Podlaski



Wysłany: Sro Lip 18, 2007 20:09   

znalazłem coś takiego na innym forum co wy o tym sądzicie czy mogę mieć za dużo czynnika??
Cytat:
forum.VWGolf.pl

witam przy obecnych upalach jak tu nie uzywac klimy a z moją mam problem bowiem, jak jade na trasie to po kilkunastu minutach przestaje dzialac tak powyzej 110-12o km/h i nie idzie juz jej wlaczyc, musze sie zatrzymac wylaczyc silnik na chwilke i delikatnie przyspieszac zeby sie nie wylaczyla, dodam jest swiezo nabita. mial ktos z tym jakies doswiadczenie pozdrawiam i za pomoc +
Cytat:
Może masz za dużo czynnika chłodzącego. Cały pic polega na tym żeby było go tyle ile potrzeba , jak jest za mało to klimka sie nie załączy .tak samo jak jest go za duzo . przy szybkiej jeżdzie zwiększa się ciśnienie w sprężarce i rozłącz ci sprzęgło. pozdrawiam.
_________________
PoTrolu
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Cze 14, 2011 12:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mmaniek 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 132
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Lip 18, 2007 20:30   

Piszesz, że jak się sprężarka wyłączy to wentylatory skraplacza ciągle działają-jeśli dłużej niż jakieś 20-40 sek. to może być przepełniony układ....
Nabijałeś ostatnio klimę....
_________________
Wszystko dla ludzi, byle z głową. ;-)
 
 
 
potrolu 




Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 56
Skąd: Międzyrzec Podlaski



Wysłany: Sro Lip 18, 2007 20:33   

tak nabijałem
_________________
PoTrolu
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Lip 18, 2007 21:01   

Na automacie?, który odzyskuje czynnik, doprowadza do próżni, dodaje olej i napełni czynnik do właściwej ilości? Tą ilość serwis powinien sprawdzić - R75 jest w zestawieniach i jest tam podana ta sama ilość co na samochodzie.
Ilość czynnika masz podaną na żółtej naklejce po lewej stronie, po otwarciu klapy silnika. O ile pamiętam 450g +/-50g.
Ta drobna ilość oleju, którą dodaje automat jest zdaje się bardzo potrzebna, a uzyskanie próżni ma chyba usunąć ewentualną wilgoć z układu.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Sro Lip 18, 2007 21:23   

henryk_w napisał/a:
a uzyskanie próżni ma chyba usunąć ewentualną wilgoć z układu.

I sprawdzić szczelność instalacji :P
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sro Lip 18, 2007 22:16   

potrolu napisał/a:
Może masz za dużo czynnika chłodzącego.
lub czujnik ciśnienia uszkodzony. To jedyne logiczne wytłumaczenie Twojego problemu - jakie w tej chwili przychodzi mi do głowy. Zmień fachowców od klimy, bo ich porady świadczą o tym, że rzeczywiście mogli nabić Ci klimę "na oko" - tak jak im się wydawało, że będzie dobrze.

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lip 19, 2007 08:46   

mozna też spróbować upuscić odrobinę gazu. Koledze z R800 ta operacja przywróciła klimę do normalnego działania. Tez sie wyłaczała po krótkim czasie pracy i miał na wylocie temp. 12 st. A po upuszczeniu klima przestała wariować i temp powietrza spadła do 6 stopni (czy jakoś tak) ;) Upuscić można samemu naciskając kulkę w zaworze po stronie "zimnej" - ta grubsza rurka. I lepiej być w rękawicach i roboczym ubraniu :D
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
potrolu 




Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 56
Skąd: Międzyrzec Podlaski



Wysłany: Czw Lip 19, 2007 09:51   

przez jaki czas mam spuszczać aby nie wypuścić całego gazu ?? czy 3-4 sekundy wystarczą czy może dłużej ??
pozdro
_________________
PoTrolu
 
 
 
tomcy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 52
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Lip 19, 2007 10:53   

ja mam na wyjsciu 4 stopnie - na 2 biegu

a z tym wypuszczaniem gazu to na oko sam decydujesz ile i wsiadasz i sprawdzasz czy juz jest OK
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lip 19, 2007 10:59   

potrolu napisał/a:
przez jaki czas mam spuszczać aby nie wypuścić całego gazu ?? czy 3-4 sekundy wystarczą czy może dłużej ??

Raczej takie krótki naciśnięcia powiedzmy max 1 sekunda i sprawdzenie czy jest lepiej. Jeśli nie widać różnicy to lepiej za dużo nie spuścić.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Lip 19, 2007 12:09   

Za dużo nie spuszczaj, bo możesz doprowadzić do tego, że będzie za mało.
Jak podłączysz na automacie to serwisant będzie wiedział ile czynnika masz. Spuszczenie do właściwego poziomu powinno być za darmo. Przy uzupełnianiu klimy serwisanci sprawdzają ile trzeba uzupełnić (powinno to być brane pod uwagę przy cenie za uzupełnienie) i automat przed napełnieniem odzyskuje z układu czynnik.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
potrolu 




Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 56
Skąd: Międzyrzec Podlaski



Wysłany: Czw Lip 19, 2007 20:22   

witam
chyba nareperowałem klimę upuściłem trochę gazu nie wiem czy dobrze 1sek z grubej rury i tak samo z cienkiej nie wiem czy dobrze zrobiłem ale dzisiaj jeszcze się nie wyłączyła po testuję jeszcze jutro
podzro
_________________
PoTrolu
Ostatnio zmieniony przez potrolu Pią Lip 20, 2007 13:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lip 19, 2007 21:02   

Super :) Skoro działa to chyba Ci się udało trafić we właściwa ilość gazu ;)

PS. pomiędzy przyciskami "cytuj" i "edytuj" jest taki "czerwony ptaszek" kliknij i zobacz co to takiego ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
potrolu 




Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 56
Skąd: Międzyrzec Podlaski



Wysłany: Sob Lip 21, 2007 10:29   

witam
wczoraj testowałem trochę bardziej intensywnie i lipa dalej się wyłącza tak jak było, nie wiem boję się już spuszczać więcej gazu bo może być zaraz za mało :cry: ale jeszcze denerwuje mnie to iż jak się wyłączy to odrazy wieje mi wilgotnym powietrzem co to może być?? Filtr kabinowy wymieniałem (czy to może być tak że mechanik który mi to robił jakoś źle go założył) czy to jest wina czegoś innego.
Proszę pomocy bo już mam powoli dość tego samochodu byłem już chyba w pięciu warsztatach co się trudnią klimatyzacją i każdy rozkłada ręce.
pozdro
_________________
PoTrolu
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Lip 21, 2007 11:48   

potrolu napisał/a:
jak się wyłączy to odrazy wieje mi wilgotnym powietrzem
- jeżeli jest wilgotne krótko i nie wiąże się z tym zapach stęchlizny, to chyba normalne - jak do szklanki wlejesz przechłodzony płyn to ścianki z zewnątrz robią się zroszone. Jeżeli czujesz stęchliznę, to masz nieodgrzybiony układ (kanały i parownik).
Instrukcję samodzielnego odgrzybiania układu (w tym parownika, którego nie odgrzybią Ci w warsztacie nie znającym R75) znajdziesz w postach Mariana_K. Uwaga na ryzyko zalania modułu sterowania światłami przy odgrzybianiu nawiewu z lewej strony kierowcy (też na Forum).
Poszukaj również (na Forum) procedury selftestu klimy, może będzie łatwiej rozmawiać z fachowcami.
W każdym typie auta klimę się serwisuje i odgrzybia... Wymiana filtra kabinowego jest tylko jednym z elementów takiego serwisu.
Jeżeli jest trochę lepiej po spuszczeniu czynnika, to może jednak podjedź na automat, żeby sprawdzić ile go jest w układzie.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Klimatyzacja się wyłącza
potrolu Rover serii 75, MG ZT 20 Nie Lip 04, 2010 22:42
mkowals5
Brak nowych postów [R75] Klimatyzacja - wyłącza się
zielus Rover serii 75, MG ZT 13 Wto Kwi 30, 2013 14:43
it73
Brak nowych postów [R75] Klimatyzacja wyłącza się przy dużym obciażeniu.
jpawel Rover serii 75, MG ZT 13 Pon Cze 08, 2015 12:58
radareks
Brak nowych postów [R75] webasto - nie wyłącza się
maciejosw Rover serii 75, MG ZT 16 Pon Lut 10, 2014 01:32
maciejosw
Brak nowych postów [R75] Webasto, czy się wyłącza ?
oliamaru Rover serii 75, MG ZT 9 Sob Gru 12, 2009 15:01
solkim



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink