Mianowicie nie działa mi klimatyzacja i z tego powodu zaczełem od sprawdzenia czy jest napełniona i okazało się że nie więc udałem się by napełnić lecz klima jak się nie włączała tak się nie włącza ... tzn spręzarka się nie załącza a wiatrak chodzi... pytanie jak sprawdzić czy sprężarka jest sprawna? .... i czy może być np. powód taki że nie działa włącznik klimy? jak sprawdzić ten włącznik?
Jeżeli went. rusza, to włącznik jest OK.
Może być skopany czujnik ciśnienia oleju, czujnik temp. parownika, przekaźnik....... albo spręząrka lub tylko jej sprzęgło. Niestety za mało danych
Paul a jakie dane są ci potrzebne?
A w włączniku nie jest tak iż odpowiedni pin służy np. do wentylatora następny od sprężarki? Pytam bo nie mam zielonego pojęcia
Acha dodam iż jak włącze klimę kontrolka zapala się lecz zastanawiające jest to iż jak wyłączę silnik i wyjmę kluczyki ze stacyjki to ta kontrolka nie gaśnie
i pytanie jeszcze gdzie znajdę te czujniki i jak je sprawdzić?
Pablo - RAVE się kłania
Do sterowania jest osobny moduł, a nie sam wyłącznik. Jeśli Ci kontrolka nie gaśnie, to znaczy że coś z kabelkami albo przekaźnikami jest nie teges
Bez schematu, miernika i SAMOCHODU, to za wiele Ci nikt nie pomoże
Najlepiej poszukaj jakiegoś zaufanego elektryka, wydrukuj mu schematy i powinien dać radę przynajmniej z diagnozą.
Ostatnio zmieniony przez Brt Czw Lip 19, 2007 21:53, w całości zmieniany 1 raz
Zrób jak radzi Paul. Możesz sprawdzić samą sprężarkę podając napięcie bezposrednio z aku na sprzęgło. Warto też zacząć od niebezpieczników pod maską. No i jest zastanawiające, że kontrolka od klimy świeci bez kluczyka
Schemat i szukanie, inaczej nie da rady.
Bezpieczniki są dobre bo to w pierwszej kolejności sprawdzałem.
A że kontrolka nie gaśnie to może właśnie być coś z nią nie tak ... już sam nie mam pojęcia.
jutro na krótko podłączę sprężarkę może coś się dowiem
W moim rowerku 220sdi również klima nie działała, kontrolka sie paliła, klima nabita do pełna sprężarka chodzi a tu nic....
Ale czarodziej /elektryk w poznaniu/ doszedł ze na czujnik ciśnienia oleju jest coś nie tak i to obszedł i klima działa bez zarzutów....
A może czujnik temperatury oleju Jak skręci się koła to widać czujnik nad filtrem oleju z którego przewody wychodzą w stronękoła i to wąłśnie jest czujnik temp oleju, przez który przechodzi prąd do sprzęgła klimy. Jeśki tam jest cos nie teges, to klima nie będzie działać. Miejsce jest podatne na uszkodzenia przewodów
A moj przypadek z jakim sie spotkalem, to oprocz uciekajacego czynnika (nieszczelnosc) dochodzila usterka przewodu (jednego z dwoch) prowadzacego do czujnika w chlodnicy (obok alternatora). Ktos go naderwal w taki sposob, ze bylo to nie widoczne na pierwszy rzut oka, dopiero po ruszeniu przewodem okazalo sie, ze jest naderwany.
Objawy byly podobne... wiatrak sie zalaczal, kontrolka od klimy tez, a sprezareczka nie i nie bylo tego charakterystycznego dzwieku, ktory towarzyszy wlaczanej klimie
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 52 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Lip 20, 2007 07:52
Schemat juz kiedys podawalem wiec opcja szukaj sie klania
po za tym wszystko bylo opsane co trzeba sprawdzic po kolei - w twoim przypadku to na krutko podajesz z aku na sprezarke (albo zwierasz przekaznik)
naprawa klimy (jesli nie ma wycieku) to nie jest jakas tam pro pks sprawa wiec zawsze mozesz probowac na poczatku sam - jesli wyczerpia sie pomysly to wtedy dopiero mechanior
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum