Wysłany: Pią Lip 20, 2007 18:11 [R620] Rzęzi z pod maski. Co to jest?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam wszystkich.
Potrzebuje pomocy.Autko mam miesiąc i wczesniej nic takiego sie nie wydarzyło a parę dni temu z silnika słychać dziwny dzwięk - rzęzenie.Tak jakby jakaś rolka tarła badz miała problem z kręceniem sie.Zaczyna sie to po jakiś 10 minutach jazdy i trwa cały czas aż do zgaszenia silnika.Mimo iż nic sie poza tym nie dzieje jest to dość dokuczliwe ponieważ diselek wczesniej pracował wzorowo.Byłem u mechanika w dość dużym serwisie.Stwierdził po osłuchaniu silnika iż jest to rolka napinająca pasek (jeśli dobrze usłyszałem bodajże wielorowkowy). Więc zamówiłem odrazu u nich rolke. Koszt 80zł.Na następny dzień podjechałem do nich i ściągneli pasek i starą rolkę.Okazało sie ze stara jest w idealnej formie i nic jej nie dolega.Pasek natomiast był zjechany już.Pasek wymieniłem(40zł) i zalorzyli starą dobrą rolke a nową niepotrzebnie zamówioną oddałem spowrotem na sklep. Po dalszych oględzinach stwierdzili ze jest to napewno pompa wspomagania i pewnie jest tam juz zjechane łożysko rolki.Nic nie rozbierali i nie sciagali.Stwierdzili to na odsłuch. Nie wiem co mam zrobić. Oni muwią że pompy nie naprawią choć ja sam nie wiem czy to pompa wspomagania czy coś innego. Polecili mi abym oddał pompe do regeneracji.U mnie w miescie nikt czegośtakiego nie robi. A najbliżej mam do Wrocławia. Co mam zrobić?Kupić nową pompę?Oddać do regeneracji?ile to wogóle kosztuje w przybliżeniu?Czy może wystarczy wymienić same łożysko w pompie? Kompletnie nie wiem a mechanicy zakładają ręce. Czy wogóle brać się za to?Poza rzęzeniem nic sie nie dzieje. Płyn w normie, układ wspomagania chodzi wzorowo, kręcąc kierownicą nic nie słychać kompletnie, nawet skręcając na maksa.Rzęzenie jest równomierne niezależnie od skrętów,obrotów,prędkości itd. Poprostu pojawia się po okolo 10 minutach i nie ustępuje. Czy ktoś miał u siebie podobne zjawisko? Proszę pomóżcie !! Bo nie wypada jezdzić pięknym zadbanym autkiem w turbo diselku z silnikiem traktora.Dziękuję z góry
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 09, 2011 20:37, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lip 20, 2007 18:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Okazało sie ze stara jest w idealnej formie i nic jej nie dolega.Pasek natomiast był zjechany już.Pasek wymieniłem(40zł) i zalorzyli starą dobrą rolke a nową niepotrzebnie zamówioną oddałem spowrotem na sklep.
Jak mozna stwierdzic zuzycie rolki trzymajac ja w rekach?
Zle zrobiles, powinienes rolke tez zmienic, bo jak ci sie ta za jakies pol roku zatrze to, pasek tez bedziesz zmienial na nowy....
Tomek_620di napisał/a:
Po dalszych oględzinach stwierdzili ze jest to napewno pompa wspomagania i pewnie jest tam juz zjechane łożysko rolki.Nic nie rozbierali i nie sciagali.Stwierdzili to na odsłuch. Nie wiem co mam zrobić. Oni muwią że pompy nie naprawią choć ja sam nie wiem czy to pompa wspomagania czy coś innego.
Zmien warsztat , bo po tym co piszesz to tam pracuja niekompetentne osoby....
Tomek_620di napisał/a:
Rzęzenie jest równomierne niezależnie od skrętów,obrotów,prędkości itd. Poprostu pojawia się po okolo 10 minutach i nie ustępuje.
Ten halas moze faktycznie powodowac pompa wspomagania, tylko, ze ja stawialbym na zawor upustowy cisnienia, nie zadne lozyska
Na poczatek zmien olej w ukladzie wspomagania.
Tomek_620di napisał/a:
Co mam zrobić?Kupić nową pompę?Oddać do regeneracji?
W razie czego, zawsze mozna kupic uzywana pompe, z samochodow rozbieranych, duzo ich jest teraz
Pozdrawiam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum