Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
Witam wszystkich,
Ponieważ wymieniłem ostatnio kilka rzeczy w zawieszeniu swojego Roverka, wybrałem się na geometrię kół.
Po tym zabiegu w kabinie zaczęło być bardzo głośno, a koła (opony) wydają dzwięk - coś jak "łuuuuuu łuuuu"
Słychać to przy każdej prędkości, jednak głośność nasila się przy prędkościach większych niż 90km/h.
Mieliście już może podobny przypadek?
O co może chodzić? Czy zbieżność została źle ustawiona? A może koła po tym zabiegu muszą się "ułożyć"?
Proszę o poradę, bo jeśli spartaczyli robotę to wracam dziś z reklamacją.
Dzięki, pozdrawiam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 22:01, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 24, 2007 12:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Takie "łuuuuuu łuuuuuu" jeśli jest mniej więcej zgrane z częstotliwością obracania się kół to ewidentnie łożyska
Ale mogą też być "wyząbkowane" opony to możesz łatwo sprawdzić przekładając koła przód<>tył i jeśli coś się zmieni (osłabnie albo nasili) to oznacza że oponki.
Zła zbieżność raczej nie będzie wywoływać efektów dźwiękowych, za to po paru tysiącach będzie widać na oponach (nierówne zużycie).
Możesz napisać coś więcej co robiłeś z tym zawieszeniem?
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sty 2007 Posty: 115 Skąd: Książ Wielki
Wysłany: Wto Lip 24, 2007 18:40
Wymieniałem tulejki - tylne cukierki + małe na wahaczu tylnym poprzecznym. Z przodu mieszki do półosi. To wszystko.
Chociaż nie wszyscy sugerowali zbieżność po takich zabiegach, jednak chciałem żeby wszystko grało jak należy.
Byłem w tym zakładzie dziś i gość powiedział, że "nie spotkał się żeby opony wydawały dźwięki" i zasugerował podobnie jak Ty łożyska. Dodał, że po zrobieniu zbieżności właśnie łożyska mogą być do wymiany. Jutro wieczorem mam tam podjechać na kanał.
O jakie łożyska chodzi? Koszt? Dostępność? Robocizna?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Łożyska kół:
Z przodu same łożyska dostępne bez problemu niestety koszt hmmmm od 110pln wzwyż za sztukę
Z tyłu kompletne piasty dostępne również bez problemu ale koszt oczywiście odpowiednio większy
a niestety jak wymieniać to parami
Łożyska bez problemu dostaniesz u Tomiego, ale też w każdym sklepie auto moto, tylko dobrze wiedzieć co się chce kupić
robocizna to jakieś ±50PLN za sztukę (oczywiście zależy od warsztatu)
Jutro postaram się pogrzebać i podać Ci numery łożysk, ale jak Ci się spieszy to poszukaj w archiwum grup dyskusyjnych, na 100% było bo sam z tym walczyłem
[ Dodano: Wto Lip 24, 2007 10:53 pm ]
k3master napisał/a:
Dodał, że po zrobieniu zbieżności właśnie łożyska mogą być do wymiany.
nie wiem czemu niby po ustawianiu zbieżności miałyby pójść łożyska
k3master napisał/a:
Chociaż nie wszyscy sugerowali zbieżność po takich zabiegach
po wymianie tulejek zawieszenia to moim zdaniem jest w 100% konieczne, a nawet po każdym rozmontowaniu zawieszenia, przecież nie da się zagwarantować, że po skręceniu będzie tak jak trzeba, może poprostu nie wiedzieli, że w niektórych samochodach z tyłu to też się ustawia
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Szybko nie trzeba. Spokojnie możesz kilka tysięcy tak pojeździć, tylko pamiętaj, że:
1 to wycie będzie się nasilać
2 samochód ma ciężko (większe opory na łożyskach) i łożyska się grzeją (jeszcze większe opory się robią
3 w końcu te łożyska się rozlecą ale to zazwyczaj dłuuuuugo trwa
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sty 2007 Posty: 115 Skąd: Książ Wielki
Wysłany: Czw Lip 26, 2007 08:35
Hej,
Po wczorajszej wizycie u mechanika wyszło:
1. Lewe łożysko z przodu do wymiany
2. Lewy drążek kierowniczy do wymiany (choć wymieniałem w lutym tego roku )
3. Prawa tarcza lekko wygięta (niedawno miałem w niej kamyk, może to przez to - nowe tarcze wstawiłem też w lutym)
I wyżalę się: mechanik powiedział, że to przez ten drążek kierowniczy auto nie mogło dobrze "znaleźć" zbieżności. Oczywiście 2 dni wcześniej nie raczył mi tego powiedzieć, a pieniążki skasował (za, co by nie było, niewykonanie dobrze zbieżności). Jak tak można? lipa
No i pytania:
1. Wspomniałeś, że lepiej wymieniać łożyska parami - czy to oznacza, że trzeba wymienić prawe i lewe jednocześnie?
2. Co do tarczy mechanik zasugerował jej zdjęcie i przeczyszczenie, bo być może jest tam nagar i jego usunięcie może pomóc. Co o tym sądzicie?
Tacowski napisał/a:
Kolego a gdzie kupiles te male tulejki i za ile??
Z tymi mały mi tulejami to miałem duży kłopot. Nigdzie nie mogłem ich dostać. Sytuacja była taka, że w Japan Cars Kraków (al. 29 listopada) gość z katalogu wytypował mi 3 rodzaje takich tulejek.
Nie miałem przy sobie starej, więc kupiłem wszystkie 3. U mechanika okazało się, że żadna nie pasuje. Trzeba było wybrać tą najbliższą oryginałowi i trochę przyciąć. 2 pozostałe oczywiście zwróciłem do sklepu.
Z tego co pamiętam to zapłaciłem w okolicach 110 zł. za dwie tuleje.
Pozdrawiam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
1. Wspomniałeś, że lepiej wymieniać łożyska parami - czy to oznacza, że trzeba wymienić prawe i lewe jednocześnie?
Tak prawe i lewe. Osobiście raczej bym się nie zdecydował na wymianę pojedynczo, bo drugie tak czy inaczej niedługo padnie (nie ma się co oszukiwać), a skracasz w ten sposób żywotność pierwszego
k3master napisał/a:
2. Co do tarczy mechanik zasugerował jej zdjęcie i przeczyszczenie, bo być może jest tam nagar i jego usunięcie może pomóc. Co o tym sądzicie
Myślę, że jakby tam coś było to klocki bardzo dokładnie by to wyczyściły
Jeśli masz nowe (grube) to tak jak mówi herc, możesz spokojnie przetoczyć, niektóre "felerne" tarcze jeśli się szybko wygną to dopiero po takim przetoczeniu jeżdżą i jeżdżą i jeżdżą...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Tak prawe i lewe. Osobiście raczej bym się nie zdecydował na wymianę pojedynczo, bo drugie tak czy inaczej niedługo padnie (nie ma się co oszukiwać), a skracasz w ten sposób żywotność pierwszego
Ja kiedyś w R200 zmieniłem tylne-prawe łożysko z piastą (na używane) i żadnych negatywnych następstw nie zauważyłem.
k3master napisał/a:
I wyżalę się: mechanik powiedział, że to przez ten drążek kierowniczy auto nie mogło dobrze "znaleźć" zbieżności. Oczywiście 2 dni wcześniej nie raczył mi tego powiedzieć, a pieniążki skasował (za, co by nie było, niewykonanie dobrze zbieżności). Jak tak można? lipa
Nie lipa, tylko niech wymienia drążek i za darmo robi zbieżność.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sty 2007 Posty: 115 Skąd: Książ Wielki
Wysłany: Czw Lip 26, 2007 12:31
OK części zamówione, jeszcze się zastanowię czy łożyska wymieniać dwa od razu czy na razie tylko to uszkodzone. Tarczę przetoczę i się zobaczy.
1. Oczywiście, zbieżność po tych robotach jest obowiązkowa, jak rozumiem?
2. Ile orientacyjnie za robociznę (łożysko+drążek+tarcza)? Mech mówi 100zł. - wydaje mi się, że dużo.
piter34 napisał/a:
Nie lipa, tylko niech wymienia drążek i za darmo robi zbieżność
(głos Lindy) Nie chce mi się już z nim gadać
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
1. Oczywiście, zbieżność po tych robotach jest obowiązkowa, jak rozumiem?
Oczywiście
Cytat:
2. Ile orientacyjnie za robociznę (łożysko+drążek+tarcza)? Mech mówi 100zł. - wydaje mi się, że dużo.
Mogłoby być gorzej.
Prawda jest taka, że płacisz za łożysko + odkręcenie i przykręcenie 1 stożka (druga strona drążka , ale faktycznie z przodu to jest troszkę zabawy, (ja robiłem sam i wyszło mi ok 1,5 godziny na stronę)
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum