Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Od kilku dni jestem szczęsliwym posiadaczem Rovera 75 z 2000 roku. Jego przebieg to 50 tys kilometrów udokumentowany . Jego jedyną bolączką jest palący się ABS oraz kontrolka od klocków hamulcowych oraz niedziałający prędkościomierz. Auto miało wymieniony kabel od czujnika ABS oraz zmieniane klocki. Czy jezeli te kable były odpinane to komputer mógł sobie to zapisac jako błąd? Zdziwiłem się że tam gdzie jest włożony czujnik ABS-u nie ma takiego ząbkowanego pierścienia jak np w Daewoo Leganzie. Co powinienem jeszcze zrobic oprócz wizyty na diagnostyce? Gdzie mogę znaleść kostkę od prędkościomierza podobno trzeba przeczyścić jej styki. Czy widac ją w komorze silnika czy tez trzeba demontowac plyte pod silnikiem . Czekam na wasze sugestie i zgóry dziękuję za pomoc .
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 05, 2010 19:16, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 23, 2007 22:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
R75 sygnał do prędkościomierza jest brany z czujnika ABSu (o ile pamiętam to z prawej strony). Jeśli świeci sie kontrolka to ABS na 100% nie działa.
Myślę, że skoro nie widzisz "ząbków" na przegubie to własnie tu jest przyczyna Twoich problemów z ABSem i prędkościomierzem. Albo pierścień "spadł" albo ktoś wymieniał przegub i załozył jakiś niewłaściwy.
Prędkościomierz w R75 dostaje informacje o prędkości z prawych czujników ABS (po stronie pasażera). Świecąca kontrolka ABS i brak prędkościomierza ewidentnie wskazuje na problem z tymi czujnikami. Piszesz o wymianie przewodu od czujnika ABS - zmieniałeś z prawej strony auta? Dokładnie obejrzyj przewody - jeśli OK to czujnik (lub oba) do wymiany.
Teoretycznie sprawa jasna, trochę mnie jednak dziwi brak tego "ząbkowanego pierścienia ABS-u". Nie zaglądałem u siebie, ale na chłopski rozum to taki pierścień powinien być...
A - jeszcze jedno: uzupełnij info w temacie [dodaj rocznik i typ silnika]
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
tez mialam z tym problem. Rowniez nie bylo piescienia zebatego, i z tego co powiedzieli (gosc ktory na czesci rozbiera roverki 75) , te typy nie maja, nie ma tam zadnego pierscienia zebatego, dzialaja na zasadzie elektromagnesu (sorry jezeli sie myle, ale nie bardzo znam sie na tym i to nie moja opinia)..
Ten problem opisywalam juz wczesniej, zajrzyj tam... Dokladnie sprawdz czujnik, u mnie komputer wykazal dobry czujnik tylko uszkodzony pierscien zebaty. Wymienilam czujnik i dziala bez zastrzezen i niepotrzebny byl jakikolwiek pierscien zebaty. Czujnik moze miec gdzies przetarte kabelki i one czasem lacza a czasem nie..
powodzenia
Ps tylko nie daj sie mechanikom, moj powiedzial ze trzeba wymienic przedni kokpit... i chyba prawa przednia piaste .......ale numer... a to tylko czujnik, ktory notabene lezal w bagazniku, bo poprzedni wlasciciel chyba mial ten problem i juz kupil., ale nie zdazyl wymienic...
pozdrowka Jola
witam też mam problem z ABS-em tylko ja chyba wiem który to czujnik lewy przedni może ktoś wie gdzie można takowy zakupić bo na allegro chcą 450 złociszy trochę sporo
pozdro
mój abs juz dziala czujnik był dobry ele nie dochodził do niego prąd. Jka wczesniej sie pytałem w sklepie to powiedzieli mi ze taki czujnik helli mozna kupic za 90 zl tylko ze w hurtowniach bardzo szybko się rozchodzą .
Od kilku dni jestem szczęsliwym posiadaczem Rovera 75 z 2000 roku. Jego przebieg to 50 tys kilometrów udokumentowany .
powitać kolejnego szczęściarza a będąc szczerym do bólu to nie wierze w ten przebieg. samochód 8 lub jak kto woli jeszcze 7 letni i przebieg 50tys. to podejrzana sprawa. Przebieg rzędu 6tys rocznie jest smieszny a poza tym te usterki z ABS... po 50 udokumentowanych tysiącach no chyba ze z nieużywania ja mam 206000 juz - w tym ja zrobilem 37000 w przeciągu roku. I jakoś nie mam problemu z niczym oprócz sprzęgła (odpukać)
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Lut 29, 2008 07:57
argail, no dobra zdarzają sie takie samochody których właściciele nie używali za często ale w tym przypadku to chyba jest podejrzane kto widział zeby po przebiegu 50tys padł ABS A co do takich małych przebiegów to dla uwiarygodnienia ich oprócz kisązki serwisowej zbieraj faktury za naprawy/przegłady. Ja sie już naciąłem w te wakacje, kupiłem citroena berlingo na firme (w rzeszowie przy salonie hyundai'a) rocznik '97 przebieg 167tys. Mysle 16tys rocznie... SPOKO po 3 dniach zajeżdżam do warsztatu bosch'a u mnie (55km od rzeszowa) na wymiane rozrządu a oni sie mnie pytaja czy to auto z ŻYWIEC TRADE
-Tak panowie a dlaczego
-A ile ma na liczniku
-Jedyne 167tys a dlaczego pytacie - okazało sie ze żywiec serwisuje część samochodów u nich i sprawdzili mi w kompie przebieg napraw i przebieg km tego berlingo... ostatnia naprawa wyszła w kwietniu z przebiegiem 290000 samochód oddalem nastepnego dnia a w przebiegi poniżej 20tyś rocznie nie wierze, chyba ze są podparte fakturami.
Co ma wspólnegoten wskaźnik z ABS i prędkościomierzem?
w R75 sygnał prędkości jest pobireany z czujników ABS
zazwyczaj jeśli są problemy z czujnikami z prawej strony, to wariuje prędkościomierz, kontrola trakcji i tempomat
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Pią Lut 29, 2008 08:19
w 75 można zwerfikować samemu przebieg podłączając go pod t4, a co do małych przebiegów są ludzie co mało robią autami km, ale nie firmy trzeba sprawdzić kto był właścicielem auta i będzie wiadomo, tym bardziej jak auto jest kupione w Polskim serwisie to mają całą historie,kumpel kupował sprintera zwiezionego z niemiec zadzwonił do salonu potwierdzili przebieg, i co było robione.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Lut 29, 2008 08:25
sTERYD, czytamy ze zrozumieniem, kolega Lurz chyba sie pyta o wskażnik paliwa
Lurz napisał/a:
Ja mam to samo ale jeszcze wariuje wskaźnik poziomu paliwa. Co ma wspólnegoten wskaźnik z ABS i prędkościomierzem?
co nie zmienia faktu ze nikt nie mówił ze wskażnik paliwa ma cokolwiek wspólnego z ABS i prędkościomierzem
Lurz, ja jestem uczeń w dziedzinie roverków jeszcze ale wg mnie wskażnik paliwa ma niewiele wspólnego z tym problemem. Może czujnik w baku albo jakieś zwarcie
[ Dodano: Pią Lut 29, 2008 08:28 ] PHJOWI, zgadza sie ale ja mimo wszystko wole jak autko było uzywane i jeżdżone nawet mimo trochę wiekszego przebiegu przynajmniej czyjnik ABS nie miał czasu zardzewieć
Co do przebiegu to nie ma bata żeby diesel miał mało najechane. Mój jest 2000 i ma na liczniku 130 tyś, ale już po zakupie poprosiłem żeby podali mi faktycznie jak jest, bo silnik chodził cacy, ale w cuda nie wierzę. No i pokazali kwit, że miał 207 tyś. Nikt na zachodzie nie kupuje diesla, żeby nim nie jeździć. Natomiast te silniki bmw są podobno (oby) prawie nie do zajechania więc co to jest 200 tyś? Kolega ma bmw z tym motorkiem i zrobił 500 tyś i słowa nie powie złego. Pozdrowienia
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Lut 29, 2008 08:50
Lurz, tutaj sie zgodze, diesel = konkretny przebieg ale cinek730 nigdzie nie podał rodzaju silnika jak ma co nie zmienia faktu że ja nie wierze w jego przebieg i tego bede sie trzymał
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum