Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Co oznacza kontrolka?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Co oznacza kontrolka?
Autor Wiadomość
Olo12 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 157
Skąd: Stalowa Wola



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 17:46   [R75] Co oznacza kontrolka?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

od czsu do czasu zapala mi się pomarańczowa kontrolka w górnej środkowej części wyśietlacza.
Jest to kółko z 3 przerywanymi kreskami po jednej stronie i z 3 po drugiej stronie. co to oznacza( podejżęwam, żę coś z klockami)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lis 20, 2010 21:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 26, 2007 17:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Piotrass 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 430
Skąd: Lubsko

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 26, 2007 17:59   

Jest to kontrolka od klocków hamulcowych - najprawdopodobniej czas na ich wymiane.
_________________
F.T.H8TER5 and join the music!
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 17:59   

słusznie, trzeba sprawdzić klocki/tarcze/poziom płynu w układzie hamowania. Jak świeci od czasu do czasu, tzn., że jeszcze da się bezpiecznie jeździć. Kontrolki zaczynają migać z niejakim wyprzedzeniem - jest czas na sprawdzenie i rozejrzenie się za najlepszą ofertą. Z dalszym zużyciem klocków kontrolka zacznie się świecić ciągle.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
tommsz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 169
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 21:19   

czujnik też już możesz kupować
_________________
Tomek
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 21:26   

tommsz napisał/a:
czujnik też już możesz kupować

Dlaczego?
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Lip 26, 2007 22:18   

Tak jak napisał Piotrass - jest to kontrolka zużycia klocków hamulcowych. Zapalenie jej sygnalizuje zużycie jednego z czujników klocków hamulcowych. Czujniki są dwa - po prawej stronie auta (strona pasażera) w specjalnej wnęce w klockach hamulcowych.
Dziwi mnie jednak takie zapalanie kontrolki od czasu do czasu, bo (o ile mnie pamięć nie myli) oba czujniki są połączone szeregowo i podają masę na określony pin w desce rozdzielczej. Zużycie (wytarcie) jednego z czujników powoduje przerwanie obwodu i zapalenie kontrolki. Tak zapalona nie powinna gasnąć, aż do momentu wymiany czujnika (zamknięcia obwodu).
Miganie sygnalizuje - moim zdaniem - problem z połączeniami czujników. Sprawdziłbym przewody i kostki połączeniowe.

henryk_w napisał/a:
trzeba sprawdzić klocki/tarcze/poziom płynu w układzie hamowania
Moim zdaniem jest to kontrolka tylko i wyłącznie klocków - nie wskazuje niskiego poziomu płynu i zużytych tarcz.

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 12:22   

kolega marian ma rację. jest to tylko kontrolka zużycia klocków, a co za tym idzie wiąże się to z wymianą czujnika grubości klocków. jeśli kontrolka się świeci to znaczy że czujnik też się wytarł. na allegro są te czujki nowe.
 
 
 
kRisj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 60
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 14:20   

Wie ktos może jak ominąć ten czujnik, tzn. rozłączyć coś lub połączyć na krótko, żeby komputer myślał, że klocki są ok?. Wymieniłem klocki już jakiś czas temu, ale czujnika nie ruszałem. Cały czas świeci mi sie kontrolka, a nie mam zamiaru kupować czujnika w cenie klocków.
pozdrawiam
 
 
 
tommsz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 169
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 15:01   

Wystarczy obciąć czujnik i zewrzeć ze sobą kabelki.
Pozdrawiam
_________________
Tomek
 
 
 
kRisj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 60
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Lip 27, 2007 20:29   

Dzieki tommsz za odp. Jutro się tym zajmę. Mam nadzieje, że ktoś mi jeszcze doradzi w sprawie sprzęgła, ale to już nie w tym temacie.
Pozdro
_________________
pozdrawiam wszystkich forumowiczów i roverkowiczów :D
 
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Sob Lip 28, 2007 15:36   

pytanie tylko po co obcinać. po to fabryka je włożyła aby podnieść komfort użytkowania. moim zdaniem jesli stac cie na auto to te kilkadziesiąt złotych na czujnik to żadne pieniądze. ciekawe jak byś sie czuł jak kupisz samochód a przy ewentualnej wymianie klocków zobaczysz obcięte i zaizolowane przewody? ja bym sie wk.... na poprzedniego właściciela. przeciez to jest wydatek na dłuższą metę bo nie zawsze się zwali czujnik. najlepiej nie dopuszczać do takiego zużycia klocków i czujnika.
 
 
 
kRisj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 60
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Lip 28, 2007 19:16   

Nie obciąłem, ale wstawiłem mostek na złączce pomiędzy czujnikiem, a okablowaniem samochodu. Lampka się już nie świeci :)
jarema napisał/a:
po to fabryka je włożyła aby podnieść komfort użytkowania
Myśle, że fabryka wstawiła je poto, aby użytkownik, który ani troche nie zna się na swoim samochodzie wiedział kiedy pojechać do serwisu, gdzie wszystko zrobią za niego. Ja klocki wymieniałem sam, zapłaciłem za komplet na przód jeśli dobrze pamiętam ok 120zł i niechce wydawać kolejne 90zł na czujnik, skoro zaglądam w swoje koła rególarnie. To tak jakbym włożył stówę przy kole i czekał, aż się przetrze :)
jarema napisał/a:
przeciez to jest wydatek na dłuższą metę bo nie zawsze się zwali czujnik

Hmm z tego co wiem to prawie zawsze zwali się chociaż jeden czujnik. Z regóły klocki z przodu szybciej się kończą, więc rąbie się ten z przodu.
jarema napisał/a:
ciekawe jak byś sie czuł jak kupisz samochód a przy ewentualnej wymianie klocków zobaczysz obcięte i zaizolowane przewody?

Wkurzył bym się z deka, ale u mnie nie ma zaizolowanych przewodów. Zresztą narazie nie mam zamiaru sprzedawać swojego roverka, więc ktoś inny też się nie wkurzy.
jarema napisał/a:
najlepiej nie dopuszczać do takiego zużycia klocków i czujnika

czujnik się nie zużywa tylko ściera i rozlatuje na kawałki, zresztą nie ma sensu wcześniej wymieniać klocków, bo na moje oko to jeszcze po przetarciu czujnika na 10kkm by starczyły.

Tak więc jarema jak chcesz to patrz w komputer i czekaj, aż się zaświeci kontrolka od klocków - ja wolę swoje rozwiązanie.
 
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Nie Lip 29, 2007 11:43   

u mnie jak zaświeciła się kontrolka to jeden klocek był już prawie na ukończeniu, więc dobrze że ta kontrolka jest,bo jak robie trasę około 1000-1500km to przy tak cienkiej okładzinie wystarczy kilka ostrych hamowań i mamy tarczę załatwioną bo klocki są starte.
dlatego ta kontrolka ma swoje uzasadnienie- świeci się -wywalam klocki zakładam nowe+czujnik i mam spokój. nie lubie oszczędzać i w moim aucie musi być wszystko na tip top. nie oznacza to jednak że twoja metoda regularnego sprawdzania jest zła. wręcz przeciwnie bo można dodatkowo wizualnie ocenić stan tarcz,przewodów hamulcowych,itp.
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Nie Lip 29, 2007 13:09   

kRisj napisał/a:
na moje oko to jeszcze po przetarciu czujnika na 10kkm by starczyły
Raczej nie, bo po przeczytaniu posta o lutowaniu kabelków pojechałem do mechanika sprawdzić klocki przed dłuższym wyjazdem - kontrolka się nieświeciła - i z oceny mechanika i mojej zostało około 1-1,5 kkm do blachy. Klocki nie ścierają się idealnie symetrycznie, a decyduje tu ten najbardziej starty.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Nie Lip 29, 2007 13:18   

to lepiej henryk dmuchac na zimne i za wczasu wymienić.
 
 
 
kRisj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 60
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lip 29, 2007 15:06   

Może przesadziłem trochę z tymi 10kkm, ale jeszcze trochę mogłyby posłużyć :) .
henryk_w napisał/a:
Klocki nie ścierają się idealnie symetrycznie, a decyduje tu ten najbardziej starty.

I właśnie dlatego lepiej samemu sprawdzić. Czujniki są w końcu tylko na 2 kołach. Na oryginalnych felgach faktycznie jest trochę problem z oceną i trzeba zdejmować koło, ale teraz jeżdżę na takich, że bez zdejmowania dokładnie widać.
 
 
 
Olo12 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 157
Skąd: Stalowa Wola



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 12:25   

dzięki za wszystkie opinie. ale co do czujnika ( przód) jest on wsuwany i czy on się wyciera?
jak odkręciłem koło kabelek z plastykową końcówką wysuwał się z taki metalowym druciekiem ( rodzaj sprężyny)
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 19:58   

jo to je ten czujnik. on sie ściera na samym czubku tam gdzie ta sprężynka.
 
 
 
Olo12 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 157
Skąd: Stalowa Wola



Wysłany: Wto Lip 31, 2007 08:55   

Jeszcze raz dzięki za wszyskie porady kupiłem już kpl. klocków i czujnik faktycznie kombinowanie z lutowaniem kabelków się nie opłaca ponieważ za czujnik zapłaciłem 35 zł.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Motor Blockiert - co oznacza ?
niqel Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Maj 21, 2011 18:19
SyntaX
Brak nowych postów [R75] Class (Trim) - 7 -- co to oznacza
sprawdzilem po vinie powiedzcie mi co oznacza klass 7 gdzies da sie odczytac co jest na wyposazeniu?
Gość Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Sty 19, 2010 01:05
chudson
Brak nowych postów [R75] Kod błędu P818F - co oznacza?
lukasz_wysocki Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Sie 22, 2010 12:12
VMatas
Brak nowych postów [Rover 75] kontrolka abs kontrolka trakcji kontrolka ręczneg
lukasz-89 Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Maj 04, 2022 10:06
lukasz-89
Brak nowych postów [R75] Co oznacza termin "poziom wyposażenia"
luzmagister Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Maj 25, 2008 22:21
luzmagister



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink