Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Dziwne odgłosy wału napędowego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Dziwne odgłosy wału napędowego
Autor Wiadomość
pelee 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 18
Skąd: kalisz



Wysłany: Nie Lip 29, 2007 12:31   [Freelander] Dziwne odgłosy wału napędowego
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998

Mam pytanko czy ktos moze wiedziec co to za odgłosy wału jakby ocieranie w okolicach krzyni biegów :?: Mysłałem ze to podpora wału w tylniej części i ja wymieniłem ale sie okazało ze to nie to. Pomocy bo z tym nie da sie jezdzic. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 14:58, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 29, 2007 12:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Nie Lip 29, 2007 15:41   

pelee, poczytaj proszę zasady kącika (jest wątek podwieszony na górze spisu tematów) i popraw temat swojego wątku...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10938
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lip 29, 2007 16:14   

pelee napisał/a:
Mam pytanko czy ktos moze wiedziec co to za odgłosy wału jakby ocieranie w okolicach krzyni biegów

Trudno wyczuć tak na odległość.
Może coś tam poprostu ociera o wał, a może łożysko na wyjściu ze skrzyni, a może coś (jakiś wiórek, albo kamyk) wlazło pod uszczelniacz :???: .
Najprościej chyba zdiagnozujesz na podnośniku słuchając od spodu jak ktoś "jedzie" :wink:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ppawlow 



Dołączył: 23 Lip 2002
Posty: 20
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lip 29, 2007 19:22   Re: dziwne odgłosy wału freelander

pelee napisał/a:
Mam pytanko czy ktos moze wiedziec co to za odgłosy wału jakby ocieranie w okolicach krzyni biegów :?: Mysłałem ze to podpora wału w tylniej części i ja wymieniłem ale sie okazało ze to nie to. Pomocy bo z tym nie da sie jezdzic. pozdrawiam


W okolicy skrzyni znajduje się reduktor. Sprawdź wycieki, poziom oleju w reduktorze. Serwis zaleca uzupełnianie oleju w reduktorze i w tylnim moście co 11 tys km. Podobno jak jest za mało oleju to zaczyna hałasować ale osobiście tej pogłoski nie miałem okazji sprawdzać.

Pozdrawiam

Paweł

Rover 420Sdi, 98r, 200tys
Land Rover Freelander, 2004r
 
 
 
pelee 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 18
Skąd: kalisz



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 19:09   

dzieki wielkie musze wiec pojechac na jakis podnosnik a wycieki mam z tylnego reduktora, tylko powiedz jak mam to uzupełnic i jaki olej nalac. Mam jeszcze jedno pytanko byłem dzis w terenie i mi sie zawiesił samochodzi i zastanawiam sie dlaczego wszystkie koła sie nie kreca jak jest 4x4, no chyba ze ja czegos nie rozumiem w 4x4. dzieki
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10938
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 19:54   

A słyszałeś o czymś takim jak mechanizm różnicowy (a dokladniej mechanizm mostu tylnego/przedniego) :?:
Kiedy jakieś koła nie są obciążone to one się kręcą, a te obciążone nie, chyba, że masz kontrolę trakcji :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
pelee 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 18
Skąd: kalisz



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 21:00   

tak kontrole mam
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 30, 2007 21:13   

pelee, właśnie dostałeś ostrzeżenie za ignorowanie zasad kącika
oraz ignorowanie upomnień moderatora

Proszę ostatni raz, zmień tytuł wątku na zgodny z zasadami kącika.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
bartko100 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 135
Skąd: Łosice



Wysłany: Pon Lip 30, 2007 21:30   

Kolego jak masz wycieki to koniecznie natychmiast uzupełnij olej może być do reduktora mobil shc 75w90, najczęściej z reduktora puszcza na o-ringu łączącym skrzynie z reduktorem ,być może wystarczy dokręcić śruby reduktora bo często się same luzują . Jak masz trakcję sprawną to powinna ci w trakcie uśliżgu zapalać kontrolka na tablicy , jeśli ci się zapala a koła się nie kręciły to całkiem pewne że wiskoza ci rozleciała się i tył nie ma napędu. Jeszcze jedno do mostu ten sam olej co reduktor a skrzynia TYLKO TEXACO MTF94 mają koledzy na forum lub w servisie, i w tych trzech przekładniach co 10kkm wymiana a napewno pojeździ długo. A jak masz skręcone koła do oporu i ruszasz do tyłu lub do przodu i wciskasz pedał sprzęgła i auto staje? jak tak to wiskoza dobra jak nie ma oporu to padaka. Odpisz co tam u ciebie z wiskozą, i popraw temat bo piter ci zablokuje ( w nawiasie kwadratowym marka model silnik a poza nawiasem temat)
 
 
 
ppawlow 



Dołączył: 23 Lip 2002
Posty: 20
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lip 31, 2007 10:20   

bartko100 napisał/a:
Jak masz trakcję sprawną to powinna ci w trakcie uśliżgu zapalać kontrolka na tablicy , jeśli ci się zapala a koła się nie kręciły to całkiem pewne że wiskoza ci rozleciała się i tył nie ma napędu.


ESP czyli kontrola trakcji włącza się powyżej 50 km/h.


Pozdrawiam

Paweł
Rover 400Sdi, 98r, 200tys
Land Rover Freelander, 2004r
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10938
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lip 31, 2007 11:50   

ppawlow napisał/a:
ESP czyli kontrola trakcji włącza się powyżej 50 km/h.

:shock: chyba poniżej :>
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Lip 31, 2007 13:27   

sTERYD napisał/a:
chyba poniżej

Poniżej to po co? :P
 
 
bartko100 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 135
Skąd: Łosice



Wysłany: Wto Lip 31, 2007 15:09   

Włącza sie kontrola trakcji napewno poniżej 50km/h, po to nawet aby nie zawisł kolega nasz tak jak napisał gdy jedno z przodu i jedno z tyłu koło się kręci
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10938
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lip 31, 2007 18:20   

Paul napisał/a:
Poniżej to po co? :razz:

chociażby żebyś mógł ruszyć na lodzie :P
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Lip 31, 2007 19:39   

sTERYD napisał/a:
chociażby żebyś mógł ruszyć na lodzie

Fakt, nie zakumałem :oops:
 
 
Sledzik 



Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 15
Skąd: Ornontowice



Wysłany: Wto Lip 31, 2007 20:21   

ppawlow napisał/a:
bartko100 napisał/a:
Jak masz trakcję sprawną to powinna ci w trakcie uśliżgu zapalać kontrolka na tablicy , jeśli ci się zapala a koła się nie kręciły to całkiem pewne że wiskoza ci rozleciała się i tył nie ma napędu.


ESP czyli kontrola trakcji włącza się powyżej 50 km/h.


Pozdrawiam

Paweł
Rover 400Sdi, 98r, 200tys
Land Rover Freelander, 2004r


Ech ech ech Panowie! ESP to nie kontrola trakcji. ESP to system stabilizacji toru jazdy. A kontrola trakcji ma skrót TC i działa cały czas szczególnie przy niskich prędkościach gdy koła zaczynają się ślizgać.
 
 
bartko100 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 135
Skąd: Łosice



Wysłany: Wto Lip 31, 2007 20:43   

Właśnie to samo miałem napisać koledzy mylą TC z ESP
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Lip 31, 2007 20:49   

Heh, faktycznie. Teraz wszystko jasne :D
 
 
pelee 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 18
Skąd: kalisz



Wysłany: Sro Sie 01, 2007 07:55   

A co do mojej usterki to oleje jade kupic :sad: i wezme sie wreszcie za robote. Jeszcze jedo, przy ruszaniu na skreconych kołach najczęsciej w prawo mam stuki w tylnej czesci(chyba reduktor) czy to moga byc te wiskozy do wymiany :?:

[ Dodano: Sro Sie 01, 2007 9:19 am ]
koledzy a tak ja w/w to co ta wiskoza i ile mnie o moze kosztowac bo jak sie przekonałem to zamienniki to ciezko zakupic.
 
 
bartko100 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 135
Skąd: Łosice



Wysłany: Sro Sie 01, 2007 16:33   

wiskoza jest jedna i mieści sie na wale napędowym miedzy dwoma podporami , odpowiedz czy ci hamuje na skręconych kołach, a to co stuka to mogą być przeguby na tylnich półosiach. opisz dokładniej dzwięki i objawy
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Wymontowanie wału napędowego
Sledzik Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 10 Czw Sty 08, 2009 23:07
Bari
Brak nowych postów [Freelander] Podpora wału
lrf Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Sob Mar 07, 2009 21:53
lrf



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink