Tak zgadza się,ma zdrożeć ale i PB na okres wakacji też a poza tym ok. października wchodzi wyższa akcyza na paliwo (PB i ON) więc koledzy powoli przyzwyczajajmy się do cyferki "5" z przodu na pozycji zł/dm3.To jest po prostu szaleństwo co ten nasz rząd wyczynia...
Co do mojej instalacji II generacji no to trudno ale na $$ nie śpie na dziś dzień więc wsadzam jutro 180zł w nowy zapłon tj.świece,kable i palec i będę go pilnował,ale jeżeli w najbliższym czasie (mam na myśli 6m-cy około) zdarzy mi się strzał to wale do gazowonika i na raty wsadzam sekwencję (mam 21lat i za wiele nie zarabiam-Niestety).
Autko swoje szanuje aż zdaniem nie których za bardzo ale cóż...Jak w jednym poście na tym forum kolega mi napisał:"Żeby oszczędzać trzeba być bogatym" i choć 1500zł to nie majątek to w moim przypadku...
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 22:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dzis w TV slyszalem ze gaz ma zdrozec o 30, 40 gr na litrze
Moim zdaniem jak gaz będzie poniżej 3 zł i przynajmniej 1zł tańszy od benzyny to i tak się opłaca.
Fakt, kwestia tego ile i jak dużo się jeździ. Jest jeszcze takie coś co można nazwać miłym wrażeniem, kiedy na stacji płaci się 60 zł za pełny bak, albo w przypadku niektórych diesli gdy okazuje się, że auto pali nam 5 litrów.
Witam mam 620i z instalacją IIgeneracji miesiecznie robię 2500-3000 km Auto jeżdzi bez zarzutu jedyna ingerencja w instalację od września 06`to wymieniony filtr gazu.Acha i niech mi ktos powie że to sie nie opłaca
Niestety nie jest to takie proste.
W każdym sterowniku wtrysku gazu istnieje konieczność utworzenia tzw. mapy korekt czasu wtrysku gazu dla różnych obciążeń i różnych prędkości obrotowych.
W przypadku regulacji instalacji na postoju (obroty wolne i podwyższone) mapa korekt nigdy nie będzie dobra (będzie dobra dla postoju).
Przerabiałem temat dość dokładnie jak miałem LPG w R200.
Rozumiem, że jedynie ustawienie na hamowni powinno dać rezultat
Gazowiec powiedział, że nei ustawiają standardowo na hamowni. A firma niby znana Zavoli
Rozumiem, że jedynie ustawienie na hamowni powinno dać rezultat
Długie i dokładne próby drogowe też będą dobre (ale nie tak dobre jak hamownia).
Trzeba długo jeździć z różnymi obciążeniami i różnymi prędkościami obrotowymi, sprawdzać czasy wtrysków... duży zabawy.
Azazel napisał/a:
Gazowiec powiedział, że nei ustawiają standardowo na hamowni. A firma niby znana Zavoli
Gazowiec nie reprezentuje firmy Zavoli, tylko swój warsztat (który montuje instalacje Zavoli)
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Długie i dokładne próby drogowe też będą dobre (ale nie tak dobre jak hamownia).
Trzeba długo jeździć z różnymi obciążeniami i różnymi prędkościami obrotowymi, sprawdzać czasy wtrysków... duży zabawy.
Po ostatniej niedzieli rozumiem idee ustawiania 4 gen. na hamowni.
Wynik próby drogowej na A4 pod Wrocławiem (wg licznika):
- gaz 200 km/h
- benzyna 215 km/h i jeszcze chciał szybciej
Co ciekawe przejechałem już 12 kkm i przy mniejszych obciążeniach nie czuję absolutnie żadnej różnicy między LPG a benzyną.
Tylko gdzie ja znajdę w pobliżu Wawy firmę, która ustawia instalację na hamowni i jeszcze za rozsądną cenę...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Trochę podepnę się pod ten temat, regulacje, hamownie itp ....
Będąc (od wczoraj ) posiadaczem Roverka w automacie (R75 1.8) chciałbym założyć do niego gaz. Przeglądając www.automat.pl znalazłem coś takiego o R75 w automacie:
Cytat:
Przy zastosowaniu instalacji gazowych w tych samochodach konieczna jest właściwa procedura adaptacji komputerów silnika+LPG+skrzyni. Niewłaściwe nastawy mogą spowodować poważne uszkodzenia elementów sterujących powodujące znaczny spadek mocy silnika, a tym samym niewłaściwe funkcjonowanie skrzyni.
I tu pytanie, gdzie zrobić coś takiego dobrze? a może te ostrzeżenia są mocno przesadzone?
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 219 Skąd: Kraków/Lublin
Wysłany: Czw Cze 21, 2007 19:12
piter34 napisał/a:
Niestety nigdzie nie mogę znaleźć wytłumaczenia (takiego łopatologicznego) dlaczego w IV gen. gaz się ma nie cofać
maciej napisał/a:
No właśnie - też nie mogę nic znaleźć na ten temat...
Cyt. z ulotki reklamowej Sequent 24;
'...w systemie tym zostaje wyaliminowane ryzyko wystąpienia płomienia zwrotnego tzw. strzałów ponieważ wtrysk gazu następuje w pobliżu zaworów ssących w momencie ich otwarcia."
Nie wiem czy to cokolwiek dojaśnia...
Ja właśnie zastanawiam się nad instalacją. Gazownik odradzał mi Staga 300, nie wchodziłem za bardzo w szczegóły, ale coś sie tam lubi rozkodować, zdaje się, że wtryski, poza tym przegląd staga chyba po 10tyś, a seq po 15. A, że "biednego nie stać na tanie rzeczy" to tak główkuje ile muszę wydać żeby zaoszczędzić
_________________ Zdrowy sen nie tylko przedłuża życie, ale i skraca dzień roboczy.
Gazownik odradzał mi Staga 300, nie wchodziłem za bardzo w szczegóły, ale coś sie tam lubi rozkodować, zdaje się, że wtryski, poza tym przegląd staga chyba po 10tyś, a seq po 15. A, że "biednego nie stać na tanie rzeczy" to tak główkuje ile muszę wydać żeby zaoszczędzić
Stag 300 i rozkodowanie? Bzdura... To dotyczy raczej KME Diego.
Przegląd Staga 40PLN (w cenie filtry). Przegląd Seq24 powyżej 100PLN (w cenie filtry)
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Na Epigazie, to za daleko się nie dojedzie - oni produkują butle gazowe, ale takie turystyczno-alpinistyczne - do 0,8 kg.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Ja tak poprostu uważam , nic dobrego z gazu nie wynika , niby sie taniej jeździ ale coś co chwile sie psuje , jak auto zostało skonstruowane na benzyne to niech tak zostanie
Nie strasz ludzi , ja mam oprócz rovera ( na razie bez gazu) też renault 9 -Alliance z 1984 r, silnik 1,4 wtrysk jednopunktowy z gazem ( BRC) założonym w 2003 roku i odpukać nic mi nie nawaliło w instalacji i silniku. A oszczednosci na gazie duze.
Witam!!
Może ktoś sie przyjrzy ze znawców gazu co przy tym silniku jest założone???Jakieś "dziwne "śruby czy cos na kolektorze dolotowym to jest chyba???
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Wto Sie 07, 2007 15:34
Dzonys napisał/a:
Witam!!
Może ktoś sie przyjrzy ze znawców gazu co przy tym silniku jest założone???Jakieś "dziwne "śruby czy cos na kolektorze dolotowym to jest chyba???
Na moje oko to moga byc tzw. "gwizdki". Takie zawory bezpieczenstwa majace chronic przed rozerwaniem kolektora w przypadku ewentualnego wybuchu mieszanki w kolektorze (plastikowym).
Moze ktos potwierdzi albo zaprzeczy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 42 Skąd: Janikowo
Wysłany: Czw Sie 09, 2007 20:40
Miesiąc temu założyłem instalacje IV generacji BRC za 2300 ze zbiornikem w kole i jak narazie wszystko ok. Wymieniłem tylko świece, kopułke i palec. Zostały mi jeszcze do wymiany kable.
Posty dotyczące problemu z instalacją gazową Koltec zostały wydzielone tutaj
Ostatnio zmieniony przez piter34 Pon Wrz 17, 2007 15:53, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum