Forum Klubu ROVERki.pl :: [ Rover 200 1,4 8V 99r] PROBLEM-Szarpanie, skakanie obrotów.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:19
[ Rover 200 1,4 8V 99r] PROBLEM-Szarpanie, skakanie obrotów.
Autor Wiadomość
kasia_rover200 




Dołączyła: 02 Sie 2007
Posty: 19
Skąd: Konin



Wysłany: Sro Sie 08, 2007 12:58   [ Rover 200 1,4 8V 99r] PROBLEM-Szarpanie, skakanie obrotów.

Witam wszystkich!

Od ponad tygodnia jestem posiadaczką rovera 200 1,4 8V 99r. Od samego początku coś się dzieje nie tak:
1. kontrolki od SRS i ABS nie świecą (SRS na pewno jest, abs chyba też)
2. auto szarpało przy zmianie biegów z 1 na 2 i z 2 na 3 - wymieniłam kable do świec(bo na pewno były zepsute) i 3 dni bylo ok. Do dziś, zaczęło szarpać, a do tego wszystkiego jeszcze obroty się zatrzymują, np. przy zmianie biegu spadną do 2500 i stoją lub nawet czasem rosną a jak przygazuję na luzie to spadną do 900-1000. Nie wiem co to może być, jakieś blędy czy co? Boję się wizyty u mechanika, bo pewnie mnie skasuje.....
3. i jeszcze jedno wskazówka od temperatury, nie podnosiła się do swojej normy, chyba że na postoju. Doszliśmy do wniosku że to termostat jest zepsuty, ale od wczoraj działa jakby dobrze, bo wskazówka podczas jazdy pokazuje minimalnie poniżej połowy (może zależy to od temp. powietrza?)


Tak sie cieszyłam z tego samochodziku, a teraz :cry:



Pomocy... Jakieś słowa otuchy może? Może to jakieś drobnostki do naprawy?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 08, 2007 12:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sie 08, 2007 14:27   

1. czy masz ABS to mozesz sama sprawdzić ;) Jak otworzysz maskę, to za akumulatorem powinien być taki "klocek aluminiowy" z dochodzącymi do niego 6-ścioma rurkami hamulcowymi i dużą kostką elektryczną. To coś to jest pompa od ABSu
2. Przeglądnij tez stan aparatu zapłonowego i pewnie warto wyczyścić silnik krokowy. opis jest na stronie klubowej. Najlepiej zapoznaj sie z Technicznym FAQ (na klubowej w Menu pod linkiem do Forum)
3. Silnik powinien trzymac temperaturę niezależnie od temp powietrza. Myslę, że warto profilaktycznie wymienić a przynajmniej sprawdzić termostat. Nie jest on drogi, a jego uszkodzenie może pociągnąć za sobą spore koszty.

To teraz ciepłe słowo :mrgreen: Te naprawy są tanie i proste do wykonania. Zatrudnij jakiegoś "kumatego mężczyznę domowego" niech przeglądnie Ci autko ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Panna_Migotka 



Dołączyła: 08 Lip 2006
Posty: 139
Skąd: ..



Wysłany: Sro Sie 08, 2007 14:42   

a nie chodzi o sprzęgło?jak się blokuje albo nie łapie to rosną obroty.

[ Dodano: Sro Sie 08, 2007 3:49 pm ]
aaaaa... ale nie łam się koleżanko... w skrajnych stanach załamania pisz do Panny Migotki... userzy na forum wiedza w jakim stanie jest mój roverek i ile rzeczy w nim jest nie tak, a i tak go kocham :lol:
 
 
kasia_rover200 




Dołączyła: 02 Sie 2007
Posty: 19
Skąd: Konin



Wysłany: Sro Sie 08, 2007 16:26   

aaa, już mówię,żę.....


jutro jadę do mechanika, powiem wam potem co było nie tak i ile mnie to kosztowało. Już się boję , mam nadzieje ,że nie zrobie takich oczu :shock:

pozdrowienia dla Panny Migotki :wink:
 
 
 
Panna_Migotka 



Dołączyła: 08 Lip 2006
Posty: 139
Skąd: ..



Wysłany: Sro Sie 08, 2007 17:10   

mówię wam.... mam przeczucie... sprzęgło... chyba że nie wyczysciłam szklanej kuli dokladnie :lol:

jak się nie świeci srs to albo zepsiuta lampka albo nie masz poduszki (chłopaki mnie uswiadomili bo tez mi sie nie świeci)... choc ja jeżdżę chwilowo bez poduszek i żyję.... tanie nie są.... :roll:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sie 08, 2007 21:27   

Panna_Migotka napisał/a:
choc ja jeżdżę chwilowo bez poduszek i żyję....

nie rozbijaj się to wszystko będzie dobrze :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
toggit 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 46
Skąd: Berlin



Wysłany: Czw Sie 09, 2007 12:24   

czesc,
to wszystko tylko strasznie wyglada,
co do wysokich obrotow to trzeba wykrecic przepustnice (ta czesc przy silniku do ktorej dochodzi grubasna rura powietrza i linka gazu), przeczyscic i naoleic sprezyny. jezeli masz plastikowa to mozesz miec problem bo one sie latwo "wycieraja" i trzeba wtedy nowa. sprawdz tez od razu czy szczelina pomiedzy obudowa a blaszka przepustnicy (okragla w srodku) jest rownomierna a ona sama nie ma za duzych lozow, przy okazji nasmaruj linke gazu.
co do kontrolek to po przekreceniu kluczyka powinny sie zapalic i po chwili zgasnac,
jezeli przy przegubie na kole (od wewnetrznej strony kola, sledz os napedowa) jest pierscien z zabkami i ida tam przewody elektryczne to masz ABS, poduszki latwo rozpoznac dodatkowo sa jeszcze zolte przewody pod fotelami kierowcy i pasazera. sprawdz pierw bezpieczniki i zarowki kontrolek (ps SRS nie idzie wylaczyc i jak rozlaczysz te zolte kable pod fotelem to MUSI swiecic o ile oczywiscie zarowki sa dobre.
powodzenia
 
 
kasia_rover200 




Dołączyła: 02 Sie 2007
Posty: 19
Skąd: Konin



Wysłany: Czw Sie 09, 2007 15:45   

Witam!

własnie wróciłam od mechanika i:
1. kopułka, palec do wymiany (będą jutro), świece wymienili (narazie nie szarpie :grin: )
2. a co do obrotów - muszą przeczyścić silnik krokowy (jutro)
3. kontrolki nieświeca bo coś jest pop.... , ale da się to zrobić
4. poza tym filtr tylko nie wiem który :lol:

Jeszcze nie wiem ile mnie ta "zabawa" będzie kosztować...
jak obstawiacie?

aaa... i jeszcze kapie mi olej z pod miski :sad:
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sie 09, 2007 16:39   

Cytat:
Jeszcze nie wiem ile mnie ta "zabawa" będzie kosztować...
jak obstawiacie?

kopułka ± 50 pln
palec jakieś 20-30.
Czyszczenie krokowca to parę złych
filtr to pewnie od powietrza- da się za 30 złotych kupić
uszczelka pod miskę jakieś 55 złotych ;) (ostatnio kupowałem). Tutaj trochę wymiana będzie niestety kosztować :( przy okazji warto też wymienić olej
Sprawdź czy przy wymianie świec wymienili też przewody :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MalyNicki 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 42
Skąd: Janikowo



Wysłany: Czw Sie 09, 2007 20:25   

Witam,
Dzisiaj wymieniałem kopułke 28zł palec 15zł i świece 52zł w swoim 416si i przy okazji pompe wody 82zł bo miałem wyciek. Pozdro
 
 
 
mzimny 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 90
Skąd: Kutno



Wysłany: Pią Sie 10, 2007 09:26   

Brt napisał/a:
Jak otworzysz maskę, to za akumulatorem powinien być taki "klocek aluminiowy" z dochodzącymi do niego 6-ścioma rurkami hamulcowymi i dużą kostką elektryczną. To coś to jest pompa od ABSu



Jak to możliwe, że w moim roverku 416 Si 1996 pompa abs-u znajduje się po przeciwnej stronie od akumulatorka ?!?!
Czy któryś z nas nie ma przypadkiem przerobionego anglika ? ;-)

Tak dla porównania:
Stojąc przed otwartą maską mam:

- akumulator po prawej stronie,
- zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego po lewej stronie,
- pompę abs-u z dochodzącymi do niego wężykami (LF, LR itp) po lewej stronie

Czy u Was jest tak samo?

Prośba o odpowiedź, gdyż ciekawi mnie czy czasem to ja nie mam "rodowitego angolka" - ale już oczywiście z kierownicą tam gdzie trzeba....

---------------------------
R416 Si 1996
Ostatnio zmieniony przez mzimny Pią Sie 10, 2007 09:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Panna_Migotka 



Dołączyła: 08 Lip 2006
Posty: 139
Skąd: ..



Wysłany: Pią Sie 10, 2007 09:38   

miskę w staie krytycznego braku funduszy można zaspawać...ch :lol: yba...
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Pią Sie 10, 2007 09:39   

mzimny napisał/a:
Czy u Was jest tak samo?

IMHO masz wszystko OK :D
 
 
mzimny 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 90
Skąd: Kutno



Wysłany: Pią Sie 10, 2007 09:43   

Dopiero teraz zuważyłem, że cytat dotyczy modelu 200......

Ale i tak prośba o odpowiedź Roverkowiczów mających 416-tkę
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Sie 10, 2007 10:30   

Cytat:
miskę w staie krytycznego braku funduszy można zaspawać...ch :lol: yba...

to jeszcze kwestia czy miska jest dziurawa, wtedy jak najbardziej da sie pospawać, czy kapie spod miski (czyli właściwie znad), wówczas niestety spawanie odpada :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Panna_Migotka 



Dołączyła: 08 Lip 2006
Posty: 139
Skąd: ..



Wysłany: Pią Sie 10, 2007 11:24   

no fakt... :???:
ale będzie dobrze :D na pewno:D
 
 
kasia_rover200 




Dołączyła: 02 Sie 2007
Posty: 19
Skąd: Konin



Wysłany: Sob Sie 11, 2007 10:13   

Witam!

zapłaciłam 320zł za przewody, świece, palec i filtr powietrza + robocizna, auto nie szarpie (narazie), ale obrotów mi nie zrobił - najprawdopodobniej coś z silnikiem krokowym, ale nie miał czasu, sprawy z olejem teżnie załatwił-bo nie miał czasu.
To po co wogóle sie za to brał!!! Dupa nie mechanik!
jestem więc nie zadowolona, ale po niedzieli stawiam auto do porządnego i w miarę taniego mechanika i przede wszystkim sprawdzonego.

Mam nadzieję, że będzie dobrze.

Aaaa, i jeszcze paska rozrządu też nie miał czasu wymienić - mam nadzieje że wytrzyma.

Auto moje jest 99r.Są naklejki, że w 2004r był wymieniany olej (5lat) i myślę że pasek też, coś jet napisane na tej :"pokrywie", ale nie moge tego rozszyfrować :sad:



pozdrowienia :wink:
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sie 11, 2007 13:15   

kasia_rover200 napisał/a:
ale obrotów mi nie zrobił - najprawdopodobniej coś z silnikiem krokowym,

na 100 %
kasia_rover200 napisał/a:
sprawy z olejem teżnie załatwił-bo nie miał czasu.

pewnie nie zdążył zdobyć uszczelki ;)
kasia_rover200 napisał/a:
jeszcze paska rozrządu też nie miał czasu wymienić

no cóż to zajmuje sporo czasu akurat ;)
kasia_rover200 napisał/a:
mam nadzieje że wytrzyma.

nie szalej i nie odpalaj "na pych" to będzie ok :)

swoją drogą brawo dla tego pana za wzorowe podejście do klienta :razz:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kasia_rover200 




Dołączyła: 02 Sie 2007
Posty: 19
Skąd: Konin



Wysłany: Sob Sie 11, 2007 14:21   

dzięki. Musi być ok :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R216 Si 96] Dziwne skakanie obrotow silnika.
kielu30 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Sty 22, 2008 10:15
piter34
Brak nowych postów [R25] 1.4 szarpanie przy 2000 obrotów
Najdor Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Sie 16, 2017 08:49
Najdor
Brak nowych postów [R25] szarpanie brak obrotów na biegu
damianos016ns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Sie 12, 2013 14:33
damianos016ns
Brak nowych postów [R200] 2.0d szarpanie i niedziałający licznik obrotów
wojtek-234 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Cze 19, 2013 15:20
wojtek-234



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink