Forum Klubu ROVERki.pl :: R200 1,4 103KM 98'
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:19
R200 1,4 103KM 98'

ile pobiera oleju na 1000km??
Autor Wiadomość
brendiks 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 60
Skąd: Kalisz-Jeleśnia



Wysłany: Pią Sie 10, 2007 13:21   R200 1,4 103KM 98'

witam roverkowiczów. moje pytanie odnosi sie do poboru oleju prz umiarkowanej jezdzie tj. do 3 tyś obrotów zwykle oraz czasami do 7000 jesli jest potrzeba.
miałem wymieniany olej około 15 czerwca i przejechałem 6600 km w trasach i na dojazdach.

dzięki za odpowiedz.

wszystkie filtry i cała reszta tez wymieniana w 1 czasie.
dodam że jest klimatyzacja dość często włączona
_________________
Lovelek
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sie 10, 2007 13:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10925
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Sie 10, 2007 13:42   

mój z pocącą się pokrywą (i do niedawna uszczelką miski)
i jeszcze jakiś czas miał nieszczelne uszczelniacze ( :/ ) wałków to wsiąkało 0,5l na 10 tys. czyli od wymiany do wymiany :)
po wymianie uszczelniaczy i uszczelki pod miską jeszcze nie wiem :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
brendiks 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 60
Skąd: Kalisz-Jeleśnia



Wysłany: Pią Sie 10, 2007 13:46   

mam 2 pytania jeszcze1 ile się mieści oleju i czy bagnet od oleju jest pozginany>> bo mój wygląda jak by go star przejechał!
_________________
Lovelek
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10925
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Sie 10, 2007 13:50   

brendiks napisał/a:
ile się mieści oleju

ojojoj ojojoj lenistwo :P
tutaj
co do bagnetu , to wydaje mi się że powinien być prosty (chyba że w 1,4 jest jakoś inaczej :???: )
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
brendiks 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 60
Skąd: Kalisz-Jeleśnia



Wysłany: Pią Sie 10, 2007 13:55   

fakt faktem nie chce mi się po googolu latać:) przyznaję się bez bicia:) nie musisz odpowiadać sprawdzę później po prostu w pracy siedzę:)

chciałbym oddać to moje cacuszko do jakiegoś kumatego angola z polskimi papierami żeby go sprawdził ale nie mogę poszukać żadnego zmyślnego kolesia:)

dzięki za cierpliwość:)

czyli miarka do wymiany:/
ale dlaczego się tak pogięła?? mam nadzieję że mechanicznie:)
_________________
Lovelek
 
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pią Sie 10, 2007 14:01   

ja mam 160 tys nastukane rocznik 97' wlewam 4,5 - 4,3 litra i jeżdżę do następnej wymiany bez dolewania (ok 15 tyś), zawsze fulsyntetyk, nic nie bierze.
 
 
 
brendiks 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 60
Skąd: Kalisz-Jeleśnia



Wysłany: Pią Sie 10, 2007 14:05   

syntetyk po 160???

ja leje mobil 10w40 semi bo jak miałem focusa z przebiegiem 260 tyś rocznik 2002 to tyle chlał ze nie nadążyłem lać!! i silnik po remoncie był.(160tyś.)

może się nie znam ale full chyba do nowych silników powinno się lać??
ale mogę się mylić.
_________________
Lovelek
 
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pią Sie 10, 2007 14:20   

brendiks napisał/a:
syntetyk po 160???

ja leje mobil 10w40 semi bo jak miałem focusa z przebiegiem 260 tyś rocznik 2002 to tyle chlał ze nie nadążyłem lać!! i silnik po remoncie był.(160tyś.)

może się nie znam ale full chyba do nowych silników powinno się lać??
ale mogę się mylić.


Ja tam jestem pewny auta i przebiegu, tego co było do niego lane itp itd, fulsyntetyk zawsze dostaje na zdrowie. Pewnie że zaraz wypowiedzi się posypią że tam nagar jest, rozszczelni się i to i sramto... :)
Ale te opinie to sie wzięły wiadomo skąd, auta 5 letnie super stan mniej niż 100 tys przebiegu, kreatywny turek, lub taki sam kreatywny handlarz z polskiego komisu, sprzedaje auto z takim przebiegiem - zalewasz mu syntetyk i dzieją sie jakieś cuda z prostej przyczyny, znakomita większość tych aut 100tysięcy miała wiele lat temu na liczniku :D
 
 
 
brendiks 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 60
Skąd: Kalisz-Jeleśnia



Wysłany: Pią Sie 10, 2007 14:27   

masz dość długo autko więc możesz lac syntetyk ale nie radze komuś takiemu np jak ja kupiłem autko zachwalane i w ogóle ciu ciu ciu zalewać full syntetykiem.

można sobie nieżle bałaganu narobić:)

a tak w ogóle to szacuneczek za dbanie o autko:)
ja dopiero muszę swoje doprowadzić do stanu jakie by mnie zadawalało:)

koniec tego postu nie ma co bić piany!!
pozdrawiam klubowiczów może już niedługo się wybiore na jakiś wasz zlot:)

najlepiej w okolicach bielsko-białej:)

bo tam teraz rezyduje:)
_________________
Lovelek
 
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Pią Sie 10, 2007 16:11   

brendiks napisał/a:
syntetyk po 160???


Ja leje tylko i wyłącznie Mobil1 5w50 (synth. oczywiście) a autko ma 230.000 ;) Zmieniam co 10-12.000km i miedzy zmianami dolewam tą resztkę z piątego litra (0,5-0,7). Silnik przeważnie pracuje w zakresie 4000-7000rpm :mrgreen:
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
markos620SDi 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 103
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Pią Sie 10, 2007 17:10   

Jeśli jest pewność że od początku auto jeździło na 5W/40 to można lać syntetyk bez problemu, tylko na zdrowie to silnikowi idzie. Nie wiem skąd te głupie powtarzane hasła, że to olej tylko do nowych silników, czy staremu to już się nie należy dobre smarowanie ?
Oczywiście wiadomą rzeczą jest, że nigdy nie można zmienić oleju na rzadszy, czyli np. z 10W/40 na 5W/40 czy z mineralnego na semi, bo wtedy rzeczywiście wypłucze silnik, ale póki auto nie bierze oleju jazda na syntetyku na wydłużenie żywotności silnika na plus tylko idzie.
Znajomy miał BMW E36 1.8 benzyna (8V 115 KM), od początku jeździł tylko na mobil one 5W/40 i do 380 000 km (do sprzedaży) nie dolewał oleju od zmiany do zmiany
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pią Sie 10, 2007 17:20   

Ja osobiście smigam na oleju 10w60 Valvoline VR1 Racing od zmiany oleju czyli od kupna samochodu nie ma ubytków na miarce przebieg miałem 114 tys teraz mam 116:)

Jazda bez szaleństw bo nie mam tendencji katowania samochodu czyli spokojnie do 3-3,5 tys jak trzeba depnąć to i do odćięcia bądz wyprzedzania kilu samochodów naraz to w palnik:)

markos620SDi napisał/a:
Znajomy miał BMW E36 1.8 benzyna (8V 115 KM), od początku jeździł tylko na mobil 1 5W/40 i do 380 000 km (do sprzedaży) nie dolewał oleju od zmiany do zmiany


Mój kolega też tak ma tylko ze on ma Mercedesa 190 2,6 litra o mocy 176KM w Automacie i też leje Pełen syntetyk od nowośći 5w40 Mobila 1 stan licznika obecnie jest 370 tys z groszami i samochód smiga aż miło:)

[ Dodano: Pią Sie 10, 2007 6:25 pm ]
Ja osobiście smigam na oleju 10w60 Valvoline VR1 Racing od zmiany oleju czyli od kupna samochodu nie ma ubytków na miarce przebieg miałem 114 tys teraz mam 116:)

Jazda bez szaleństw bo nie mam tendencji katowania samochodu czyli spokojnie do 3-3,5 tys jak trzeba depnąć to i do odćięcia bądz wyprzedzania kilu samochodów naraz to w palnik:)

markos620SDi napisał/a:
Znajomy miał BMW E36 1.8 benzyna (8V 115 KM), od początku jeździł tylko na mobil 1 5W/40 i do 380 000 km (do sprzedaży) nie dolewał oleju od zmiany do zmiany


Mój kolega też tak ma tylko ze on ma Mercedesa 190 2,6 litra o mocy 176KM w Automacie i też leje Pełen syntetyk od nowośći 5w40 Mobila 1 stan licznika obecnie jest 370 tys z groszami i samochód smiga aż miło:)

Ludzie mają tezy ze Syntetyk leje sie tylko do salonowego samochodu pfffff...to są w błędzie jesli wiesz czym samochód był zalewany to lej taki sam olej...Mój sąsiad ma Opla Astre samochód był zalewany Syntezą a on go zalał Minerałem...o czym to swiadczy bo powiedział ze silnik ma 150 tys przejechane i ze jest stary...no cóż...

Ja osobiscie leje 10w60 Valvoline VR1 Racing:) ponieważ mam dobrą opinie na temat tego oleju a ze cena odbiega troche od inny olei to inna sprawa koszt banki 5 L 200zł w górę pewnie zalerzy w jakim miescie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [r200 1,4 si 103km]
jakiej firmy kupić sprzęgło???
ferroz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Mar 05, 2010 20:54
ferroz
Brak nowych postów [R200 1,4 103KM 98']benzyna czy diesel??
jak uwazacie?
brendiks Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Sie 16, 2007 10:05
piter34
Brak nowych postów [R200] Silnik Rover 1.4 SI 103km
monterek_fx Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Sie 10, 2010 07:30
sandal
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] SWAP Z 1.4SI [103KM] NA 1.8 VI[145KM]
ADEE22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Mar 24, 2012 11:05
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink