Wysłany: Sro Sie 08, 2007 15:00 [R220TD 98r] obrotomierz , mile czy km. ma ktos instrukcje
Witam
Od niedawna jestem właścicielem roverka [R220TD 98r]
mam problem z obrotomierzem jak kupowałem to zauwazylem ze nie działa a raczej zaczyna dzialac gdy silnik przekracza 2500 obr, teraz to on wogule ma problemy działa czasami a gdy spuszczam nogę z gazu to wskazówkę pcha do końca, rozebralem licznik i nic, dalej to samo, chcialem sprawdzic olej w skrzyni ale nie wiem dokładnie która śruba jest od tego ba sa tam 2, czy ma ktoś jakis pomysl i nadodatek licznik niby pisze na nim ze pokazuje przebieg w km, co ,mnie zadziwilo gubi kilometry zamiast 14 przejechanych pokazuje 9, czy moze to są mile
ma ktoś moze z was jakąs instrukcje elektroniczna??
i jeszcze jedno jeden z mechanikow powiedzial mi ze strasznie glosno chodzi, nadodatek szczępi mi sie pasek ktory jest na alternatorze kolo sie krzywo kreci te z przodu na samym dole chyba najwieksze czy to problem drogi??
Ostatnio zmieniony przez plemnik166 Czw Sie 09, 2007 16:13, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sie 08, 2007 15:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. Popraw temat na zgodny z zasadami
2. jeśli chodzi o instrukcje elektroniczną to kłania się Techniczny FAQ
3. jeśli masz prędkościomierz w km/h to licznik też powinien pokazywać w km, problemem może być tarczka w skrzyni biegów, było o tym, trzeba się do niej dobrać i wycziścić ZTCP
Cytat:
i jeszcze jedno jeden z mechanikow powiedzial mi ze strasznie glosno chodzi, nadodatek szczepi mi sie pasek ktory jest na alternatorze kolo sie krzywo kreci te z przodu na samym dole chyba najwieksze czy to problem drogi??
to zależy co tam się stało, że to koło krzywo chodzi, czy samo koło jest uszkodzone, to niedużo roboty, i niezaduże koszty, czy może z wałem jest cos nie tak wtedy współczuję
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
A jakiego tego roverka masz?? Bo 220 może być i benzyniak i diesel. O poprawnym pisaniu tematu już Ci napisano Poczytaj techniczny FAQ i skorzystaj z szukajki forumowej. Na większość z Twoich pytań padły już niejednokrotnie odpowiedzi.
Jeśli zamias 14 km pokazuje 9 to by się mniej więcej zgadzało, że pokazuje w milach. A prędkościomierz dobrze pokazuje?? Może w takim razie ktoś podmienił zegary na wersję UK??
Z tym tnący paskiem to tez stawiam na uszkodzony napinacz. Jak masz kumatego tokarza pod ręką to naprawisz za "flaszkę". Trzeba dotoczyć tuleję z teflonu.
Ale w dieslu i w serii T jest inaczej montowana, na tym samym wale co pompa wspomagania i trzeba by było całość wymienić. plemnik166, dalej nie napisałeś dokłądniej co masz za roverka!! Nie znając modelu ciężko pomóc. I tak stawiam na napinacz a nie wałek pompy. Może cykniesz fotki??
no fotki cykne ale to dopiero pózniej bo teraz jestem na wczasach i nie mam takiej mozliwosci, a juz napisalem ze to jest R 220 TD z 98 r 105 KM podobno
a co do alternatora to ładuje dobrze, rozładował mi sie aku bo zostawiłem światła włączone, lekko go na kablach podładowałem i na popych odpalilem bo inaczej nie dał rady i smiga muza gra a mam tez wzmaka w bagazniku,
a czy ten regulator napecia moze tez byc odpowiedzialny za to ze mi obtrotomierz szaleje??
a czy ten regulator napecia moze tez byc odpowiedzialny za to ze mi obtrotomierz szaleje??
Napewno nie, on jest tylko odpowiedzialny za utrzymanie stałego (w miarę) napięcia ładowania alternatora.
Nie wiem skąd są zbierane impulsy do obrotomierza w dieslu, może brt coś pomoże
PS kto Ci tak popsuł Roverka
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Rzeczywiście to koło pasowe jakoś dziwnie wygląda. Chyba opcja z węzszym paskiem będzie najlepsza w takiej sytuacji. Węższy pasek spokojnie wytrzyma obciążenia. Można jeszcze spróbować stwierdzić, czy to samo koło jest krzywe, czy wałek na którym jest osadzone. Jeśli samo koło to wymiana nie powinna być droga.
Co do obrotomierzea, to w SDi bierze on impulsy z czujnika połozenia wału. Ale skoro masz wersję 86KM i pompę mechaniczną to tego czujnika możesz w ogóle nie mieć. Wiec wtedy istnieje duże prawdopodobieństwo, że sygnał do obrotomierza jest brany z alternatora i przy uszkodzonym regulatorze bedzie obrotomierz wariował. Nie mogę sie doszukać schematów silnika 86KM w Rave, więc to są tylko przypuszczenia
można dołożyć intercooler i podnieść ciśnienie doładownia i moc pewnie wzrosnie, ale o ile to trudno oszacować. Obecnie jest taki wątek o podnoszeniu mocy silnika 86km w dziale tuningu. poszukaj i poczytaj.;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum