Wysłany: Wto Sie 14, 2007 16:42 [R200Sdi 99r.] Silnik odpala i po 2 sek. gasnie
Zwracam sie z pytaniem Jaka może być przyczyna : auto tak jak by odpala ale po ok 1-2 sek. gaśnie. Nie wiew czy jest to usterka czysto mechaniczna czy wina jakiegoś komputera lub immo. Mieszkam w Kłodzku gdzie nie mam za bardzo gdzie podpiąć autka pod komputer a transport do Wrocławia "trochę" kosztuje. Pierwszy mechanik u którego byłem wymienił mi filtr paliwa , odpowietrzył silnik i...rozłożył ręce... Co robić dalej - nie wiem... Z góry dziękuje za jakąkolwiek pomoc.
_________________ novy24
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 14, 2007 16:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
czy sprawdzałeś kody błędów?? od tego zacznij. Artykuł jest na stronie klubowej. Jest szansa, że na podstawie odczytów z kompa da sie stwierdzić, co jest przyczyną nieodpalania. Czy kontrolka silnika się świeci?? Czy auto zgasło na drodze, czy rano nie odpaliłeś. Czy coś jeszcze udało Ci sie sprawdzić, oprócz tego filtra paliwa??
Z innego źródła ( choć nie wiem czy jest do pewne źródło) dowiedziałem sie iz cały problem jest w komputerze i żeby nie mieć często takich problemów trzeba go zlikwidować- tz. pozbyć sie całkowicie immo. Może ktoś z was zrobił już coś takiego w swoim aucie? Co wy w ogóle myślicie o tym pomyśle??
Pierdoły gada to inne źródło wg, mnie. Jeśli rozrusznik kręci, to znaczy, że immo jest odblokowane i problem tkwi gdzieś w innym miejscu. Czy sprawdziłeś już błędy kompa??
Tak znalazłem warsztat w którym podpięli go do komputera i wyszło ze błąd immo oraz błąd komputera silnika czy coś takiego. Dalej gościu nic nie ruszał bo narazie nie miał czasu. Okaże sie jutro - aż się boje...:)
Nie ma czegoś takiego jak błąd immo (przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo). Trzeba było samemu sprawdzić te kody, żeby Cię czasem magik nie chciał w balona zrobić. To sprawdzanie naprawdę nie jest trudne. Trwa klika minut. CZekamy na dalsze wieści
Zaproponował mi usuniecie całego komputera (jakiego to za bardzo nie wiem ) ale w efekcie mam sie pozbyć całego immo. Powiedział ze w tych rowerkach widział ten problem już kilka razy. Szczegóły będę znał jutro..Dam znać:) Sprawdził bym to chętnie sam ale autko stoi juz w warsztacie a mam do niego parę kilometrów. Ale dzięki śliczne za podpowiedzi:)
3 lata czytam forum i nie spotkałem się z takim przypadkiem. Ja bym tego immo nie usuwał. Wg. mnie koleś jedzie w ciemno z tą diagnozą, ale może sie mylę. Jeśli immo by padło to w ogóle by Ci nie kręcił rozrusznikiem. Tym bardziej, ze jak piszesz, dioda od immo i alarmu zachowuje się normalnie
Hmmmm chciałbym zobaczyć jak on odczytał ten błąd immobilisera Na schemacie widać, że od centralki immo idą przewody do złącza diagnostycznego. Może ktoś z Was wie, czy jest możliwośc prostego sprawdzenia (takigo błyskowego) centralki immobilizera i zamka centralnego??
Nie tyle immo tylko z tym komputerem który sie znajduje po prawej stronie komory silnika. Mówi ze to jakiś chip który steruje silnikiem i najlepiej go wywalić. Nie wiem już teraz nic. Gościu sie podjął naprawy to mam nadzieje ze to zrobi (nadzieja matką ...)- oby nie
tyle powiem. Wywalać jakiś "chip" z kompa?? Czy będziesz mu patrzył na ręce?? Dziwne dla mnie to wszystko. No nic 3mam kciuki za naprawę. A czy podał jakieś przybliżone koszty??
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Sie 15, 2007 19:42
Ja bym się wstrzymał z taką "naprawą". Przestudiuj odczytywanie błędów w silnikach L i podjedź do tego mechanika i sprawdźcie co wyjdzie. Może jakiś czujnik położenia wału, który dogorywa, ale daje radę chwilkę zakręcić? Takie gadanie, że trzeba coś wyrzucić z kompa, to trochę mało profesjonalne. No chyba, że wyjmie i będzie działać, to wtedy trzeba się nad tym zastanowić. Ale dla mnie to niepoważne. Jeżeli nie patrzyłeś mu na ręce jak sprawdzał to kompem, to lepiej poświęć trochę czasu na zbadanie sprawy. Lepiej być bez auta tydzień a zrobić to porządnie i uniknąć niepotrzebnych kosztów. Takie moje zdanie. Mechanikiem nie jestem, ale mi to na immo nie wygląda. Immo odcina w roverkach rozrusznik więc... sam pomyśl. Powodzenia i dawaj na bieżąco znać co i jak. Brać roverkowa chętnie pomoże jeśli tylko będzie w stanie.
Immo podaje też sygnał do kompa, więc teoretycznie jest taka możliwość że rozrusznik kręci, a komp nie daje sygnału do pompy, ale ja bym to obstawiałna końcu, a najpierw sprawdził wszystkie inne rzeczy.
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Czw Sie 16, 2007 11:46
niech wywali immo a auto i tak nie odpali, sprawdz czy paliwo idzie na wtryski potem usuwajcie , apropo powiedz temu idiocie że by ludzi w bambuko nie robił bo rover nigdy nie miał takiego błędu jak błąd immo , to chyba jakiś oszust a nie elektronik!!!, jak wywali tobie immo to centralny zamek też!
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum