Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 200 99r 1,4 8V] Kolejny problem-wieszające się obroty.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 14:03
[R 200 99r 1,4 8V] Kolejny problem-wieszające się obroty.
Autor Wiadomość
kasia_rover200 




Dołączyła: 02 Sie 2007
Posty: 19
Skąd: Konin



Wysłany: Pon Sie 13, 2007 21:01   [R 200 99r 1,4 8V] Kolejny problem-wieszające się obroty.

Witam!

Po kłopotach z układem zapłonowym przyszła kolej na kłopoty z obrotami :sad:
Mianowicie chodzi o to, że podczas zdjęcia nogi z gazu (na biegu) obroty nie spadają, samochód jedzie jakbym gazowała, a w momencie wciśnięcia sprzęgła obroty rosną do ok.2500-3000, wtedy muszę gwałtownie przegazować i dopiero wracają do normy. Wymieniłam już filtr powietrza, silnik krokowy moczył się w nafcie całą noc i nic. Dziś jeszcze odłączyłam akumulator na noc (miałam takie podpowiedzi), jeśli to nie pomoże to nie wiem co.

miał ktoś może doczynienia z takim czymś? mam nadzieję,że silnik krokowy nie jest do wymiany :neutral: Może są jeszcze inne przyczyny takiego zachownia mojego autka?


POZDROWIENIA :smile:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 13, 2007 21:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sie 13, 2007 21:11   

stawiam jednak na silnik krokowy + zacinająca się przepustnica. Może ją też warto "pomoczyć w nafcie". Były też przypadki, że samo czyszczenie krokowca niestety nie pomagało, wiec może być do wymiany. Moze jest ktoś z okolicy, i dało by się zrobić podmiankę krokowego, żeby wykluczyć lub potwierdzić jego "winę" ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pon Sie 13, 2007 22:15   

A może to wina CPP?? tak zwanego czujnika położenia przepustnicy?? bo krokowy to raczej objaw falowania obrotów lub tez skakanie np 850+50 tam 1100 i spowrotem albo furacz by gasł...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 14, 2007 09:54   

kolin napisał/a:
bo krokowy to raczej objaw falowania obrotów lub tez skakanie np 850+50 tam 1100 i spowrotem albo furacz by gasł...

Niee. Falowanie obrotów to prędzej objaw padniętego czujnika położenia przepustnicy, a zabrudzony/ padnięty krokowiec właśnie objawia sie wieszaniem się obrotów, lub złym poziomem wolnych obrotów, i brakiem reakcji na zmianę obciążenia silnika na wolnych obrotach :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Panna_Migotka 



Dołączyła: 08 Lip 2006
Posty: 139
Skąd: ..



Wysłany: Wto Sie 14, 2007 14:58   

Cytat:
a zabrudzony/ padnięty krokowiec


przepraszam bardzo za OT - co prawda jestem w ciąży i pewne tematy mnie coraz mniej dotyczą, ale Steryd... wiesz co... dama pyta... :roll: :oops:

zabrudzony krokowiec to rzeczywiście przyczyna wieeeeelu kłopotów , a zużyty to musi być na bank dyskomfort... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
 
 
arturky 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 254
Skąd: Białystok



Wysłany: Wto Sie 14, 2007 17:33   

Witaj,

Według mnie zabrudzona jest przepustnica i tarcza przycina się w momencie odjęcia gazu, co powoduje "zawieszanie" się obrotów na biegu jałowym.

Proponuję:

1. odkręcić śrubkę opaski mocującej gumową rurę idącą z obudowy filtra powietrza ( płaski/+ wkrętak lub nasadowy bodajże 7mm ).

2. za pomocą miękkiej szmatki wyczyścić przepustnicę ruszając końcówką linki gazu, aby otworzyła się tarcza i można było dokładnie wyczyścić.

3. to samo co w punkcie pierwszym, ale kręcić wkrętakiem w prawo. :D


Życzę powodzenia ;-)

ps. osobiście wykluczyłbym wadę silnika skokowego - jego gubienie kroków powodowałoby wspomniane falowanie obrotów, a u Ciebie obroty się zacinają.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kasia_rover200 




Dołączyła: 02 Sie 2007
Posty: 19
Skąd: Konin



Wysłany: Sro Sie 15, 2007 19:35   

oki. dzięki. spróbuję ,zobczymy może pomoże
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sie 15, 2007 21:29   

arturky napisał/a:
osobiście wykluczyłbym wadę silnika skokowego - jego gubienie kroków powodowałoby wspomniane falowanie obrotów

zdziwiłbyś się :razz:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kasia_rover200 




Dołączyła: 02 Sie 2007
Posty: 19
Skąd: Konin



Wysłany: Czw Sie 16, 2007 11:35   

Witam.

To jednak przepustnica, zacina się.

A dla będących w temacie moich poprzednich problemów - NIE BYŁO KONTROLKI OD SRS :smile:

POZDROWIENIA
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sie 16, 2007 12:42   

Panna_Migotka napisał/a:
zabrudzony krokowiec to rzeczywiście przyczyna wieeeeelu kłopotów , a zużyty to musi być na bank dyskomfort...

MEGAROTFL :mrgreen:

kasia_rover200 napisał/a:
NIE BYŁO KONTROLKI OD SRS

Tzn. żarówki?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
bear007 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 66
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Sie 16, 2007 13:27   

podepne się..chcę wykręcić krokowca- widzę śruby (są dwie) i łby maja od strony ściany grodziowej, ALE co to za łby gdzie nie widać żadnego wgłębienia na jakikolwiek rodzaj śrubokręta, klucza..wyglada jak jakaś zaślepka? ściąga się tam coś..?
kompletnie nie czaje :/
_________________
Nie dyskutuj nigdy z debilem, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem poko
na doświadczeniem...
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sie 16, 2007 13:51   

bear007, w R620Si krokowiec jest przecież z przodu przepustnicy, od strony grilla, a nie od strony ściany grodziowej....
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
bear007 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 66
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Sie 16, 2007 13:54   

no chwila...zrobie zdjęcie i wstawie po 16tej bo chyba straszliwie pomylilem go z czujnikiem położenia przepustnicy-palę się ze wstydu :oops: :oops:
_________________
Nie dyskutuj nigdy z debilem, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem poko
na doświadczeniem...
Ostatnio zmieniony przez bear007 Czw Sie 16, 2007 16:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kasia_rover200 




Dołączyła: 02 Sie 2007
Posty: 19
Skąd: Konin



Wysłany: Czw Sie 16, 2007 14:16   

Tak, tak- żarówki
 
 
 
bear007 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 66
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Sie 16, 2007 16:18   

Fotka, proszę o zaznajomienie mnie z podstawami budowy silnika Roverka :razz:
http://www.fotosik.pl/sho...07baa0e231c3d02

P.S. szukam silniczka krokowego :arrow:
_________________
Nie dyskutuj nigdy z debilem, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem poko
na doświadczeniem...
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sie 16, 2007 19:51   

bear007 napisał/a:
P.S. szukam silniczka krokowego :arrow:

wybieram bramkę numer 1 ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
bear007 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 66
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Sie 16, 2007 21:02   

słodko :razz:
podziękował
_________________
Nie dyskutuj nigdy z debilem, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem poko
na doświadczeniem...
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Sie 17, 2007 09:45   

bear007 napisał/a:
P.S. szukam silniczka krokowego :arrow:

Numer 1 na fotce.
Numer 2 to jest zawór szybkich obrotów biegu jałowego, przydatny w fazie nagrzewania się silnika (ssanie).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kasia_rover200 




Dołączyła: 02 Sie 2007
Posty: 19
Skąd: Konin



Wysłany: Pią Sie 17, 2007 11:54   

WITAM


Mam już naprawione obroty, i teraz jest tak, że przy zmianie biegu lub zrzuceniu na luz, kiedy obroty spadają z ok. 3500, zatrzymują się na ok. 1sek na 1500 i spadają dalej do 1000-900. Czy tak powinno być? Pytam bo już nie pamiętam jak to jest normalnie :wink:

POZDROWIONKA



P.S. Jak samopoczucie Panno Migotko? :smile:
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Sie 17, 2007 11:56   

kasia_rover200 napisał/a:
Mam już naprawione obroty, i teraz jest tak, że przy zmianie biegu lub zrzuceniu na luz, kiedy obroty spadają z ok. 3500, zatrzymują się na ok. 1sek na 1500 i spadają dalej do 1000-900. Czy tak powinno być?

Tak powinno być.

Jak Ci to naprawiono?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów problem z odpaleniem po raz kolejny
kat Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Cze 09, 2007 13:13
kat
Brak nowych postów [R200] Kolejny problem z srs
konrad_gw Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Sro Lis 14, 2007 13:29
piter34
Brak nowych postów [R214] Kolejny problem :( Hamulce
princo12 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pon Wrz 10, 2012 17:20
princo12
Brak nowych postów [R214 16v 98r.] Kolejny problem zapalanie
Dk-san Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Kwi 14, 2010 15:59
Dk-san
Brak nowych postów [R214 Si] Kolejny problem do rozwiązania :) - grzanie.
extream Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Sty 28, 2010 05:53
oprawca_1978



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink