Witam
Jakis miesiac temu kupilem roverka 200 - i ku mojemu zdziwieniu zobaczylem ostatnio plame oleju pod samochodem - co okazalo sie krzynia biegow zostala tracona i najprawdopodobniej rozszczelnila sie i gubi olej!! Moge w jakis sposob sprawdzic poziom oleju! bo do mechanika moge pojechac dopiero za tydzien a nie wiem czy do tego czasu starczy mi oleju w skrzyni
Drugie pytanko - to moze ktos sie orientuje czy wystarczy wytrzec dobrze skrtzynie i zatrzec rozszczelnienie silikonem czy konieczne jest rozbieranie skrzyni!! Koszt rozebrania to podobno 350zl a jak silikon na zewnatrrz zalatwi sprawe to byloby super!!
Ostatnio zmieniony przez p.kapelanczyk Pon Sie 20, 2007 15:10, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sie 20, 2007 14:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Moge w jakis sposob sprawdzic poziom oleju! bo do mechanika moge pojechac dopiero za tydzien a nie wiem czy do tego czasu starczy mi oleju w skrzyni
Oleju w skrzyni powinno być do poziomu korka wlewowego, więc trzeba go odkręcić o włożyć w otwór palec.
p.kapelanczyk napisał/a:
Drugie pytanko - to może ktos sie orientuje czy wystarczy wytrzec dobrze skrtzynie i zatrzec rozszczelnienie silikonem czy konieczne jest rozbieranie skrzyni!! Koszt rozebrania to podobno 350zl a jak silikon na zewnatrrz zalatwi sprawe to byloby super!!
To co opisujesz napewno nie pomoże.
Napisz dokładniej skąd cieknie, czy z rozpołowienia, a może z otworu półosi, a może jeszcze gdzie indziej
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
no wlasnie cieknie w miejscu gdzie skrzynia jest skrecana!!! tak jakby przy udezeniu poruszyly sie dwie czesci i silikon nie trzyma!! bo z tego co widze skrzynia ta jest skrecana na silikon a nie na uszczelke
[ Dodano: Pon Sie 20, 2007 3:28 pm ]
no wlasnie cieknie w miejscu gdzie skrzynia jest skrecana!!! tak jakby przy udezeniu poruszyly sie dwie czesci i silikon nie trzyma!! bo z tego co widze skrzynia ta jest skrecana na silikon a nie na uszczelke.
A i jeszcze jedno gdzie jest ten cholerny korek i czy dam rade dostac sie do niego bez podnosnika!!!
a pozniej gdzie dolewa sie olej!!! i czy da sie go dolac bez wyjmowania skrzyni
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Sie 20, 2007 14:32
Na miejscu łączenia połówek skrzyni może się zbierać olej cieknący z półosi albo z wejścia cięgna lewarka. Może też spływać płyn z wysprzęglika więc proponowałbym najpierw obadać te miejsca. Jeżeli będą suche, no to raczej uszczelnienie skrzyni, ale jeżeli nie, to może one są przyczyną? Ewentualnie sprawdzić stan oleju w skrzyni (może to nic nie dać, jeżeli uciekło go niewiele, zresztą nigdy nie ma pewności czy wcześniej coś nie było robione i jaki stan zastawił poprzedni właściciel).
bo z tego co widze skrzynia ta jest skrecana na silikon a nie na uszczelke.
nie jestem pewny, ale uszczelka też tam powinna być
p.kapelanczyk napisał/a:
A i jeszcze jedno gdzie jest ten cholerny korek i czy dam rade dostac sie do niego bez podnosnika!!!
nie musisz kląć
dasz radę się dostać jeśli zdejmiesz koło, ale z kanału czy spod podnośnika jest łatwiej
jest on za prawą półosią mniej więcej na jej wysokości
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
z tego co patrzylem to olej zbiera sie na samym dole i nie cieknie po skrzyni gdzies wyrzej jedynie na samym dole!!!!
pomoze zewnetrzne uszczelnienie?? czy trzeba rozbierac skrzynie!!!
[ Dodano: Pon Sie 20, 2007 3:40 pm ]
chetnie poprawie ten temat tylko najpier musze wiedziec jak wejsc do jego edycji
p.kapelanczyk, czy przeczytałeś to co cna czerowno napisał sTERYD ? To dlaczego sie nie zastosowałeś?? To jest 30 sekund czasu. My Ciebie nie ignorujemy a Ty nas tak. W drugim swoim temacie tez napisałeś temat niepoprawnie!!
Nie sądzę, żeby dło sie uszczelnić skrzynię bez jej rozbierania, ale moze znajdziesz jakiś środek który podoła takiemu zadaniu. Skrzynia jest skrecana na silikon.
Korek jest obok wyjścia lewej półosi i tym samym korkiem też się dolewa olej. Bez kanału (lub podnosnika) się nie obejdzie, ale do dolania nie trzeba wyjmować skrzyni. Wystarczy odkręcić korek i dolać olej.
przepraszam wszystkich za problemy z tytulem!
Dzisiaj sobie zajrze skad dokladnie kapie moze zrobie jakas fotke! Nie wiem czy uda mi sie sprawdzic poziom oleju! jak nie bede mial podnosnika!!
Tak zaczalem martwic sie o ten poziom oleju zeby przed wizyta u mechanika nic powazniejszego sie nie stalo z powodu braku oleju w skrzyni!!
Czy skrzynia ma jakis czujnik ktory bedzie sygnalizowal niski poziom oleju czy czegos takiego sie nie montuje!!
wierz mi da się
tylko trzeba trochę wprawy w naprawach w pozycji leżąc
No i korek pewnie będzie nieźle siedział, dlatego wygodniej jest z kanału, ale bez też da się
[ Dodano: Pon Sie 20, 2007 5:10 pm ]
p.kapelanczyk napisał/a:
Czy skrzynia ma jakis czujnik ktory bedzie sygnalizowal niski poziom oleju czy czegos takiego sie nie montuje!!
nie nic takiego się nie montuje, chyba, że w automatach
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
glosna praca skrzyni - masz pewnie na mysli wycie! byc moze rzeczywiscie wyje to skrzynia - ale jest mozliwe ze przy braku oleju zaczyna ona wyc dopiero powyzej 100km
[ Dodano: Wto Sie 21, 2007 11:31 am ]
to ja jutro sobie doleje sam tego oleju zeby bezpicznie dojechac do warsztatu!
tylko najpierw musze klucz kupic i jakis lejek zeby wlac ten olej!
moze mi ktos powiedziec jaki rozmiar klucza tam jest bo nie chce rozbierac kola zeby zobaczyc tylko jaki duzy klucz! No i jaki olej tam wlac skoro nie wiem jaki tam jest!
Pomógł: 96 razy Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 895 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto Sie 21, 2007 10:49
proszę bardzo korek do wlewu i sposób nalania jak na foto (olej najlepiej wlewa sie pompką do roweru ), olej najlepiej kup półsyntetyk do skrzyń biegów, a co do klucza to chyba 15... a najlepiej to sobie sprawdź suwmiarką
Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 118 Skąd: Lublin
Wysłany: Wto Sie 21, 2007 12:17
Mi tez olej wycieka ze skrzyni i co miesiąc, dwa muszę dolewać, a skrzynia jest caly czas zapocona. Przy kupnie samochodu nie bylo to widoczne, a dalo znac dopiero po kilku miesiacach. Okazalo sie ze w skrzyni bylo góra 300ml oleju.
Nie baw sie w dolewanie zeby dojechac do mechanika bo na takiej trasie i tak nic sie nie stanie. W koncu caly olej na pewno nie wyciekl.
aa jeszcze jedno pyatnie jak bede dolewal olej to az pocieknie z korka!!??
[ Dodano: Wto Sie 21, 2007 4:55 pm ]
myslisz ze to dobry pomysl - musze jeszcze 300 km przejechac zanim do mechanika dojade a nie mam pojecia od kiedy to cieknie i ile tam naprawde jest oleju - nigdy wiecej nie kupie samochodu z mytym silnikiem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum