Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 Si 97r] Prąd i wyładowania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:38
[R214 Si 97r] Prąd i wyładowania
Autor Wiadomość
RadekAniol 




Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 80
Skąd: Kęty



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 09:00   [R214 Si 97r] Prąd i wyładowania

Witam, miałem problem z wyładowanym akumulatorem pojechałem do serwisu na stacji BP i okazało się że akumulator jest do wymiany. Kupiłem nowy akumulator Centra Futura. Po zamontowaniu w tymże serwisie gość stwierdził że wszystko jest OK. Pojeździłem 3 tygodnie i znowu to samo auto bez prądu a akumulator wyładowany!!! Naładowałem akumulator pojechałem do elektro-mechanika który stwierdził dzisiaj po swoim sprawdzaniu że wszystko gra i że ładowanie jest OK że pobór prądu jest w tolerancji i wynosi 14.07 KiloAmperów. Powiedział też że przeczyścił i posprawdzał przewody i styki i zakasował 30 zł. Ale mam wrażenie że sytuacja się powtórzy za 2 tygodnie. Co robić???
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 22, 2007 09:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Sro Sie 22, 2007 09:06   Re: [R214 Si 97r] Prąd i wyładowania

RadekAniol napisał/a:
Naładowałem akumulator pojechałem do elektro-mechanika który stwierdził dzisiaj po swoim sprawdzaniu że wszystko gra i że ładowanie jest OK że pobór prądu jest w tolerancji i wynosi 14.07 KiloAmperów. Powiedział też że przeczyścił i posprawdzał przewody i styki i zakasował 30 zł. Ale mam wrażenie że sytuacja się powtórzy za 2 tygodnie. Co robić???


14,07kA??!! To jest 14070A. Taki prąd nigdy nie popłynie z tego akumulatora. Albo elektryk to nieuk i ignorant, albo Ty coś pomyliłeś. Może chodziło o miliampery (mA)?
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sie 22, 2007 10:45   

RadekAniol napisał/a:
wynosi 14.07 KiloAmperów.

:lol: :lol: :lol:
Science fiction ;-)

Prawidłowy pobór prądu dla Twojego auta (tzn. w środku radio i fabryczny zegarek) powinno wynosić ok. 20-30 mA (miliamperów).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Sie 22, 2007 11:59   

Może jeździsz na baardzo krótkich trasach a akumulator masz pojemny i alternator nie zdąży nałatowac tego akumulatora :?:
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
RadekAniol 




Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 80
Skąd: Kęty



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 12:33   Re: [R214 Si 97r] Prąd i wyładowania

PTE napisał/a:


14,07kA??!! To jest 14070A. Taki prąd nigdy nie popłynie z tego akumulatora. Albo elektryk to nieuk i ignorant, albo Ty coś pomyliłeś. Może chodziło o miliampery (mA)?


Sorki to ja musiałem pomylić chodzi o miliampery! W czasie włączonego silnika, radia i świateł po przyłożeniu miernika do + i - wyszło 14.07

[ Dodano: Sro Sie 22, 2007 1:34 pm ]
Więc i tak dalej nie wiem co może być grane!
 
 
szmer 



Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 32
Skąd: warszawa



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 12:44   

to jest napiecie ladowania 14 -14,7V
_________________
Rover 200sdi, 77kw, 1998, JRJ
Ostatnio zmieniony przez szmer Sro Sie 22, 2007 12:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Sro Sie 22, 2007 12:45   Re: [R214 Si 97r] Prąd i wyładowania

RadekAniol napisał/a:

W czasie włączonego silnika, radia i świateł po przyłożeniu miernika do + i - wyszło 14.07


A dlaczego elektryk nie mierzył poboru prądu przy wyłączonych odbiornikach? Tak się to powinno robić. Jeśli pobór jest znacznie większy niż kilkadziesiąt mA, to po kolei wyjmuj i wkładaj bezpieczniki obserwując jednocześnie wskazania miernika. W ten sposób możesz zawęzić obszar usterki do konkretnego obwodu.

EDIT: Już wiem. To 14,07 to napięcie a nie natężenie. Elektryk zmierzył tylko napięcie ładowania... :???:
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
szmer 



Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 32
Skąd: warszawa



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 12:54   Re: [R214 Si 97r] Prąd i wyładowania

PTE napisał/a:

EDIT: Już wiem. To 14,07 to napięcie a nie natężenie. Elektryk zmierzył tylko napięcie ładowania... :???:


Bo to dupa a nie elektryk byl

Sprawdz rowniez masy w aucie, u mnie przez uszkodzenie jednego przewodu glupiala kontrolka czujnika temperatury i niedoladowywalo akumulatora . (Po 200km jazdy i minucie przerwy auto musialem z kabli odpalac :)
Po wymianie przewodu wszystkie dolegliwosci ustapily
_________________
Rover 200sdi, 77kw, 1998, JRJ
 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 18:47   

Witam.
Kozik napisał/a:
Może jeździsz na baardzo krótkich trasach a akumulator masz pojemny i alternator nie zdąży nałatowac tego akumulatora

Może być jeszcze jedna przyczyna: kiepskiej jakości klemy, które szybko śniedzieją na słupkach akumulatora i niedostatecznie przewodzą prąd, stąd ciężko naładować akumulator.
Miałem taki przypadek swego czasu w Polonezie - akumulator musiałem ładować co tydzień, następnie kupiłem nowy akumulator - znowu to samo. Dopiero po podpowiedzi kolegi i czyszczeniu wnętrza klem co klika dni sytuacja wróciła do normy, tzn. akumulator trzymał, bo był nareszcie normalnie doładowywany podczas jazdy. W końcu wymieniłem klemy na miedziane (koszt- marne grosze) i problem z głowy. Dodam, że wcześniej kilku magików-elektryków sprawdzało auto na różne sposoby, każdy miał swoją teorię o przyczynach szybkiego padania akumulatora (wszyscy w końcu orzekli, że akumulator stary i pozostaje tylko wymiana), pozbyłem sie przy okazji kilkudziesięciu złotych a problem pozostał do momentu, aż kolega zasugerował mi, że za wszystko odpowiedzialne są szybko śniedziejące klemy.
Oby tak było w twoim przypadku, wtedy koszt usunięcia problemu niewielki, powodzenia!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 '97] Prad jest ale nie kreci, zamarzlo cos ?
a zawsze ladnie odpalal
marcin8c Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Wto Gru 22, 2009 00:09
faecd
Brak nowych postów [216 Si] gubi prąd
kamska Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Lip 27, 2008 15:07
azor77
Brak nowych postów [R200 1.4 8v] uciekający prąd
kmisiowy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pon Lip 23, 2012 08:56
kmisiowy
Brak nowych postów [R200] Kopie mnie prąd :P
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Sro Kwi 30, 2008 12:33
truten23
Brak nowych postów [Rover 214i] - kradnie prąd
slax Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Cze 19, 2013 19:22
slax



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink