Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Samochód nie chce odpalić, wyciekający olej z turbiny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Samochód nie chce odpalić, wyciekający olej z turbiny
Autor Wiadomość
przewa 



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 10
Skąd: Jasło



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 11:15   [R45] Samochód nie chce odpalić, wyciekający olej z turbiny
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

mam roverka 45 2.0 TD z 2000 r od pewnego czasu po przekreceniu kluczyka nie reaguje czasem slychac jakies "pstrykniecie" lub cisz, dopiero po kilku prubach samochod reaguje, rownierz z turbinu widac wyciekajacy olej
Co z tym zrobic jakie moga byc przyczyny?? (wymienione swiece zarowe, przepływomierz powiwtrza)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 29, 2010 18:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 22, 2007 11:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sie 22, 2007 11:20   

Witaj przewa,
Poczytaj zasady kącika i zmień tytuł wątku na poprawny

przewa napisał/a:
od pewnego czasu po przekreceniu kluczyka nie reaguje czasem slychac jakies "pstrykniecie" lub cisz

Prawdopodobnie problem z rozrusznikiem (automatem rozrusznika).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
przewa 



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 10
Skąd: Jasło



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 11:29   pomocy

Dzieki "piter34 "
nie wiesz ile moze kosztowac naprawa??
i co moze dziac sie z turbiną, żę cieknie olej ??
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sie 22, 2007 12:02   

przewa, chcesz zarobić ostrzeżenie?
natychmiast użyj przycisku "edytuj" i zmień tytuł posta otwierającego wątek!

przewa napisał/a:
nie wiesz ile moze kosztowac naprawa??

ja kiedyś dałem za podobną naprawę 200PLN.

przewa napisał/a:
i co moze dziac sie z turbiną, żę cieknie olej ??

Ile tego oleju cieknie?
Wyraź to w litrach na xx km.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 12:23   

opisz dokładniej "cieknięcie oleju" czy jest tylko turbo wilgotne/mokre czy też kapie już z niego i zostawiasz plamę po sobie na asfalcie po postoju??
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 12:23   

przewa napisał/a:
po przekreceniu kluczyka nie reaguje czasem slychac jakies "pstrykniecie" lub cisz, dopiero po kilku prubach samochod reaguje
Znajdź jakiś kijek ok. 30cm, młoteczek i za pośrednictwem tego kijka puknij kilka razy w rozrusznik (jest pod filtrem powietrza). Najprawdopodobniej wiesza się elektromagnes lub szczotki, niestety niedługo wymiana.
przewa napisał/a:
rownierz z turbinu widac wyciekajacy olej
jeżeli jest tylko wilgotna to nie ma problemu, każda ma jakieś wycieki (chyba że jest nowa)
 
 
przewa 



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 10
Skąd: Jasło



  Wysłany: Sro Sie 22, 2007 14:23   odpowiedz

plamy oleju nie zostawia, ale olej przecieka na złączy węża z turbiną, na wskazniku nie widac ubytku oleju,
a co do stukania mlotkiem po rozruszinku to czy nie mozna wiecej popsuc jak naprawic??
i czy ktos wie ile kosztuje taka naprawa 9wymiana szczotek ) a turbina nie jest nowa ma juz 7 lat...
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 14:33   

Jeżeli przecieka na łączeniu, to chyba wystarczy je poprawić, tak myślę :) a stukanie młotkiem w rozrusznik (siła w granicach rozsądku :)) mu nie zaszkodzi, ale warto się ze szczotkami uporać jak najszybciej, bo po jakimś czasie młotek już nie będzie dawał rady. Szczotki dasz radę sam wymienić, trzeba wykręcić rozrusznik, rozkręcić go, wziąć zużyte szczotki do sklepu i dobrać takie same. Założyć i jeździć :)

[ Dodano: Sro Sie 22, 2007 3:35 pm ]
Mechanik, też za to dużo nie powinien wziąć. Myślę, że wg swojej minimalnej stawki. Czyli znając realia jakieś 50PLN. No ale są przecież i uczciwsi :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 14:43   

moja turbina ma 11 lat :D i działa ;) Poprawić łączenie i jeździć i dbać o nią zgodnie z zaleceniami dbania o turbo ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
przewa 



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 10
Skąd: Jasło



  Wysłany: Sro Sie 22, 2007 14:51   

a po wyjeciu rozrusznika nie trzeba nic ustawiac? (tak jak z rozrzadem)??
moglby ktos przyblizyc zasady dbania o turbo??
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 14:59   

jak poprawisz temat, to "ktoś" Ci przybliży podstawy dbania o turbo :evil:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 15:00   

Nie, nic się nie ustawia, trzeba tylko włożyć tak jak było wcześniej :) . Dbanie o turbo? Nie dawanie w "palnik" na zimnym silniku, wymiana na czas filtra powietrza i oleju (również z filtrem), nie katowanie silnika na niskich obrotach. To chyba wszystko, a może coś przeoczyłem?
 
 
przewa 



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 10
Skąd: Jasło



  Wysłany: Sro Sie 22, 2007 15:01   Jak dbac o turbo??

moze ktos przyblizyc zasady dbania o turbo??
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 15:03   

To już zrobiłem. A temat popraw na taki: "[r45 2,0 TD] Samochod nie chce odpalic, wyciekający olej z turbiny" poprzez edycję swojego pierwszego posta :mrgreen:
 
 
walkie 




Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 13 Sie 2006
Posty: 2981
Skąd: Lubnów/Wroc/Krk

Rover 45

Wysłany: Sro Sie 22, 2007 15:05   

kozak :D
_________________
Nic nie trwa wiecznie...
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 15:08   

E tam Kozak od razu :mrgreen: Trzeba "nowym" troszkę pomagać, choć faktem jest, że przeczytanie zasad kącików nie jest problemem i od tego powinno się zaczynać przygodę z każdym forum.
 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 15:09   

thef napisał/a:
Nie, nic się nie ustawia, trzeba tylko włożyć tak jak było wcześniej . Dbanie o turbo? Nie dawanie w "palnik" na zimnym silniku, wymiana na czas filtra powietrza i oleju (również z filtrem), nie katowanie silnika na niskich obrotach. To chyba wszystko, a może coś przeoczyłem?
Dodałbym jeszcze potrzymanie silnika chwilę po zatrzymaniu na wolnych obrotach przed jego wyłączeniem.
Ostatnio zmieniony przez mcjg Sro Sie 22, 2007 15:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Sie 22, 2007 15:10   

mcjg napisał/a:
Dodałbym jeszcze potrzymanie silnika chwilę po zatrzymaniu na wolnych obrotach przed wyłączeniem silnika:)


To też :) co prawda odnosi się to do wszystkich dieselków, nie tylko z turbinką, ale uwaga słuszna :) .
 
 
przewa 



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 10
Skąd: Jasło



  Wysłany: Pon Sie 27, 2007 17:20   odpowiedź

dziekuje wszystkim za pomoc ale narazie usterka (brak reakcji po przekrecaniu kluczyka) usunęła sie sama
jeszcze raz dziekuje wszystkim
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Sie 27, 2007 17:30   

Cytat:
dziekuje wszystkim za pomoc ale narazie usterka (brak reakcji po przekrecaniu kluczyka) usunęła sie sama

czyli najprawdopodobniej wieszające się szczotki, albo wypalone styki...
wróci :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Samochód nie chce odpalić
4forty_five5 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Wrz 19, 2016 20:44
4forty_five5
Brak nowych postów [R400] Wyciekający olej silnikowy
nowy123 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Nie Paź 19, 2008 17:19
Gość
Brak nowych postów [R45 1,8] nie chce odpalić
griszka111 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pon Lut 17, 2014 21:43
griszka111
Brak nowych postów [R 45]Nie chce odpalić
mario409 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Sty 07, 2017 22:43
Lemur
Brak nowych postów [R45] Nie chce odpalić
kackers Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Maj 29, 2007 08:25
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink