Posiadam Rovera 214i i mam następujacy problem a mianowicie podczas zapalania rano lub jak dużej stoi (przed praca 8h) odpala mi bardzo ciężko po czym spadają obroty(dusi sie) i gaśnie .Po ponownym uruchomieniu jest już ok.Może mi ktoś pomóc w z djagnozowaniu tej usterki???
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 24, 2007 16:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dobrze by było gdybyś przeszukał forum bo było kilka podobnych tematów.
Mogę Ci podpowiedzieć, że problem może leżeć po stronie silniczka krokowego.
O sposobach sprawdzenia krokowca jest w technicznym FAQ a dokładniej TU
Sprawdź czy działa, przeczyść i daj znać czy pomogło
Problem może tkwić w 3 miejscach.
1. Zużyta kopułka i palec rozdzielacza - wymiana ok. 35pln (częsta usterka)
2. Zmurszałe kable w/n
3. Nieszczelna cewka zapłonowa - podobny efekt przy wjechaniu w kauże, sylikon i zasmarowac calą cewke
Krokowca też warto sprawdzić
ale na 70% kopułka
pozdro
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pią Sie 24, 2007 18:52
bizon9ek napisał/a:
Problem może tkwić w 3 miejscach.
1. Zużyta kopułka i palec rozdzielacza - wymiana ok. 35pln (częsta usterka)
2. Zmurszałe kable w/n
3. Nieszczelna cewka zapłonowa - podobny efekt przy wjechaniu w kauże, sylikon i zasmarowac calą cewke
Krokowca też warto sprawdzić
ale na 70% kopułka
pozdro
Do tego można dodać:
Niesprawny czujnik temperatury, padnięta uszczelka pod głowicą, czy zatkany, pęknięty lub odłączony przewód podciśnienia.
Problem może tkwić w 3 miejscach.
1. Zużyta kopułka i palec rozdzielacza - wymiana ok. 35pln (częsta usterka)
2. Zmurszałe kable w/n
3. Nieszczelna cewka zapłonowa - podobny efekt przy wjechaniu w kauże, sylikon i zasmarowac calą cewke
Krokowca też warto sprawdzić
ale na 70% kopułka
Tomi napisał/a:
Do tego można dodać:
Niesprawny czujnik temperatury, padnięta uszczelka pod głowicą, czy zatkany, pęknięty lub odłączony przewód podciśnienia.
Wg. mnie koledzy pominęli jeszcze jeden możliwy powód: "zasyfiona" przepustnica, taka praca silnika to klasyczny tego objaw. Możesz spróbować przeczyścić według instrukcji zamieszczonej tutaj: http://www.roverki.pl/article.php?sid=334
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Witam
Rozkręciłem kopułkę i zauważyłem ze styki są zaśniedziałe i chyba są wytarte ponieważ powinny chyba trochę wystawać(chodzi mi o te styki) ,a u mnie są równo z plastikiem.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sob Sie 25, 2007 09:51
Ja bym zasugerował sie postem bizon9ek - wymienił elementy zapłonu: kopułkę z palcem, świece i kable, osuszył porządnie cewkę i zabezpieczył ją przed wilgocią i dla świętego spokoju przeczyścił krokowca i przepustnicę. Wszystko to nie jest ani trudne ani drogie więc nie powinieneś się nad tym nawet zastanawiać. Zresztą te elementy i tak co jakiś czas się wymienia a czynności okresowo wykonuje. Poszukaj w technicznym FAQ na stronie lub w postach archiwalnych co i jak zrobić oraz jakie świece, kable kupić i do dzieła. Jeżeli nie pomoże, będziemy szukać dalej, a robota wykonana i tak się nie zmarnuje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum