Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Przekładka silnika, czy klimy?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:51
[R416] Przekładka silnika, czy klimy?
Autor Wiadomość
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Nie Sie 26, 2007 11:09   [R416] Przekładka silnika, czy klimy?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam.
Chciałbym się poradzić, co jest łatwiejsze i bardziej opłacalne:
1) przełożenie silnika z samochodu bez klimy do samochodu z klimą, czy też
2) przełożenie klimy do samochodu bez klimatyzacji.
Pytam, bo zamierzam przeprowadzić którąś z powyższych operacji.
W jednym z moich R 416 jest bardzo dobry silnik, ale niestety nie ma on klimatyzacji. Z kolei drugi R 416 klimatyzację ma, ale nie podoba mi się jego silnik (jest wyraźnie słabszy od tego pierwszego, "pożera" więcej paliwa nawet bez używania klimy).
Pomyślałem, że aby mieć dobry samochód z klimatyzacją można zastosować dwa rozwiązania opisane na wstępie. Jako że nigdy nie robiłem żadnych przekładek nie mam pojęcia, co będzie łatwiejsze technicznie i tańsze (sam oczywiście nie będę tego robił).
Czy przełożenie klimatyzacji to trudna technicznie sprawa? Bo podejrzewam, że silnik przełożyliby mi w każdym warsztacie (chyba, że są jakieś "pułapki" przy przekładaniu silnika do egzemplarza z klimą). Może ktoś już przechodził podobne procedury?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 29, 2010 17:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 26, 2007 11:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
etimark 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 178
Skąd: Lublin



Wysłany: Nie Sie 26, 2007 14:41   

Wydaje mi się że łatwiej będzie przełożyć silnik z samochodu bez klimy do samochodu z klimą. Oczywiście należy się upewnić czy osprzęt klimy będzie gdzie przyczepić do silnika, (otwory do umocowania pompy klimy) no i czy pasek jest pięcio rowkowy jak do klimy czy inny, bo trzeba zmienić koła pasowe.
Myślę że to mniej roboty niż rozbierać prawie cały kokpit wymieniać dmuchawę z zamrażalnikiem, włożyć chłodnicę.
_________________
Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10925
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sie 26, 2007 22:24   

i z jednym i z drugim jest sporo roboty....
pasek, to najmniejszy problem, myślę, że dobrze by było przełożyć zestaw sprężarka z alternatorem + ew koło pasowe ( i jeszcze dochodzi pompa wspomagania, bo w wersji z klimą jest napędzana z osobnego paska)
Te problemy zachowujesz przekładając silnik, no i do tego standardowe problemy z przełożeniem silnika ;)
ponadto przekładając klimę trzeba jeszcze uwzględnić modyfikację nawiewu, przełożenie chłodnicy, trochę kombinacji z elektryką, ale wszystko do przeskoczenia.
Nie zapominajmy również o napełnianiu :wink:
Słowem jedno i drugie rozwiązanie ma i wady i zalety :???:
Daj znać na co się zdecydujesz :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Pon Sie 27, 2007 05:21   

Witam.
etimark napisał/a:
Oczywiście należy się upewnić czy osprzęt klimy będzie gdzie przyczepić do silnika, (otwory do umocowania pompy klimy) no i czy pasek jest pięcio rowkowy jak do klimy czy inny, bo trzeba zmienić koła pasowe.
Myślę że to mniej roboty niż rozbierać prawie cały kokpit wymieniać dmuchawę z zamrażalnikiem, włożyć chłodnicę.

sTERYD napisał/a:
i z jednym i z drugim jest sporo roboty....

sTERYD napisał/a:
Daj znać na co się zdecydujesz

Po waszych wypowiedziach powoli zaczyna mi przechodzić ochota na przekładkę :mrgreen: Nie wiem, czy znajdę u siebie "kumaty" serwis, a widzę że roboty i niebezpieczeństw "wyłożenia się" jest dużo. Popytam jeszcze mechaników, może w którymś z warsztatów już to robili.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sie 27, 2007 06:40   

Mi sie wydaje, że mimo wszystko mniej roboty bedzie z przekładką silnika. Nie zapominajmy, że w aucie bez klimy, trzeba dostosowywać instalację elektryczną, a w aucie z klimą już wszystko jest gotowe. Jak bedziesz miał silniki na wierzchu, to przełożenie osprzętu nie będzie stanowiło większego problemu.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sie 27, 2007 14:42   

krzych1, moim zdaniem powinieneś doprowadzić do dobrego stanu ten silnik w ROVERku z klimatyzacją.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
krzych1 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 190
Skąd: RLU, Podkarpacie



Wysłany: Pon Sie 27, 2007 14:59   

Witam.
piter34 napisał/a:
krzych1, moim zdaniem powinieneś doprowadzić do dobrego stanu ten silnik w ROVERku z klimatyzacją.

Tak najpewniej zrobię biorąc pod uwagę to, co mi napisali (i trochę przestraszyli) etimark i sTERYD. Myślę, że doprowadzenie silnika do lepszego stanu nie będzie ani droższe ani bardziej kłopotliwe niż ewentualna przekładka, jakakolwiek by ona nie była. No i będę miał dwa dobre R :mrgreen: Tym bardziej, że być może owa "słabość" jednego z silników jest tylko moim subiektywnym odczuciem lub pomoże np. wyczyszczenie przepustnicy, krokowca, itp.
W każdym razie, wszystkim dziękuję za uświadomienie mnie w tym temacie, już teraz wiem, że planowany przeze mnie manewr to nie tylko samo przełożenie (w sensie - przeniesienie) silnika lub klimy, że wiążą się z tym dodatkowe czynności (przeróbki) i ewentualne kłopoty, które czynią całą operację nieopłacalną biorąc pod uwagę jej sens i osiągnięte korzyści.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] —> R45 przekładka silnika
tomek112a Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Paź 20, 2017 15:26
tomek112a
Brak nowych postów [R400] Przekładka silnika
dasko1994 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pon Maj 19, 2014 20:47
dasko1994
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400] Przekładka silnika 1.6 K4F - co wstawić?
maximus86 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Wrz 27, 2014 11:02
Adrian
Brak nowych postów [R416] Wymiana drzwi - przekładka części
marcin8004 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Kwi 29, 2012 00:42
truten23
Brak nowych postów [R 400] Przekładka skrzyni oraz silnika z rocznika 94 do 98
kbrudlo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Wto Lut 04, 2014 08:35
kbrudlo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink