Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lis 2006 Posty: 96 Skąd: polska
Wysłany: Wto Wrz 04, 2007 08:26 [R75] Ogrzewanie
Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam,
zaobserwowalem dziwna rzecz zwiazana z ogrzewaniem.
gdy ustawie temperature na np 23stC w obydwu strefach to:
zaraz po uruchomieniu zimnego silnika przez ten czas kiedy plyn sie nagrzewa leci z nawiawow coraz cieplejsze powietrze az to rzeczonych 23stC (nie mierzylem termometrem, ale jest to juz odczuwalnie coeplutkie powietrze) , a jak juz temperatura osiagnie odpowiedni poziom, na ktorym sobie stoi juz na stale to powietrze staje sie zimniejsze
po paru kiloemtrach wlasciwie juz nie ma roznicy, czy ustawiam na 16 czy na 23st
gdy ustawie na 28st lub na HI leci juz powietrze o teperaturze spotykanej w tropikach, ale wystarczy obnizyc do 24 i w dol i wieje juz chlodem...
testowalem to na zamknietym obiegu i na otwartym, na zasysaniu powietrza z zewnatrz i bez (chodzi mi o to ogragle pokretlo pomiedzy dwoma glownymi nawiewami na twarz)
co moze byc przyczyna? idzie zima i chcialbym moc ocieplic sie troche w zaciszu wnetrza mojej SF
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lis 21, 2010 13:22, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 04, 2007 08:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja proponowałbym jeszcze pobawić się kierunkiem nawiewu. Automat działa jakoś tak, że ciepłe powietrze tłoczy głównie na nogi. Ustaw więc ręcznie kierunek nawiewu "na twarz" i wtedy testuj.
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Wto Wrz 04, 2007 11:43
Marian_K napisał/a:
Automat działa jakoś tak, że ciepłe powietrze tłoczy głównie na nogi
. U mnie przy opcji AUTO bez wprowadzania ręcznych ustawień, automat wieje z przodu głównie nawiewami przednimi na desce + trochę (dużo mniej) w nogi. HdM, zwróć uwagę, że (jak pisali Forumowicze z większym doświadczeniem) z tylnego górnego nawiewu pomiędzy fotelami wieje wyłącznie zimne powietrze - ten typ tak ma. Poza tym, to jednak z nawiewów, po ustabilizowaniu się wewnątrz temperatury, powietrze leci z w miarę równomierną temperaturą. Przy odczuwalnie niższej temperaturze na zewnątrz, np. 11-14C, i gdy auto nie stało na słońcu, włączam układ przyciskiem ECON - automat pamięta nastawione temperatury, chłodziarka jest wyłączona i układ spokojnie osiąga to co nastawione 19-20C (moje nastawy na obecną pogodę)
wczesniej bylo cieplej i nie uzywalem ogrzewania, ale jakis czas temu wymienialem plyn chlodniczy, czy cos moglo byc zrobione zle?
Może został źle odpowietrzony?
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Wziąć Rave i przeczytać.
Prawdopodobnie na górze bloku silnika jest taka śrubka z przelotem - w Rave będzie to narysowane - trzeba odpalić silnik, ustawić ogrzewanie na maksa (nie wiem, czy w R75 jest zawór nagrzewnicy, więc lepiej tak zrobić), odkręcić tą śrubkę i czekać aż przestaną z niej wylatywać bombelki, tylko popłynie ładny czysty strumień płynu chłodniczego, wtedy trzeba ją zakręcić i już.
Przynajmniej tak to się robiło w R827, bo kiedyś asystowałem przy tej operacji.
Sądzę, że w R75 nie ma specjalnej róźnicy.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Powiem tak: ja płyn już spuszczałem i napuszczałem wielokrotnie i nigdy nie odpowietrzałem, ale ja mam dieselka. Jest u mnie taka śrubka w wężu biegnącym do webasto, którą się odkręca przy napuszczaniu płynu. Niestety nie wiem jak jest u Ciebie. Wydaje mi się jednak, że gdyby nagrzewnica była zapowietrzona, to nie miałbyś grzania zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku, a u Ciebie na zimnym leci cieplejsze powietrze. Hmm, trochę to dziwne... Muszę zobaczyć jak jest u mnie.
Może zrób test klimatronika - zobacz co wyświetli.
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
"Refill
13. Connect bottom hose to radiator and tighten
clip.
14. Fit under belly panel. See BODY, Exterior
fittings.
15. Prepare coolant to required concentration.
16. Fill system slowly through coolant expansion
tank until the coolant reaches the ’MAX’ level
indicator.
17. Fit coolant expansion tank cap.
18. Start and run engine until the radiator cooling
fan operates. Do not operate the air
conditioning system.
19. Switch off engine and allow to cool.
20. Check for coolant leaks and top-up coolant to
’MAX’ level indicator."
wiec juz nie szukalem tego w RAVE...
[ Dodano: Wto Wrz 04, 2007 2:45 pm ]
Marian_K napisał/a:
Może zrób test klimatronika - zobacz co wyświetli.
Pozdrawiam!
yyy czyli jak mam go zrobic?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
.... pytanie - co teraz zrobic? jak to odpowietrzyc?
nie wiem na ile skuteczną będzie ta podpowiedź, ale zakładając, że nie masz zamiaru wymieniać płynu ponownie to proponuję:
1. uruchomić samochód
2. poczekać na zagrzanie się płynu chłodzącego (ale tylko do momentu otwarcia termostatu)
3. otworzyć korek w zbiorniczku wyrównawczym
4. ustawić w kabinie nawiew ciepłego powietrza w max.
5. uciskać wszystkie przewody układu chłodzącego UWAŻAJĄC NA WSZYSTKO CO MOŻE SPOWODOWAĆ OPARZENIA zaczynając od tych najniżej umieszczonych przesuwając się powoli do góry, jednocześnie kontrolując poziom i zachowanie się płynu w zbiorniczku wyrównawczym (to uciskanie może spowodować ewentualne przemieszczanie się pęcherzyków powietrza ku górze, a w konsekwencji do ich ujścia przez zbiorniczek). Nie mam pojęcia czy w Twoim autku występuje gdzieś na przewodach odpowietrznik podobny jak w R214 . To zapewne usłyszymy od pozostałych forumowiczów.
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum