Jaki jest płyn, który wlewa się do zbiorniczka wyrównawczego pompy sprzęgła.
Autor
Wiadomość
bonzo-ok [Usunięty]
Wysłany: Pon Wrz 10, 2007 18:26 [R600] Problem ze sprzęgłem.
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
2 dni temu wieczorkiem odwoziłem kolegę do domu (6km w jedną stronę) i zauważyłem ciężkie wchodzenie biegów (ale jednak wchodziły). Rano gdy wsiadłem do samochodu zauważyłem, że sprzęgło samo nie odskakuje i że opór na nim występuje tylko przy podłodze. Na dodatek biegi wchodziły tylko przy zgaszonym silniku a jak odpalałem wóz przy wciśniętym sprzęgle do podłogi to samochód ruszał. Sprawdziłem poziom płynu w zbiorniczku (najmniejszym) i zobaczyłem, że jest pusty. Jutro mam zamiar sprawdzić czy przewody są szczelne, wlewając płyn do zbiorniczka. Jeżeli przewody będą szczelne podejrzewam, że pompa sprzęgła jest do wymiany (tu prośba o pomoc, czy dobrze myślę ?). Kolejna prośba o pomoc to prośba o udzielenie odpowiedzi na pytanie: "Jaki płyn wlewamy do tego zbiorniczka ? "nie spotkałem się nigdzie z opisem jaki płyn się tam wlewa, a jestem początkującym kierowcą i żaden ze mnie mechanik, dlatego proszę klubowiczów o pomoc. Zaznaczam, że Rovera kupiłem miesiąc temu. Proszę też o informację ile mniej więcej może wziąć w razie czego mechanik za wymianę pompy sprzęgła, jeżeli przyniosę mu części. mieszkam w Warszawie.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 10, 2011 20:36, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Wrz 10, 2007 18:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przejrzyj sobie dokładnie forum używając opcji "szukaj" wpisując sprzęgło, wysprzęglik, pompa. Dużo tego będzie bo wiele razy poruszany był już ten temat ale rozświetli ci to trochę sprawę. Myślę, że nie ma jednej recepty na twój problem bo wiele elementów jest za to odpowiedzialnych, a i objawy są podobne i dlatego każdy raczej rzuca możliwe rozwiązania niż jest w stanie bez zobaczenia dać jednoznaczną radę. U mnie na uruchomionym silniku nie można było wrzucić żadnego biegu a na wyłączonym wszystkie - rozwiązanie - wymiana kompletnego sprzęgła ( poszło słoneczko, wolałem wymienić całość ), olej w skrzyni biegów, robocizna - ok. 1.200 zł
Pozdrawiam
Jakiś miesiąc temu miałem identyczny problem z tym ze u mnie po wlaniu płynu DOT4 i odpowietrzeniu całego układu wszystko wróciło do normy nic nie trzeba było wymieniać bo układ okazał sie szczelny, a czego zabrakło płynu tego nie wiem przejechałem już około 3000 km i wszystko ok płyn jest na stanie.
bonzo-ok [Usunięty]
Wysłany: Pon Wrz 10, 2007 20:52
A powiedzcie mi jeszcze, jeżeli ktoś wie jak się odpowietrza to sprzęgło po nalaniu dot4. Jutro będę wlewał ale nie wiem jak odpowietrzyć. Podejrzewam, że nie jest to takie trudne i nie potrzebna jest ingerencja mechanika a może się mylę).
u mnie robił to mechanik bo nie miałem czasu i wogóle nie wiedziałem jak sie za to zabrać. potrzebna jest jakaś specjalna strzykawka i trzeba tą osłone plastikową pod spodem odkręcic tak przynajmnij robił mój mechanik i przy wysprzęgliku odkręcić śrubke ale dokładnie nie wiem ale z tego co pamiętam na forum jest taki temat jak to zrobić jak znajde dam link
Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Posty: 139 Skąd: Brzeg Dolny/Wrocław
Wysłany: Wto Wrz 11, 2007 12:23
Witam
ja miałem podobne przejścia ze sprzęgłem, któregoś pięknego dnia wsiadłem do auta i było dokładnie to samo, pedał do połowy wchodził trzymając się na sprężynie i dopiero dalej był opór wysprzęglania, auto odstawiłem do mechanika i okazało się że układ się zapowietrzył bo musiała być jakaś nieszczelność, odpowietrzyli i na kilka tys km było ok, ale ostatnio znowu to się powtórzyło i okazało się że to pompa sprzęgła przepuszczała i musiałem ją wymienić, koszt pompy ok 130zł, musisz koniecznie zlokalizować gdzie masz nieszczelność w grę wchodzą raczej 2 opcje pompa lub wysprzęglik
pzdr
...musisz koniecznie zlokalizować gdzie masz nieszczelność w grę wchodzą raczej 2 opcje pompa lub wysprzęglik...
plus zbiorniczek, plus przewody hydrauliczne, plus wszystkie połączenia pomiędzy wyżej wymienionymi
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
bonzo-ok [Usunięty]
Wysłany: Wto Wrz 11, 2007 19:45 A gdzie jest wysprzęlik ??
Proszę o pomoc jeszcze. Gdzie jest wysprzęglik i czy śruba do odpowietrzania znajduje się w nim, czy gdzie indziej? Czy do wysprzęglika dostanę się tylko od spodu (i do tej śruby) czy można to zrobić z góry. Dziś nie mogłem znaleźć wysprzęglika. Porażka. Czy jest jakaś kompletna instrukcja obsługi do rovera 620 Sdi , takie coś w rodzaju "Naprawiam sam".
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Wrz 11, 2007 19:47
Jest Biblia roverkowiczów, nazywa się Rave i jest do ściągnięcia ze strony klubowej. Zaraz poszukam jakiegoś obrazka, który mógłby Ci pomóc.
Oto on:
[ Dodano: 11 Wrzesień 2007, 20:59 ]
Jak widać dostać się do niego będzie najlepiej od dołu, poza tym trzeba ściągnąć dolną osłonę (jeżeli puszcza Ci płyn przez wysprzęglik, powinny być na niej ślady). Śruba odpowietrzająca, to chyba ta najniżej na obrazku, ale nie dam głowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum