Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414] Valvoline 0W-40 syntetyk?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 14:04
[R414] Valvoline 0W-40 syntetyk?
Autor Wiadomość
przemek101 



Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 27
Skąd: Irlandia



Wysłany: Wto Wrz 11, 2007 21:26   [R414] Valvoline 0W-40 syntetyk?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

czesc

co myslicie o tym oleju Valvoline 0W-40, chce go zapodac do mojej 414 z 97r.

Paul: Temat poprawiłem a na przyszłość pamiętaj :P
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 31, 2010 14:54, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 11, 2007 21:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Wrz 11, 2007 21:34   

Jaki masz przebieg? Czym był zalany do tej pory?
Ja bym się trzymał 10W-40. taki syntetyk może Ci nieźle namieszać - w końcu auto ma 10 lat :(
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Wto Wrz 11, 2007 21:40   

gdzieś przeczytałem że tego typu oleje np 0W50 mają bardzo dużo dodatków chemicznych zwiększających rozpiętość temperaturową, tzn olej zachowuje parametry w bardzo niskich temperaturach, jak i w wysokich. Ale silnik najbardziej potrzebuje oleju do smarowania, a dodatki nie smarują to baza olejowa smaruje. Więc jeśli nie ma takiej potrzeby to najlepiej zapodawać olej który ma najmniej tych dodatków, tzn nie ma aż tak dużej rozpiętości, np ford zaleca do wszystkich swoich silników 5W30 lub nawet 10W30 co daje rozpiętość 20, ja zalałem 10W40 rozpiętość 30. a 0W40 ma aż 40. Nie ma raczej potrzeby schodzić tak nisko z tym pierwszym parametrem (0W) bo zimy są coraz krótsze.
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 07:47   

hmmm......mysle ze po prostu nie warto, poprawy osiagow nie bedzie, silnikowi tez to nie pomoze, a dziura w portfelu wieksza

ja bym sie trzyma normalnego 10w40 semisyntetic, a silnik zalany dobrym 10w40 i tak dobrze zapali zima :)

A w Irlandii gdzie klimat lagodniejszy to w ogole :grin: :grin: :grin:
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Wymiana oleju z mineralnego na syntetyk
marcin8004 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Wto Sie 21, 2012 21:29
TomaszM
Brak nowych postów [R414 99']
dziwny zgrzyt
mattipoz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sro Lut 10, 2010 12:48
slax
Brak nowych postów [R414] Czy to HGF?
uszczelka pod głowicą w sensie?
obgc007 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sob Gru 29, 2007 21:18
kqba
Brak nowych postów [R414 Si 98r]
Dj_Crazy Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Lip 17, 2010 22:25
kasjopea
Brak nowych postów [r414]
koszty instalacji LPG
putin18 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Cze 23, 2009 20:47
kqba



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink