Wysłany: Nie Wrz 16, 2007 12:06 [R620] Nie działa turbo.
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam.
Zamontowałem wczoraj do swojego roverka drugi silnik i wszystko było by ok gdyby zechciała zadziałać turbinka.Co prawda silnik jest (nowy-używany) ale turbine ,przepływomierz i przewody podciśnienia są te same ze starego silnika , w którym ta sama turbinka działała bez problemu.Wszystko jest raczej podłączone dobrze i nie zabardzo wiem co sprawdzać.Może zawór trzeba przestawić do nowego silnika ?
Bardzo proszę o pomoc,chciałbym jeszcze dziś rozwiązać ten problem.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 10, 2011 23:48, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 16, 2007 12:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
hmmmmm skoro działała tam to musi i tu działać. A nie kręciłeś nic przy zaworze upustowym?? Może gdzieś masz nieszczelność w dolocie i to co turbo napmpuje to pójdzie w "eter". czy kontrolka "check engine" się świeci?? możesz odpiąć przepływkę i zobzczyć czy będzi eróżnica, ale sądzę ,ze nie. Myślę, że jednak coś nie tak poskłądane jest.
Przy zaworze nic nie kręciłem,dosłownie przełożyłem turbo na drugi silnik i to wszystko.Kolektory na nim już były więc dożo roboty nie było.Kontrolki wszystkie gasną a check engine ma ma się świecić i która to wogóe jest ?
Tak jeszcze ewentualnie myśle o przewodzie smarowania , może ta śruba z podkładkami która trzyma przewód jakoś żle się ustawiła po dokręceniu i nie jest drożna.
Podpiełem czerwony wężyk do przepływomierza,czarny do urządzonka które jest pod nim,był tam właśnie jeszcze wąż od smarowania.Skręciłem turbo do wydechu i wszystko.A elektryki przy przepływomierzu nie tykałem.Ten od czujnika doładowania to czarny pewnie ? A kostka z przewodami która idzie od pierwszego wtrysku od lewej , ma coś do turba ?
hehe jeśli nie masz podłączonej tej kostki od wtrysku, to objawy są właśnie takie, że auto ma dynamike malucha, ale wtedy od razu zapala sie check. Tyle, że jeśli u Ciebie w ogóle się nie świeci ,to moze nawet nie wiesz o tym, że coś jest nie teges i komp wykrył awarię. Jeszcze jedno pytanie: Czy jak dodasz gazu, to rury doprowadzające powietrze twardnieją??
Tzn tą kostke podłączyłem ale mam pewne obawy czy oby dobrze.Zrobiłem to na chybił/trafił z kostką najbardziej pasującą.Została mi też wolna kostka z lewej strony za osłoną rozrządu , z samej góry.Czy rury twardnieją to nie sprawdziłem , ale zaraz wybieram się do garażu i sprawdzę.
[ Dodano: Nie Wrz 16, 2007 18:20 ]
Rur z powietrzem nie sprawdziłem,bo nie miał mi kto przygazować.Natomiast rozpiełem ta kostkę od wtrysku i wółwczas nie gasła kontrolka"check engine" .Ale podpatrzyłem że kostka w którą wpiełem wtrysk ma 1- przewód , a z wtrysku wychodzą 2-przewody.Więc może zamieniłem którąś z kostek.Są wogóle 3-kostki , 2-brązowe i 1-jasna.Na czujnik ciśnienia oleju od którego odchodzi przewód z olejem na alternator dałem brązową, na czujnik temp.płynu dałem tą jasną i ostatnią kostkę też brązową dałem do wtrysku.Pozatym sprawdziłem czy turbina się kreci i z tym jest ok.
Kolego co to jest ten "rave" ? Już wcześniej próbowałem to odnależć na forum i na stronie głównej rowerków i nic z tego.
[ Dodano: Pon Wrz 17, 2007 22:02 ]
A tak apropo turbinki to dziś ponownie zdjełem przewód doprowadzający powietrze aby pokręcić turbinką i tym razem zacieła mi się w jednym miejscu.Więc myśle że to może być przyczyną.W czwartek planuje zajechać do chyba (dość dobrej ? ) szlifierni w Gdańsku na Miałkim Szlaku i tam ją dokładnie sprawdzić.Dokładnie jest to zakład "MOTO - SZLIF" , robiłem tam kiedyś głowice w T4 i jeżdzi do dziś.Zobaczymy jak radzą sobie z turbinami i jakie wogóle to są koszty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum