Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Obrotomierz świruje
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Obrotomierz świruje
Autor Wiadomość
eszet 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 156
Skąd: Osiek k/Oświęcimia



Wysłany: Wto Wrz 18, 2007 18:02   [R45] Obrotomierz świruje
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: wszystkie

Z tego co wyczytałem,to sygnał do niego idzie z cewki i ECU.
W moim R są dwie cewki,więc z której może iść?
Pytam,bo znowu mnie dziś zadziwił mój roverek,heh.Otóż w trakcie jazdy ni stąd ni zowąd
opadła wskazówka obrotomierza w trakcie jazdy do zera.Dodam,że auto jechało normalnie - żadnych sensacji obrotowych,nie zgasł,nie falował - generalnie silnik OK.

Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadały do ok 900 i ,o dziwo, obrotomierz zaczął je pokazywać,jednak przy każdym dodaniu gazu wskazówka dochodziła do 2000 , a powyżej opadała na zero,choć silnik normalnie zwiększał obroty.
Wyglądało to tak,jakby przy większych obrotach po prostu śłizgała się linka.WIEM,ja nie mam linki,tylko próbuję obrazowo przedstawić sytuację :razz: .

Ktoś wcześniej pisał o zimnych lutach w obrotomierzu,hmm,ale w 7-mio letnim aucie???
Poza tym po kiilku kilometrach zrobionych po Oświęcimiu sytuacja wróciła do normy.

Czym ew. mogłoby to być spowodowane,pytam,bo prawie pewny jestem,że ten temat do mnie jeszcze wróci i coś czuję po kościach,że ze zdwojoną siłą :/
_________________
Był Roverek....i jeszcze będzie !! !
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 31, 2010 14:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 18, 2007 18:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Wto Wrz 18, 2007 21:46   

Miałem takę same objawy w R214Si - niedługo potem padł mi alternator... Po wymianie alternatora wszystko wróciło do normy. Nie chce straszyć, ale sprawdź czy z nim wszystko OK.
BTW Nie wiem z czym to było związane...
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Wrz 19, 2007 15:10   

eszet napisał/a:
Z tego co wyczytałem,to sygnał do niego idzie z cewki i ECU.

Yyyy, a nie przypadkiem z czujnika położenia wału korbowego?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
eszet 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 156
Skąd: Osiek k/Oświęcimia



Wysłany: Sro Wrz 19, 2007 18:17   

Cytat:
Yyyy, a nie przypadkiem z czujnika położenia wału korbowego?

Ja się nie znam,ale to chyba Ty pisałeś :wink:
http://www.roverki.pl/for...tomierz+wariuje
_________________
Był Roverek....i jeszcze będzie !! !
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 20, 2007 13:27   

eszet napisał/a:
Ja się nie znam,ale to chyba Ty pisałeś :wink:

No ale to było o R200 z zapłonem z rozdzielaczem i jedną cewką. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
eszet 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 156
Skąd: Osiek k/Oświęcimia



Wysłany: Czw Wrz 20, 2007 14:01   

Aaaa,to zwracam honor.To tylko potwierdza fakt,że się nie znam.... :oops: .
Ale problem mam dalej nie rozwiązany :/
_________________
Był Roverek....i jeszcze będzie !! !
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 20, 2007 14:16   

eszet napisał/a:
Ale problem mam dalej nie rozwiązany :/

Sprawdź styki przy tym czujniku po prostu. On jest gdzieś z tyłu silnika, na dole pod kolektorem ssącym. jak użyjesz szukajki forumowej, to znajdziesz fotkę, którą wstawił Tomi_114.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
senemedar 




Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 3
Skąd: z Anglii



Wysłany: Pią Lis 09, 2007 21:24   

Heh-- mam podobny problem z moim R220 - obroty raz pokazuje, raz nie pokazuje (silnik chodzi i w ogóle wszystko jeździ jak trzeba).
Wiem (mniej - więcej) co to jest alternator ale... gdzie to jest? Jak to się sprawdza? Jestem kompletnie zielony w temacie samochodów :oops:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400 1.6 '98] Pare problemów oraz układ chłodzenia świruje.
Artour Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Gru 31, 2009 18:55
magneto
Brak nowych postów [R 400 95 r] obrotomierz raz działa raz nie
makupl Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Lip 25, 2009 21:16
Gość
Brak nowych postów [R 400 . 2.0 di] szalejący obrotomierz i checkengine
Dawiddd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Wrz 19, 2016 16:28
Remigiusz
Brak nowych postów [R45]Pomocy obrotomierz nie chodzi
gabysnk123 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Sro Wrz 04, 2013 15:11
Jordan87
Brak nowych postów [R420] Prędkościomierz i obrotomierz
ramzes29 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Mar 02, 2011 16:18
ramzes29



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink