Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
witam,
Obroty silnika w mojej limuzynce wahaja sie w granicach 630-650 na postoju. Prawdopodobnie to powoduje drzenie kierownicy, o czym juz pisalam wczesniej (myslalam ze to poduchy). Gdy dodam troche obrotow do 750-800 drzenie znika, jest idealnie. Ksiazka obslugi pisze o 780+/- 50 obr/min, wiec na moj babski rozum to moze byc przyczyna. Moje pytanie do uzytkownikow... Jak to jest u Was z tymi obrotami? Mialam VW golfa IV tdi i obroty byly w granicach 900 (ustawione w serwisie w Poznaniu). Volvo, okolo 800 (tez tdi)
Czy serwis Boscha mi pomoze?.
Czy silniki w roverkach pracuja na ukladzie boscha? A moze ktos wie gdzie w lubuskim mozna wyregulowac silnik roverka(jezeli to nie jest bosch)? A moze samemu, jak to nie jest skomplikowane i nie zaszkodzi silnikowi????
Nie obserwowalam poczatkowo obrotow na postoju, nic nie drzalo, wiec nie bylo potrzeby (oby jechalo do przodu , co moze byc przyczyna, ze moglo sie rozregulowac?
pozdrawiam wszystkich
Jola
_________________ R75 2,0 CDT 2000
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lis 21, 2010 22:37, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Wrz 20, 2007 09:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mi ostatnio tato też zwrócił uwagę na niskie obroty. U mnie jest dokładnie tak jak u Ciebie - trochę ponad 600. Żadnego drżenia kierownicy jednak nie zaobserwowałem i do tej pory się tym nie przejmowałem. Czy da się wyregulować - nie wiem. Zaraz looknę w RAVE - może uda mi się coś znaleźć.
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
ale czy samo podniesienie obrotow cos da? czy moze nie tkwi przyczyna tego w ktoryms z koncowek wtryskow? czy moze warto zrobic od razu diagnostyke w celu sprawdzenia? PHJOWI, czy podjalbys sie zdiagnozowania?
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Czw Wrz 20, 2007 19:26
Jolcia, pamiętam, że pisałaś o numerze z filtrem kabinowym. A sprawdziłaś, że wymieniony był filtr powietrza? Układ dolotowy powietrza ma duży wpływ na pracę silnika. Z problemami z niskimi obrotami może być też związany MassAirFlow Sensor, chyba zwany u nas "przepływką" - teoretykiem jestem. Zużywa się powoli, nie pada nagle, pogarszając stopniowo pracę silnika na wolnych obrotach. Drogi jest, nie wymieniaj na wszelki wypadek. Podobno, niestety, testbook to wykryje dopiero gdy całkiem padnie (wg anglików), natomiast nie jest w stanie wykazać stopnia zużycia. Odnoszę wrażenie, że dobry mechanik, niekoniecznie roverkowy, jest to w stanie ocenić organoleptycznie.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 48 Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Wrz 20, 2007 20:02
Marian_K napisał/a:
U mnie jest dokładnie tak jak u Ciebie - trochę ponad 600. Żadnego drżenia kierownicy jednak nie zaobserwowałem
i u mnie to samo 600-650 i delikatne, takie w sam raz na diesla drżenie, ale nic niepokojącego. Może źle wskazuje sam licznik, albo jak pisałas wtryski szwankują, albo gdzieś bierze lewe powietrze. Chyba jednak spotkanie z testbookiem Cie nie minie...
Rzeczywiście RAVE podaje taką informacje, dlaczego więc u nas jest troszkę ponad 600 obrotów?
Czy któryś posiadacz R75 w dieselku ma wartości książkowe?
Czyżby kolejny błąd w RAVE?
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Rzeczywiście RAVE podaje taką informacje, dlaczego więc u nas jest troszkę ponad 600 obrotów?
Czy któryś posiadacz R75 w dieselku ma wartości książkowe?
Czyżby kolejny błąd w RAVE?
Po wejsciu w komputer, pozycja 7.2 ukazuja sie obroty silnika: u mnie 780, ale są minimalne wahania. A więc w RAVE nie ma błędu.
pozdrawiam
Moje nowe spostrzezenia: u mnie faktycznie wskaznik obrotomierza podobnie jak u Was wskazuje lekko ponad 600, ale gdy wejdzie sie w komputer poz. 7.2 to pokazuje 780. Gdy dodam gazu i wskazowka obrotomierza jest na równi z 1000 obrotów, to jednak na komputerze pokazuje okolo 1100, a więc wydaje mi się, że wskazówka nie odzwierciedla faktycznych wskazan na komputerze. Ale byc moze tylko u mnie tak jest. Poprawcie mnie jesli sie myle pozdrawiam
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 48 Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 07:18
Myśle, ze u większości jest tak samo, u mnie zegary pokazują 600, a 7.2. 780+/- 5. Nie ma się co sugerowac wskazaniami zegara, w końcu to tylko wskazówka i może być rożnie założona.
niestety nie mialam czasu zajac sie tym, jutro albo w weekend zajrze pod maske... Czyli wskazania zegara nieco oszukane.
Ale u mnie sie tak jakby poprawilo. Nie telepie juz tak bardzo kierownica. Przewody i zawor recyrkulacji i tak posprawdzam. Jak cos na pewno dam info. pozdrowka i dzieki wszystkim za rady. Jola
Głos R400 w gronie R75. Myślę, że w waszych roverkach to tylko kwestia niezbyt dobrze wyskalowanej wskazówki obrotomierza. Zapewne ten typ tak ma. Dzisiaj u siebie specjalnie zwróciłem uwagę na to przy podłączeniu do testbooka i różnica wynosi ok. +50
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum