W moim 214i 1,4 1996, przy minimalnych obrotach silnika, zaczyna wibrować cały samochód, po lekkim dodaniu gazu wibracje ustają. Najpierw myślałem że ma to coś wspólnego z tłumikiem, bo miałem taki wcześniej przypadek, że tłumik stykał się z ramą samochodu, co powodowalo wibracje, ale wizyta na podnośniku, potwierdziła że z tłumikiem jest wszystko Ok. Więc chyba pozostają do wymiany poduszki silnika. Czy ktoś miał taki przypadek, ile jest tych poduszek, czy przy skrzyni biegów są też poduszki i należałoby je wymienić, no i koszta, w jakiej cenie te poduszki stoją na rynku. Z wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 23, 2007 22:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
--------------------------
dopisek od moderatora:
craszan1 wydzieliłem Twój post z innego wątku i umieściłem jako nowy temat, by Twoje pytanie było bardziej czytelne i widoczne dla innych forumowiczów
-------------------------
[ Dodano: Pon Wrz 24, 2007 20:20 ]
craszan1 napisał/a:
...przy minimalnych obrotach silnika, zaczyna wibrować cały samochód, po lekkim dodaniu gazu wibracje ustają. ...
a czy przypadkiem Twoje autko nie ma zbyt niskich obrotów silnika na biegu jałowym ...bo w takiej sytuacji wibracje są rzeczą normalną. Powinny oscylować w okolicy około 850 obr/min
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Już niedawno pisałem w innym poście... u teścia w Polówce za niskie obroty biegu jałowego powodowły wibacje i rezonans nadwozia i takie strasznie nierzyjemne buczenie...
U mnie wydech też wydawał się w porządku, dopiero po dokładnym "opukaniu" okazało się że górna osłona katalizatora jest "puszczona". Nieprzyjemne buczenie pojawiało sie poniżej 2 tyś obrotów - najczęściej przy hamowaniu silnikiem. Odgłos przypominał jakby kawał metalu wpadał w wibracje, miałem nawet obawy o skrzynię. Życzę powodzenia Tomek.
Sprawdziłem dzisiaj obroty, oscylują w granicach 850 - 900 obr/min. Brzęczenie znika gdy obroty wzrastają powyżej 1000 obrotów/min. Mam wrażenie że wibracje najbardziej słychać jak stanę z tyłu samochodu, otworzę klapę bagażnika, włożę głowę do bagażnika, i słyszę dziwne brzęczenie nad lewym tylnym kołem. No i oczywiście jak się siedzi w środku w samochodzie, to słychać drgania tylnej klapy, jak jest odkręcona przednia szyba, to i szyba wibruje.
Sprawdziłem dzisiaj obroty, oscylują w granicach 850 - 900 obr/min. Brzęczenie znika gdy obroty wzrastają powyżej 1000 obrotów/min. Mam wrażenie że wibracje najbardziej słychać jak stanę z tyłu samochodu, otworzę klapę bagażnika, włożę głowę do bagażnika, i słyszę dziwne brzęczenie nad lewym tylnym kołem. ...
czyli nie pozostaje Ci chyba nic innego jak dokładnie zdiagnozować miejsce brzęczenia ... polecam pomoc drugiej osoby (z innym uchem) ... Twój przypadek nie jest odosobniony, 200-ki ponoć tak niestety mają, ze lubią skrzypieć, trzaskać, drgać itp. ...
sprawdź umocowanie tylnego zderzaka, kratki wentylacyjnej pod nim (ta z lewej strony), umocowanie nadkola i jak na razie ... nic więcej nie przychodzi mi do głowy
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 46 Skąd: Berlin
Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 20:42
craszan1 napisał/a:
Sprawdziłem dzisiaj obroty, oscylują w granicach 850 - 900 obr/min. Brzęczenie znika gdy obroty wzrastają powyżej 1000 obrotów/min. Mam wrażenie że wibracje najbardziej słychać jak stanę z tyłu samochodu, otworzę klapę bagażnika, włożę głowę do bagażnika, i słyszę dziwne brzęczenie nad lewym tylnym kołem.
mozliwe ze drzy ci ta klapka od zaworu wyrownijacego cisnienie- jest dokladnie nad tylnym lewym nadkolem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum