Forum Klubu ROVERki.pl :: Porady na temat 214 Si
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Brt
Czw Wrz 27, 2007 16:10
Porady na temat 214 Si

Update 5.09.2007 Przebudowa dolotu
Autor Wiadomość
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



  Wysłany: Czw Wrz 27, 2007 14:33   Porady na temat 214 Si

Witam


Mam zamiar grzebać w silniku 200 setki 1.4 co rozwija moc 103KM

-W skład tego będzie wchodzić

-Wałki sportowe typ GT
-twardsze spreżynki zaworowe
-Wydjaniesze wtryski
-Kolektor wydechowy+cały ukł wydechowy
-Głowica kanały ssące,wydechowe,pasowanie kolektorów,powiększanie zaworów
-Elegancki Dolot
-Nowe pierścienie
-Nowe Panewki
-Strojenie

Jak panowie sądzicie jaki da to przyrost mocy ?

Bo obecnie takie cos jest w planach jak sie zrobi troche zimniej bo zimą samochód mi nie jest potrzebny i wtedy bedzie mógł wjechac na warsztat,z góry pisze ze Turba nie chce...

Ewentualnie wysłucham jeszcze opini innych,co można zrobić aby było lepiej itp bo chce to zrobic porządnie bez jakiś tam pół środków czy czegos takiego...swapa też nie chce bo chce mieć szybkie 1,4 :wink:

Pytam dla tego bo potrzebuje informacji itp i opini jak to się bedzie sprawować zanim samochód wjedzie na warsztat i zaczniemy go dłubać bo już coraz blirzej do tego.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kolin Pią Paź 05, 2007 12:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 27, 2007 14:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Czw Wrz 27, 2007 14:45   

Przy wymianie wałków i chęci kręcenia wyżej przydałoby się również zwiększyć sprężanie ;)
A co do mocy - wydaje mi się że przy 120-130KM silnik nadal będzie miał drogową charakterystykę. Można wyciągnąć duuużo więcej (Vide > Zastec) ale nie pojeździsz tym na co dzień...
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Wrz 27, 2007 15:04   

zna ktoś orientacyjne cenny ?? bo wiadomo różny silnik,marka różna cenna
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Czw Wrz 27, 2007 15:52   

Daleko nie trzeba było szukać ;)

http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=19162

http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=19267
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Wrz 27, 2007 16:10   

to mi bardziej pod tuning podchodzi niz hydepark i tam też wyląduje ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pią Wrz 28, 2007 13:18   

można zamknąc temat samochod jest na sprzedaż...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Wrz 28, 2007 13:35   

kolin napisał/a:
można zamknąc temat samochod jest na sprzedaż...
no to zbyt długo temat nie pofunckjonował :mrgreen: ... a czemu go sprzedajesz ?
ale nie zamykam .... może ktoś jeszcze będzie chciał się tu wypowiedzieć
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sob Wrz 29, 2007 08:25   

ogólnie samochód już nie jest na sprzedaż...pewne nie porozumienie wyjaśnione :mrgreen: projekt aktualny :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Nie Wrz 30, 2007 11:49   

a moze lepiej Swap ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Nie Wrz 30, 2007 15:52   

bula21 napisał/a:
a moze lepiej Swap ?


Popieram przedmowce.
Troche wieksze naklady finansowe, ale orginalne 200km, mozna bardzo tanio podkrecic do gory :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pon Paź 01, 2007 10:55   

Swap...pewnie zeby zdrowe 2.0T wyrwać też pewnie cieżko...i co najwarzniejsze ciekawe czy 3/4 tych silników trzyma serrie...bo zapewne głaskany nie był po przepustnicy:)

Myslalem nad Silnikiem turbodoładowanym...ale zobaczymy co za niespodzianka będzie gdy przyjdzie zima:)

Wysłucham jeszcze porad:) i opini

Możecie też popisać o awaryjności jednostek:) Np jakie ma bolączki 2.0T itp:) na co zwróćic uwage przy samym silniku...ew koszty remontu drobnego

[ Dodano: Pon Paź 01, 2007 20:07 ]
Do 200 tki wchodzi 2.0 V6 z R 45 ?? trzeba coś przerabiać...? bo dzis dojrzałem ze taki silnik jest :) a V6 ma piękny dzwięk...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Wto Paź 02, 2007 14:09   

hmm przerabianie silnika 1,4 walki itd.. a co z blokiem silnika ? wytrzyma takie cos ? bo to jednak sa obciazenia dosc konkretne ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Wto Paź 02, 2007 14:38   

A czemu ma nie wytrzymać? Uturbione 1.4 (vide > Polonez z Allegro) mają po 170-180KM i jakoś żyją. Zastec też wyciągnął około 180KM ale w N/A.
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Paź 02, 2007 20:08   

dół silnika spokojnie wytrzyma... sądze ze zakuc by go można dopiero przy ok 200KM chodz znam samochody co mają ponad 200KM na seryjnym dole...


A co do 2.0 V6 ktoś może sie wypowiedzieć ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Czw Paź 04, 2007 16:34   

a mi sie wydaje ze bedzie trzeba wzmacniac blok obspawac itd... ;P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pią Paź 05, 2007 12:01   

Cytat:
a mi sie wydaje ze będzie trzeba wzmacniać blok obspawac itd... ;P


W praktyce co składaliśmy samochody to nigdy blok nie był obspawywany...albo zakucie albo człowiek sie poruszał bo cienkiej linii BUM jak kto chciał... pierwsze słyszę o obspawywaniu

ale dziś postanowiłem po długich przemyśleniach wywalić stożek...nie bardzo się to sprawdzało...tylko przy maxymalnym kręceniu motoru było tam coś czuc bo dostawał bardzo dużo powietrza...przy niskich raczej pogorszenie jednostki napędowej i dlatego też postanowiłem się go pozbyć...

Po krótkim myśleniu zmodyfikowałem seryjny ukł dolotowy

Na początek wybrałem się na zakupy...decyzja szybka...jedziemy do sklepu FSO gdzie mają części do: Fiata 125p,126,polonez, zakupiłem tam dwie rury które doprowadzają powietrze ciepłe do gaźnika w przypadku poloneza...ale ona mi miała posłużyć do czegoś innego

Średnica 60mm musiałem kupić dwie bo tylko takie max długości były zapłaciłem 23 zł :mrgreen: Tak wyglądają



Mój łapacz powietrza który kiedyś kupiłem i leżał nie potrzebnie sobie,więc go wykorzystałem...koło chłodnicy po lewej stronie jak stoimy koło samochodu,przed alternatorem jest taki plastik na zaczepy...wywalamy to.Następnym krokiem było zamontowanie tego łapacza...poszło jak pomaśle cenna takiego badziewiu to hmmm dałem za to rok temu 85 zł+power rura...

A tak to wygląda...




Fotki w czasie prac,dodam ze rury są elastyczne i nie nagrzewają się...wiadomo lekko są ciepłe ale nie gorące,żeby groziły zapaleniu...Oczywiście rury łączymy za pomocą opasek i skręcamy



Tutaj już widzimy łącznik za pomocą którego "skleimy" dwie rury,również skręcamy za pomocą opasek i w moim przypadku reduktorów



I tak to mniej więcej wygląda



W dolnej części obudowy filtra robimy dziurę tak,żeby zmieściła nam się rura,u mnie to tak wygląda


Tak po za montowaniu to wygląda



Efekt końcowy



Oczywiście po złożeniu tego nie obyło sie bez jazdy próbnej...

Efekt końcowy jak dla mnie zadowalający...samochód naprawdę jeździ lepiej...szybciej sie wkręca na obroty...i jeszcze lepiej ciągnie w górnym zakresie obrotów mocniej i szybciej przede wszystkim...przy dole też czuć delikatną poprawę.Ogólnie mówiąc jestem zadowolony z efektów,teraz tylko jakaś wkładka lepsza i gicior

Naprawdę jest to lepsze niż jakieś badziewne stożki,wystarczy trochę pomyśleć i można naprawdę coś fajnego zrobić. Ocenę pozostawiam wam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
MarioNH 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 193
Skąd: Kraków/Chicago



Wysłany: Pią Paź 05, 2007 12:13   

bardzo fajny pomysł, i z tego co tu nam pokazałeś i napisałeś
kolin napisał/a:
samochód naprawdę jeździ lepiej...szybciej sie wkręca na obroty
można powiedzieć że jest to lepszy pomysł niż zakładanie stożka :wink: chyba też coś takiego wykombinuję :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sob Paź 06, 2007 14:10   

odczułem spalanie większe...ok 0,5-1 litra na 100km więcej ale potwierdzi sie to w 100% jak troche więcej pośmigam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Sro Paź 10, 2007 10:37   

kolin napisał/a:
dół silnika spokojnie wytrzyma... sądze ze zakuc by go można dopiero przy ok 200KM chodz znam samochody co mają ponad 200KM na seryjnym dole...


Z tego co sie orientuje to 1.8 Turbo K ma inne tloki i korbowody (czyt. wzmocnione). Jak wiadomo 1.8 Turbo jest lekko doladowany bo 0.4 bara i ma tylko 160KM. Albo zrobili to na wyrost albo rzeczywiscie seryjny silnik serii K jest wyliczony na moc do 160 koni.

[ Dodano: Sro Paź 10, 2007 11:39 ]
kolin, wytlumacz mi jeszcze jaki jest sens stosowania podwojnego dolotu. Oryginalny doplyw masz w tej chwili zamkniety czy ciagnie powietrze z dwoch miejsc?
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Paź 10, 2007 21:49   

Senn napisał/a:
kolin, wytlumacz mi jeszcze jaki jest sens stosowania podwojnego dolotu. Oryginalny doplyw masz w tej chwili zamkniety czy ciagnie powietrze z dwoch miejsc?


Ciągnie z dwóch miejsc...sens jest taki w tym,że silnik dostaje więcej zimnego powietrza a to przecież lepiej...chyba,że się myle.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214 Si 96r] Porady!
m4riusz Tuning mechaniczny 9 Pon Sie 04, 2008 14:58
kolin
Brak nowych postów R200 + VVC Prośba o porady
czapaja Tuning mechaniczny 18 Czw Mar 04, 2010 16:36
Roj
Brak nowych postów [ 620 Si ] pytanie i porady ! tuning Rover
grubywp Tuning mechaniczny 21 Wto Sty 31, 2012 13:22
grubywp
Brak nowych postów Troche na temat 1.8VVC
kamil_luczak Tuning mechaniczny 87 Czw Lis 27, 2008 18:22
kamil_luczak
Brak nowych postów [Rover 600, All ] Opinie na temat firmy Japan Line
Balas87 Tuning mechaniczny 23 Sro Maj 11, 2011 21:49
Balas87



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink