Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Z jaką prędkością najekonomiczniej???
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Z jaką prędkością najekonomiczniej???
Autor Wiadomość
pass80 



Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 8
Skąd: Myszków



Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 18:06   [R416] Z jaką prędkością najekonomiczniej???
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

witam! zastanawiam się przy jakiej jeździe mój roverek będzie spalał najmniej:) może wiecie jakie są najlepsze obroty silnika, prędkość aby eksploatacja była najbardziej ekonomiczna! Pozdrawiam!!! :wink:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 14, 2010 23:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 18:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Wto Wrz 25, 2007 19:15   

Jazdza ekonomiczna polega przedewszystkim na spokojnym rozpedzaniu, czyli nie wciskaj nigdy gazu do podlogi i rozpedzaj samochod nie przekraczajac okolo 3 tys. obr. Wazne tez jest , bys nie jezdzil na zbyt niskich obrotach, lepiej zredukowac, niz mulic silnik

Jesli chodzi ci konkretnie o predkosc, to najekonomiczniej na V biegu byloby jezdzic 100 - 120 km/h(nieekonomicznie, jak cie zlapie policja :mrgreen: )
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 02, 2007 13:37   

ADAM1 napisał/a:
Jazdza ekonomiczna polega przedewszystkim na spokojnym rozpedzaniu, czyli nie wciskaj nigdy gazu do podlogi i rozpedzaj samochod nie przekraczajac okolo 3 tys. obr.

Nie zgodzę się. Mniej paliwa spalimy rozpędzając się dynamicznie np. do 70kmh i wrzucając piątkę, niż rozpędzając się stoooopnioooowooooo i delikaaaatnieeeeee do tych 70kmh. ;-)

ADAM1 napisał/a:
Jesli chodzi ci konkretnie o predkosc, to najekonomiczniej na V biegu byloby jezdzic 100 - 120 km/h(nieekonomicznie, jak cie zlapie policja :mrgreen: )

Moim zdaniem bardziej ekonomicznie będzie na najwyższym biegu w okolicach 2-3krpm. Pamiętajmy, że im większa prędkość, tym większe opory powietrza do pokonania. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Wto Paź 02, 2007 14:41   

Największy stopień wykorzystania paliwa uzyskasz jadąc na najwyższym biegu na obrotach max momentu obrotowego. Spalanie nie będzie najniższe ale jest najbardziej ekonomiczne (relacja koszt-efekt)
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 02, 2007 14:55   

srbenda napisał/a:
Spalanie nie będzie najniższe ale jest najbardziej ekonomiczne

Trochę nie rozumiem :roll:
Spalanie nie będzie najniższe, ale będzie najbardziej ekonomicznie? Coś mi tu nie gra.
Moim zdaniem właśnie spalanie litry/100km będzie bardzo małe.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mpg 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Paź 02, 2007 15:32   

Najtaniej będzie ruszać z każdego skrzyżowania kręcąc minimum na 5 tys., rozpędzając się do min. 130 km/h, i hamując z piskiem opon przed kolejnym skrzyżowaniem.
W relacji "cena / jakość doznań" wychodzi najtaniej. :razz: :wink:
_________________
Pozdrawiam, Marcin
był: 216Si '97 Tahiti Blue
 
 
Tempest 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 333
Skąd: Warszawka



Wysłany: Wto Paź 02, 2007 15:45   

no cóż, z doświadczenia wiem, że jak jechałem pożyczonym od brata Vitkiem 2,2 diesel 60km/h na VI biegu to spalanie spadło mi nawet do 7l/100km gdzie przy normalnej jeździe spala ok.10-12l :mrgreen:
_________________
moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
 
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Wto Paź 02, 2007 17:23   

piter34 napisał/a:
srbenda napisał/a:
Spalanie nie będzie najniższe ale jest najbardziej ekonomiczne

Trochę nie rozumiem :roll:


Trochę zamieszałem, przepraszam :oops:
Chodzi mi o to że przy np. 90km/h na V spalanie będzie niższe ale największe wykorzystanie paliwa będzie na obrotach max momentu (bodajże około 140-150km/h). Na wyższych prędkościach spalanie mocno wzrośnie. Teraz lepiej? :mrgreen:
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 02, 2007 17:29   

srbenda napisał/a:
największe wykorzystanie paliwa będzie na obrotach max momentu

OK, chyba rozumiem i się zgadzam. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Pyzdra 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 83



Wysłany: Wto Paź 02, 2007 17:30   

Przy spokojnej jeżdzie ok 120 km/h na V biegu i obrotach ok 2800 / 2.0 diesel pali najbardziej ekonomicznie . Ale jak to wytłumaczyć Policji?
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Wto Paź 02, 2007 18:23   

piter34 napisał/a:
ADAM1 napisał/a:
Jazdza ekonomiczna polega przedewszystkim na spokojnym rozpedzaniu, czyli nie wciskaj nigdy gazu do podlogi i rozpedzaj samochod nie przekraczajac okolo 3 tys. obr.

Nie zgodzę się. Mniej paliwa spalimy rozpędzając się dynamicznie np. do 70kmh i wrzucając piątkę, niż rozpędzając się stoooopnioooowooooo i delikaaaatnieeeeee do tych 70kmh.


A od kiedy to dynamiczna jazda jest ekonomiczna?
Dla mnie rozpedzac sie spokojnie, nie oznacza mulenia silnika.
70 km/h i piaty bieg? To niejest zdrowo dla silnika i napewno nieekonomicznie(mowa o R600).
Sprawdzalem kiedys spalanie chwilowe w omedze i np. przy 120 km/h spalal mi wiecej niz przy 140 km/h i to byla granica. Powyzej 140 km/h cyfry na wyswietlaczu wygladaly tragicznie :sad:

piter34 napisał/a:
Moim zdaniem bardziej ekonomicznie będzie na najwyższym biegu w okolicach 2-3krpm. Pamiętajmy, że im większa prędkość, tym większe opory powietrza do pokonania.


Opory , oporami, ale wezmy pod uwage moment obrotowy silnika wolnossacego z przedzialu 2-3krpm..........
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
mpg 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Paź 02, 2007 19:44   

To w końcu jak?
W którym przypadku silnik 1.6 będzie spalał mniej (przy obu prędkość to ok. 90km/h):
jazda na IV przy obrotach ~3000
jazda na V przy obrotach ~2500
?
_________________
Pozdrawiam, Marcin
był: 216Si '97 Tahiti Blue
 
 
mt 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 75
Skąd: Upton



Wysłany: Sro Paź 03, 2007 14:04   

mpg napisał/a:
To w końcu jak?
W którym przypadku silnik 1.6 będzie spalał mniej (przy obu prędkość to ok. 90km/h):
jazda na IV przy obrotach ~3000
jazda na V przy obrotach ~2500
?


Witam,

Ktos wyzej napisal o momencie obrotowym.
Zgadzam sie z tym w stu procentach.
Generalnie zasada brzmi: Im mniejsze otwarcie przepustnicy tym mniesze spalanie.
Do tego przy obrotach momentu obrotowego silnik ma "najwiecej sily" - dlatego jadac okolo 3000 rpmpowiedzmy na 3 biegu lekko odpuszczamy gaz by jechac stala predkoscia. Ta sama predkosc na powiedzmy 5 biegu wymaga wiekszej "sily" zeby pokonywac opory (opor toczenia, powietrze i cala reszta) bo silnik nie jest na "gorce wykresu" stad pedal gazu jest wcisniety troche mocniej.

Latwo zaobserwowac to jadac rowerem np. gorskim (takim z pedalami :)) na ostatnich biegach (z tylu mala zebatka, z przodu najwieksza) bardzo ciezko jechac powoli, ciezko tez sie rozpedzac, za to mozna znalezc ustawienie przerzutki kiedy jedzie sie lekko i przyjemnie przy tej samej predkosci (wlasnie wtedy zasuwasz mniej wiecej w okolicach momentu obrotowego) - zuzywasz mniej energii(tak jak paliwa w silniku).

Takie mam wynurzenie... ;]


Pzdr,
_________________
Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Paź 03, 2007 14:31   

mt napisał/a:
Takie mam wynurzenie... ;]

Nie uwzględniłeś w nim tego, że im niższy bieg, tym wyższe obroty i większą liczbę razy na minutę trzeba podać paliwo (bo wtrysk mamy przed każdym cyklem ssania).

mpg napisał/a:
To w końcu jak?
W którym przypadku silnik 1.6 będzie spalał mniej (przy obu prędkość to ok. 90km/h):
jazda na IV przy obrotach ~3000
jazda na V przy obrotach ~2500
?

Wg mnie na V biegu przy niższych obrotach.

ADAM1 napisał/a:
A od kiedy to dynamiczna jazda jest ekonomiczna?

Ja nie każę nikomu jeździć cały czas dynamicznie.
Twierdzę jedynie, że w opisanym przeze mnie przypadku (rozpędzanie się do pewnej, ustalonej prędkości "turystycznej") mniej paliwa spalimy jeżeli rozpędzanie będzie dynamiczne, a nie stopniowe.

ADAM1 napisał/a:
Dla mnie rozpedzac sie spokojnie, nie oznacza mulenia silnika.

Nigdy tego nie pisałem. Też tak nie uważam.

ADAM1 napisał/a:
70 km/h i piaty bieg? To niejest zdrowo dla silnika i napewno nieekonomicznie(mowa o R600).

Dlaczego niezdrowo i nieekonomicznie?
Ja tak często jeżdżę (tzn. stała prędkość 70kmh, nie pod górkę, V bieg) i nie ma żadnych oznak cierpienia ze strony silnika.

ADAM1 napisał/a:
Sprawdzalem kiedys spalanie chwilowe w omedze i np. przy 120 km/h spalal mi wiecej niz przy 140 km/h i to byla granica

Jeździłem swego czasu dosyć dużo Focusem 1.6 z komputerkiem i tam było dobrze widoczne, że im wyższy bieg (przy małym stopniu otwarcia przepustnicy), tym niższe spalanie.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Sro Paź 03, 2007 20:10   

piter34 napisał/a:
ADAM1 napisał/a:
70 km/h i piaty bieg? To niejest zdrowo dla silnika i napewno nieekonomicznie(mowa o R600).

Dlaczego niezdrowo i nieekonomicznie?
Ja tak często jeżdżę (tzn. stała prędkość 70kmh, nie pod górkę, V bieg) i nie ma żadnych oznak cierpienia ze strony silnika.


Niezdrowo, bo ponizej 2 tys. obr. , przy lekkim dodaniu gazu czuc cierpienie silnika :wink: - objawia sie to lekkim buczeniem. Nie wiem jakie odcinki pokonujesz przy tej predkosci na V biegu, ale ................ okay...... duzo mozna pisac na ten temat, ale to tylko teoria, kazdy inaczej jezdzi, osobiscie nigdy nie patrzalem na obrotomierz podczas rozpedzania, ani tez na predkosciomierz, zawsze kierowalem sie wyczuciem :wink: , predkosciomierz potrzebny mi tylko do tego , by nie placic za mandaty :mrgreen: .
Dodam tylko ze nigdy R nie jezdzilem ponizej 80km/h na V biegu, bo mi go bylo szkoda, a pomimo to spalanie w miescie wychodzilo 10,5 do 12 l na 100km, w trasie z wlaczona klima 8,1l na 100km

piter34 napisał/a:
Jeździłem swego czasu dosyć dużo Focusem 1.6


Pamietam :mrgreen: ................ akcje z Loganem tez :mrgreen:

piter34 napisał/a:
z komputerkiem i tam było dobrze widoczne, że im wyższy bieg (przy małym stopniu otwarcia przepustnicy), tym niższe spalanie.


Tak, to sie zgadza i nawet jest logiczne, ale......... ale zeby otwarcie przepustnicy bylo male, to wpierw samochod trzeba rozpedzic, a szybciej rozpedza sie na nizszym biegu, przy czym silnik jest mniej obciazony, a co za tym idzie - pobiera mniej paliwa(przepustnica jest krucej wychylona).
Jezeli masz mozliwosc, to przejedz sie jeszcze raz Focusem, z tym, ze przy 60km/h na IV i V biegu , z predkoscia jednostajna - conajmniej 500m i napisz jakie spalanie chwilowe bylo pokazane. Czemu 60km/h ? - bo Focus jest lzejszy i ma inne przelozenie

Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Paź 03, 2007 22:49   

ja mam u siebie wakuometr

rozpatrujemy podane wyzej dane
i sprawa wyglada tak

jadac na 5 biegu silnik ma mniejsze obroty ale przepustnica jest bardziej otwarta
jadac na 4 biegu silnik ma wyzsze obroty ale przepustnica jest bardziej przymknieta
widac to na moim wakuometrze
sadze ze w takim wypadku spalanie bedzie bardzo zblizone do siebie
szkoda ze nie dziala mi czujnik drogi wtedy dane bylby jeszcze z mojego komputera pokladowego
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 05, 2007 09:12   

ADAM1 napisał/a:
Tak, to sie zgadza i nawet jest logiczne, ale......... ale zeby otwarcie przepustnicy bylo male, to wpierw samochod trzeba rozpedzic, a szybciej rozpedza sie na nizszym biegu, przy czym silnik jest mniej obciazony, a co za tym idzie - pobiera mniej paliwa(przepustnica jest krucej wychylona).

Dlatego też ja ciągle piszę o sytuacji, gdy jedziemy ze stałą prędkością i nie musimy przyspieszać, otwierać bardziej przepustnicy w celu np. pokonania rzeźby terenu. ;-)
Przyspieszanie to inna sprawa. Nie przyspieszam gwałtownie na V-ce i przy 70kmh (w ogóle nigdy na V nie przyspieszam gwałtownie).

ADAM1 napisał/a:
Niezdrowo, bo ponizej 2 tys. obr. , przy lekkim dodaniu gazu czuc cierpienie silnika :wink: - objawia sie to lekkim buczeniem.

"Lekkim" to pojęcie względne. Jak napisałem wyżej nie chodzi mi o przyspieszanie, tylko o utrzymywanie stałej prędkości jazdy (i na pewno nie pod górkę).

[ Dodano: Pią Paź 05, 2007 10:14 ]
AndrewS napisał/a:
jadac na 5 biegu silnik ma mniejsze obroty ale przepustnica jest bardziej otwarta
jadac na 4 biegu silnik ma wyzsze obroty ale przepustnica jest bardziej przymknieta
widac to na moim wakuometrze

Odnoszę wrażenie, że to można ekstrapolować również na 3 i 2 bieg...
Czy na 2 biegu będzie oszczędniej? (czysto teoretycznie) ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 05, 2007 13:00   

piter34 napisał/a:
Czy na 2 biegu będzie oszczędniej? (czysto teoretycznie)


no pewnie nie, bo gdzies ta granica zostanie przekroczona, oczywiscie wydłuży sie znaczaco czas podróży :-)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Chali 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 47
Skąd: Pruszków



Wysłany: Sob Paź 06, 2007 11:04   

Czytam to i czytam i zastanawiam sie nad jednym. Czemu ktos kupuje 1.6 a potem kombinuje jezdzac 70km/h czy nie krecac silnika wyzej niz 3tys obr zeby zaoszczedzic 0,5l. Ja podchodze do tego w ten sposob: kupujac 1.6 liczylem sie z tym ze spalanie w okolicach 10l to standard i wiedzialem ze podolam temu. Jezeli ktos oczekuje od auta 1.6 i ponad 110 KM spalania 6 czy 7l i jezdzi na "emeryta" to proponowal bym zmiane na np seicento 900ccm to auto wiecej jak 6l nie pali. Dla mnie to tak samo jak by ktos kupil sobie "amerykanca" V8 5.0 wiedzac ze taki silnik pali jak smok a potem pytal jak jezdzic zeby auto palilo 12l
 
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Sob Paź 06, 2007 12:50   

W zupelnosci cie popieram :wink: :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZS 2.0 iDT] Problem z prędkością maxymalną
MDesign Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Czw Lip 18, 2013 09:29
bociannielot
Brak nowych postów [R416 si] Jaka żarówka?
Speagle Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Wrz 09, 2009 14:06
Speagle
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416] Jaka instalacja LPG
mauser Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Maj 25, 2013 19:46
Adrian
Brak nowych postów [R416] jaka oslona przegubu
bolcik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Kwi 07, 2011 14:05
bolcik
Brak nowych postów [R416] i si ei - jaka różnicamiędzy nimi?
sioux Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pon Paź 13, 2008 21:55
sioux



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink