Wysłany: Sro Paź 03, 2007 16:23 [R75] Sprzęgło nie działa, ale pedał nie opadł
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Jestem właścicielem Roverka 75, 2000 Diesel od tygodnia, autko jest naprawdę piękne, nie widzę w chwili obecnej innego samochodu dla siebie, naprawdę super, ale niestety mam awarię i maszyna stoi.
Wiele postów poświęconych jest dla niedziałającego sprzęgła, kiedy to peadał opadł na podłogę. W moim przypadku jest tak że sprzęgło brało przy samej podłodze, a po nocy pedał sprzęgła stał normalnie tylko biegu nie mogłem włożyć. Przy unieruchomionym silniku biegi wchodzą w porządku, nawt jak na biegu przy wciśniętym pedale sprzęgła to nawet mogłem po uruchomieniu silnika jechać na włożonym biegu, ale po przejechaniu kilku kilometrów na drugim biegu to już nawet na biegu nie mogę uruchomić silnika, sprzęgło ciągnie, czy ktoś może mi podpowiedzieć co to może być. Proszę o pomoc, gdzie kupić i jakie części
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 08, 2010 17:54, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 03, 2007 16:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Paź 03, 2007 16:29
Zbyszek 74 napisał/a:
nawt jak na biegu przy wciśniętym pedale sprzęgła to nawet mogłem po uruchomieniu silnika jechać na włożonym biegu, ale po przejechaniu kilku kilometrów na drugim biegu to już nawet na biegu nie mogę uruchomić silnika
--------------------------------------------------
dopisek od moderatora:
Zbyszek 74 jeśli chcesz, by temat nadal funkcjonował i nadal chcesz uzyskiwać
odpowiedzi na swoje pytanie to popraw proszę nazwę tematu na
obowiązującą na naszym forum (użyj funkcji <edytuj> w pierwszym poście) ...
a wystarczyło przeczytać TO
popraw rówbież swój profil uzupełniając go o brakujące dane dotyczące Twojego autka
--------------------------------------------------
thef napisał/a:
...Można prościej trochę?
faktycznie ja też się pogubiłem czytając ten opis
Zbyszek 74 napisał/a:
Pedał sprzęgła wygląda dobrze ułożony nawet czuje się opór wciskając go ale biegu niestety się nie włoży
to wskazuje jednak na niedomaganie hydrauliki sprzęgła ...
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Cześć kolego właśnie wróciłem z garażu mam ten sam problem z tym samym samochodem co ty Roverka kupiłem w maju i do tej pory bez problemów ale jak przejechałem 5 tys. km pedał sprzęgła opadł i nie mogłem włożyć biegu.Po sprawdzeniu wszystkich informacji od znajomych sam dzisiaj doszedłem o co w tym sprzęgle chodzi . nawaliła pompa olejowa ,która znajduje się pod kierownicą a nad pedałem sprzęgła a nie jak piszą że pod akumulatorem.proponuję ci ją sprawdzić a jest to bardzo proste. Zeczę powodzenia.Tylko jest mały problem nowa kosztuje b. drogo ok.1.000 zł.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Paź 03, 2007 21:45
sowakwidzyn napisał/a:
Cześć kolego właśnie wróciłem z garażu mam ten sam problem z tym samym samochodem co ty Roverka kupiłem w maju i do tej pory bez problemów ale jak przejechałem 5 tys. km pedał sprzęgła opadł i nie mogłem włożyć biegu.Po sprawdzeniu wszystkich informacji od znajomych sam dzisiaj doszedłem o co w tym sprzęgle chodzi . nawaliła pompa olejowa ,która znajduje się pod kierownicą a nad pedałem sprzęgła a nie jak piszą że pod akumulatorem.proponuję ci ją sprawdzić a jest to bardzo proste. Zeczę powodzenia.Tylko jest mały problem nowa kosztuje b. drogo ok.1.000 zł.
Chyba zaproponuję napisać od nowa ten temat, bo co niektórzy się gubią
Gdzie kupić - np. na Allegro
Jakie części - pompkę sprzęgła (ok 1200 PLN) i wysprzęglik (ok 500 PLN).
Niestety - padł Ci jeden z tych dwóch elementów (lub oba).
Sprawdź najpierw, czy masz płyn w pompce (nad pedałem sprzęgła). Jak nie ma to dolej (dowolny płyn hamulcowy DOT4).
Pod akumulatorem jest złączka łącząca wspomniane elementy. Jak ją rozepniesz - sprawdź jak wtedy będzie chodził pedał sprzęgła. Jak będzie b. twardy - nie będzie dało się wcisnąć - to pompka sprzęgła jest raczej dobra, czyli wysprzęglik do wymiany. Jak pedał będzie chodził lekko - pompka do wymiany.
Pompkę możesz wymienić sam, natomiast wysprzęglik jest w skrzyni, więc już tylko w warsztacie.
Pozdrawiam!
[ Dodano: Sro Paź 03, 2007 23:13 ]
Acha - dopisz na początku tematu w nawiasach kwadratowych model samochodu i rocznik.
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
witam. mam takie pytanie byc moze wiecie padła mi pompa od sprzęgła i ja wykręciłem wszystko cacy tylko mam takie pytanie teraz czy ta pompe da sie jakoś zregenerować czy ona sie tylko nadaje do wymiany na nową??
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Sie 31, 2009 19:39
słuchaj z tego co wiem pompy tej nie zregenerujesz, jak się lekko poci można ją jeszcze ratować, przedmówca marian jest w tej sprawie fachowcem, ale jeżeli. Najlepiej znajdź wątek "pompa sprzęgła pasuje podobno od BMW" i tam masz całą encyklopedię i sporo czytania wnioski wyciągniesz sam.
wlodi1991, gdybyś napisał w nowy wątek i zatytułował prawidłowo, to może byłoby wiadomo jak Ci pomóc ... a narazie masz w profilu R620SDi a piszesz w temacie o R75 .... więc o co kaman I troche interpunkcji używaj w wypowiedziach, łatwiej będzie Cię zrozumieć
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 15:31
sowakwidzyn napisał/a:
Cześć kolego właśnie wróciłem z garażu mam ten sam problem z tym samym samochodem co ty Roverka kupiłem w maju i do tej pory bez problemów ale jak przejechałem 5 tys. km pedał sprzęgła opadł i nie mogłem włożyć biegu.Po sprawdzeniu wszystkich informacji od znajomych sam dzisiaj doszedłem o co w tym sprzęgle chodzi . nawaliła pompa olejowa ,która znajduje się pod kierownicą a nad pedałem sprzęgła a nie jak piszą że pod akumulatorem.proponuję ci ją sprawdzić a jest to bardzo proste. Zeczę powodzenia.Tylko jest mały problem nowa kosztuje b. drogo ok.1.000 zł.
Pompa olejowa jest w misce olejowej i służy do smarowania silnika. To o czym piszesz to pompka sprzęgła.
Odnośnie naprawy, regeneracji jest sporo na forum i FAQ technicznym. Ogólnie masz 3 opcje:
1. kupić oryginalną i samemu zmienić - ok 800zł
2. przerobić samemu na podstawie info. z forum pompkę od BMW - ok. 300zł
http://forum.roverki.eu/v...7&highlight=bmw
3. oddać do warsztatu i zdać się na mechanika - ok 1000zł albo lepiej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum