Wysłany: Sro Paź 03, 2007 17:48 [R75] Wentylator - pracuje cały czas
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam jestem świeżym posiadaczem rovera 75 z grudnia 99roku z silnikiem 1.8.
Mam problem z pracującym non-stop wentylatorem chłodnicy (nawet po uruchomieniu zimnego auta). Dodam że nie działa mi wskaźnik temperatury (robiłem test zegarów -wszystko sprawne , temp. też). Czy możliwe ze komputer uruchamia awaryjnie wiatrak bo nie odczytuje temp z np:wadliwego czujnika temp? Czy ktoś z szanownych userów miał już podobny problem? Dodam że szukajka nic nie wypluła. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lip 04, 2011 09:59, w całości zmieniany 5 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 03, 2007 17:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ja również jestem świerzym posiadaczem tego urzekającego modelu, ja natomiast mam przypaedek włańczającegonsie wentylatora na kilkunastosekundowy czas z częstotliwością też kilkunastu sekund, a na zegarze temperatura nie przrzkroczyła połowy wskazań zegara, nie wiem czy to jest normalne
ja bym wymienił czujnik temperatury, choćby na jakiś czas. i zobaczyłbym co dalej.
pozdr.
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Sro Paź 03, 2007 19:20
Witam, szczególnie Zbyszek 74, wpisz rodzaj silnika - dla tego problemu to bardzo ważne. Jeździsz z włączoną klimatyzacją?. Jeżeli tak, szczególnie w CDT, to ją przełącz w tryb ECON i sprawdź czy nadal wentylator będzie się włączał. Przy stosunkowo niskich obecnie temperaturach wentylator schłodzi klimę bardzo szybko i po jakimś czasie znowu włączy się na krótko.
Poszukajcie hasła "wentylator" w R75 a dowiecie się bardzo dużo.
Kamil79, jeżeli wiatrak włącza się od razu bez włączonej klimatyzacji to jest to jednak jakaś usterka - może czujnik temperatury?
W CDT w zasadzie tylko klimatyzacja uruchamia wentylator.
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Sro Paź 03, 2007 19:46
Zbyszek 74, uzupełnij te dane w profilu, nawet jak nie wpiszesz w temacie - a powinieneś - to jak ktoś będzie chciał odpowiedzieć, to z profilu się zorientuje o jaki model chodzi.
Mam problem z pracującym non-stop wentylatorem chłodnicy...
... Czy możliwe ze komputer uruchamia awaryjnie wiatrak bo nie odczytuje temp z np:wadliwego czujnika temp?
Moim zdaniem tak właśnie jest. Sprawdź przewody prowadzące do czujnika i sam czujnik (rezystor NTC).
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Są dwa czujniki:
1. czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik (i ten prawdopodobnie masz uszkodzony) - z niego informacja podawana jest na deskę i wskaźnik temperatury sinika
2. czujnik temperatury zewnętrznej
W silnikach CDT jest jeszcze dodatkowy czujnik temperatury zewnętrznej dla Webasto.
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Marian_K, ZTCP w 1.8 są dwa czujniki temperatury płynu chłodniczego. Jeden podaje odczyt na deskę, a drugi do komputera. Jeżeli ten drugi jest padnięty, to wentylator będzie się kręcił cały czas.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
1.8 są dwa czujniki temperatury płynu chłodniczego. Jeden podaje odczyt na deskę, a drugi do komputera.
.
Mój RAVE rzecze tak:
"Engine coolant temperature (ECT) sensor is located in the cooling system outlet elbow from the cylinder head and provides a signal to the ECM which allows the engine temperature to be determined. ... The ECT signal is used by the ECM when controlling the engine cooling fans and it is converted to a CAN-bus message to enable the instrument pack to display engine temperature to the driver via the temperature gauge."
Czyli w skrócie: czujnik wysyła sygnał do komputera ECM, ... ten steruje wentylatorem i po konwersji (analogowego sygnału na cyfrowy) - po magistrali CAN podaje informację o temperaturze silnika na deskę rozdzielczą. Po mojemu więc jest jeden czujnik ....
Ale ja to mam dziś sporą gorączkę i jestem "nafaszerowany" lekami więc może coś pokręciłem...
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 21 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw Paź 04, 2007 10:33
Marianie_K jest tak jak mówi Piter34 czyli sa 2 czujniki, ale Kamil79 nie kupuj czasem nigdzie indziej ( to nie reklama:)) niż w TomaTeam bo np. w InterCarsie czy w Focie mają burdel i Ci sprzedadzą nie ten co trzeba a ja juz tak się wrobiłem.Kup i sprawdź jeszcze kabelkologie.Pozdro
Marianie_K jest tak jak mówi Piter34 czyli sa 2 czujniki
Ale daliście mi zagwozdkę! Szukam w RAVE drugiego czujnika i śladu po nim nie ma....
U mnie jest tylko 1 czujnik ECT - złączka nr. C0169 (fotka w załączniku).
Gdzie jest ten drugi czujnik ??? Powiedzcie, bo spać w nocy nie będę mógł....
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Gdzie jest ten drugi czujnik ??? Powiedzcie, bo spać w nocy nie będę mógł....
Do tej pory myślałem, że jest na tym samym kolanku, ale od dołu.
Na pewno jest tak np. w R25. Załączam fotkę.
W RAVE i sekcji dot. R75 nie mogę znaleźć. Tam pewnie jest inaczej, tzn. zgodnie z opisem który zamieściłeś (wykorzystanie magistrali CAN)
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Tam pewnie jest inaczej, tzn. zgodnie z opisem który zamieściłeś (wykorzystanie magistrali CAN)
Aby mieć 100% pewność - dobrze byłoby, aby jakiś posiadacz 75-ki z silnikiem K1,8 wypowiedział się w tej sprawie (po uprzednim sprawdzeniu pod maską swojej maszyny ).
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Aby mieć 100% pewność - dobrze byłoby, aby jakiś posiadacz 75-ki z silnikiem K1,8 wypowiedział się w tej sprawie (po uprzednim sprawdzeniu pod maską swojej maszyny ).
Ja już mam pewność po lekturze RAVE.
W przypadku R45 i R25 RAVE wyraźnie podaje, że engine coolant temperature gauge jest sterowany z tego jednoprzewodowego czujnika C0165.
Dla R75 jest tak jak napisałeś wcześniej.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Wymieniłem dziś czujnik na nowy i dalej to samo - wentylator włącza sie po 3 sekundach i pracuje cały czas (nieważne czy silnik zimny czy ciepły) nie daje tez informacji na deskę.
Czy po przekręceniu stacyjki na kostce od czujnika powinno pojawi się jakieś napięcie?
znalazłem taki opis , moze coś to pomoże:http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=137032
Najprawdopodobniej przewód od czujnika jest uszkodzony.
Kamil79 napisał/a:
Czy po przekręceniu stacyjki na kostce od czujnika powinno pojawi się jakieś napięcie?
Po przekręceniu kluczyka w pozycję II na kostce od czujnika powinno pojawić się napięcie +5V (pomiar przy odłączonym czujniku - w samej kostce). Jeżeli napięcia brak - przewód pęknięty lub uszkodzony komputer silnika (nie bardzo w to wierzę).
Po wyjęciu czujnika i przekręceniu kluczyka w pozycję II powinien włączyć się również wentylator chłodnicy - bez uruchamiania silnika. Zobacz czy jest tak u Ciebie i daj znać.
Napisz też, czy świeci Ci się lampka przegrzania silnika na desce?
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Żadna lampka się nie świeci, po przekręceniu kluczyka w pozycje 2 wentylator włącza się na chwilę po czym gaśnie i włącza się dopiero po uruchomieniu silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum