Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Przy pracy na wolnych obrotach obrotomierz skacze o dwie przedziałki, auto wypuszcza masę spalin, byłam wielokrotnie w serwisie, ale twierdzą ,że to normalne - nie wydaje mi się- nie udaje mi się znaleźć warsztatu, który mógłby mi to naprawić (mieszkam w Poznaniu), DORADŹCIE!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 12:22, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 03, 2007 10:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
czy auto jexdzi poza tym normalnie (dobrze przyspiesza), czy ta "masa spalin" to na wolnych obrotach, czy przy odtrym przysieszaniu?? CZy tylko wskazówka skacze czy też silnik po prostu "faluje" na wolnych obrotach??
Standardowe dwie proady przy tych silnikach to:
- sprawdzenie wiązki przewodów przy pompie wtryskowej
- odczyt kodów błędów komputera. szczegóły tutaj:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#50
komputer był podłączany i w serwisie najpierw wymienili mi pierwszy wtryskiwacz, co nie poprawiło w ogóle sytuacji, poźniej stwierdzili, że to wina klimatyzacji i ponoć ją przejrzeli, ale po tym przejrzeniu jest coraz gorzej, bo obrotomierz skacze coraz bardziej, i na koniec stwierdzili, że to jest normalne: obrotomierz powinien tak skakać przy załączeniu klimatyzacji - nie mam więc po co do nich jechać, bo obsługa u Pruszyńskiego jest fatalna, to jedyny serwis autoryzowany rovera w Poznaniu i mają gdzieś klienta
więc gdzie mogę się z tym zgłosić, bo na razie wszyscy mnie odsyłają z kwitkiem
silnik faluje na wolnych obrotach, np. jak jadę wolno w korku, na wysokich obrotach jest wszystko ok, więc nie jest to objaw przy gwałtownym przyspieszeniu, auto zachowuje się tak, jakbym naciskała pedał gazu,gdy nogę mam zdjętą z pedału
[ Dodano: Sro Paź 03, 2007 13:16 ]
dodam jeszcze, ze po całej nocy, kiedy auto nie jezdzi, zaczal miec male problemy z odpalaniem, zaskakuje po mocnym przygazowaniu lub za drugim trzecim razem
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2007 Posty: 19 Skąd: Lipnica Wielka
Wysłany: Sob Lis 24, 2007 12:22
Ja miałem numer tego typu że na wolnych obrotach pracował nierówno, nie tylko obrotomierz ale silnik lekko zrywał pracę, obrotomierz tylko to potwierdzał. Tylko u mnie zależało to chyba od paliwa, albo gorsze paliwo albo jakieś domieszki sprawiały że chodził niepoprawnie na niskich obrotach. Miałem później "swoje" stacje paliw gdzie po zatankowaniu kłopotu z obrotami nie było.
edit
będzie rezerwa paliwa to zmienić stację na jakąś firmową i zobaczyć co będzie. Koszt żaden bo tankować i tak trzeba a ja tak "wyleczyłem usterkę"
edit2
to wygląda jak podwieszony któryś wtryskiwacz lub za słabe ciśnienie na którąś komorę przy wolnych obrotach i też to chcieli mi naprawiać, niemniej zachęcam do sprawdzenia innego paliwa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum