Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Gdzie w Częstochowie albo okolicy założyć gaz?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Gdzie w Częstochowie albo okolicy założyć gaz?

jaka instalacje gazaowa wsadzic?
Autor Wiadomość
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 02, 2007 21:22   

dawidd napisał/a:
teraz gaśnie mi na niskich obrotach

Ciekawe, w 2 gen. uznałbym, że źle ustawili jałowe, ale w 4 gen. to już nie wiem...
dawidd napisał/a:
Pojeżdżę trochę i znów odwiedzę kolego od gazu, ale chyba sprawdza się powiedzenie ze gaz to jest dobry ale do zapalniczki a nie do auta...

To tylko zależy od fachowości gazowników.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 02, 2007 21:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Paź 05, 2007 13:35   

dziś zrobiłem sobie trasę 200km i zaobserwowałem takie zjawiska
1 auto szarpie podczas jazdy, nie jest to mocne szarpanie ale jest, czuć nawet na 5 biegu przy 100km/h, na 3 przy 60 czuć bardzo - nie występuje to zawsze ale często - tak wygląda jak by świece albo przewody, ale to wszystko mam nowe łącznie z kopułką i palcem, a przed wymiana reduktora tego nie było. Poza tym auto jest dużo słabsze niż na paliwie, jak by mu zabrał ze 20 koni, - przed wymiana reduktora tez tego nie było. Jedyne co się zmieniło po wymianie reduktora na pozytywne to to ze znikło szarpniecie przy gwałtownym wciśnięciu gazu. w dalszym ciągu pali po trasie 10l/100 ale chyba tyle powinno palić....

Co teraz może być nie tak? Znów będę musiał jechać do gazownika....
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 05, 2007 13:47   

dawidd napisał/a:
Co teraz może być nie tak? Znów będę musiał jechać do gazownika....

Albo to naprawią teraz albo żądaj demontażu...
Takie jest moje zdanie.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Paź 05, 2007 17:52   

tez myślałem o demontażu. Dziś wymieniałem olej i gość mi doradził żebym odpiął klemę (-) od akumulatora na 30 min aż się zresetuje sterownik gazu, a później pojeździł z 10km na samej benzynie, twierdził ze komputer od gazu sczyta mapę z komputera od silnika, bo pewnie ma błędy i dlatego tak chodź a jak nie pomoże to do gazownika. Co sadzicie o tej metodzie, może pomoc?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 05, 2007 21:17   

Cytat:
Co sadzicie o tej metodzie, może pomoc?

Odłączanie nic nie da, bo sterownik od gazu będzie trzymał parametry (sprawdzone wielokrotnie na własnej skórze). Nie zresetuje się też pamięć sterownika benzyny.

Metoda mechanika miałaby szansę zadziałać w systemie wtrysku, który szybko gubi ustawienia pamięci adaptacyjnej (np. PGM-Fi z silników Hondy).
Druga rzecz, to komp od gazu sam automagicznie nie zczyta sobie mapy kompa benzyny. Tzn. zczyta, ale ona nie będzie dobra, bo trzeba będzie odpowiednio dobrać tzw. mnożnik.

Sekwencja ma chodzić na tip-top, tzn. praca silnika na gazie musi być taka sama jak praca silnika na benzynie. Koniec. Kropka.
Jak gazownik nie potrafi, to żądać demontażu.
W przypadku problemów dysponuję pisemkami, które potrafią "nakłonić" gazmana do współpracy. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Paź 06, 2007 12:50   

dzieki za podpowiedz, zaoszczedzila mi troche pracy. W poniedzialek jade do goscia i zobacze co mi zrobi

[ Dodano: Pon Paź 08, 2007 20:10 ]
Byłem dziś u gozownika, pozmieniali cos laptopem, teraz powróciliśmy do pierwszej wersji, czyli szarpie przy gwałtownym wciśnięciu gazu, ale reszta jest chyba ok. Już sam nie wiem co może być, oni chyba tez nie wiedza...

[ Dodano: Pon Paź 08, 2007 21:16 ]
kolego piter34, napisałeś ze przyczyna szarpania może być "Zbyt długie przewody z listwy do kolektora, nierówne długości tych przewodów" U mnie na pewno te rurki nie sa równe od listwy do kolektora, bo sama listwa jest raczej z boku, także myślę ze najkrótszy i najdłuższy przewód rożni się z 10cm. Może przez to szarpie?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Gru 26, 2007 13:23   

jak postępy z regulacjami??
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Gru 27, 2007 17:25   

dawidd napisał/a:
U mnie na pewno te rurki nie sa równe od listwy do kolektora, bo sama listwa jest raczej z boku, także myślę ze najkrótszy i najdłuższy przewód rożni się z 10cm. Może przez to szarpie?

Bardzo możliwe...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Kwi 18, 2008 17:00   

trochę zapomniałem o tym poście - przepraszam :) ale już jestem
byłem u gazownika - ustawił mi listwe centralnie na środku, pozmieniał czasy wtrysków pojeździliśmy z kompem i iii i jak było tak jest :( Fakt ze teraz trochę mniej szarpie - może dlatego ze jest ta listwa centralnie ustawiona ale problem nie zniknął. Rozmawiałem ze znajomym co tez montuje gaz - powiedział ze wszystkie 4 rurki od wtrysków musza być równe a u mnie skrajne sa dłuższe od środkowych - ale nie mam nerwów żeby znów z tym jechać i tak szczerze mówiąc nauczyłem sie już jeździć z tym problemem tek żeby bym nieodczuwalny
Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za pomoc
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 18, 2008 17:04   

dawidd napisał/a:
Rozmawiałem ze znajomym co tez montuje gaz - powiedział ze wszystkie 4 rurki od wtrysków musza być równe a u mnie skrajne sa dłuższe od środkowych

Ma rację. Dodatkowo rurki powinny być możliwie najkrótsze.

dawidd napisał/a:
ale nie mam nerwów żeby znów z tym jechać i tak szczerze mówiąc nauczyłem sie już jeździć z tym problemem tek żeby bym nieodczuwalny

Ja bym męczył gaziarzy i nie odpuszczał. Twój przypadek (jeśli odpuścisz) nauczy ich podobnego postępowania w stosunku do innych klientów...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Paź 19, 2008 19:04   

witam
Problem gazu rozwiązany - przyczyna byl zły soft. Wgrali nowy i jest OK. W tych autach mazdach i landroverach jest ponoć inne sterowanie niż w "tradycyjnych" autach - najpierw jest podawana mała dawka gazu a później duża - tak mi wytłumaczył to gazownik. Teraz jest już OK
pozdrawiam
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Paź 19, 2008 20:45   

o widzisz, wielkie dzieki za to ze po wyjasnieniu problemu i po takim czasie chcialo Ci sie napisac na forum
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Nie Paź 19, 2008 20:47   

Kurde u mnie jest ten sam problem. Instalacja jest praktycznie nowa bo zalozona w czerwcu. Sterownik to STAG300 na zoltych wtryskiwaczach jesli to wazne. Problem polega na tym, ze przy niskich obrotach jak wcisne gaz to sie dlawi. Podczas jazdy wyglada to tak jak by zgubil zaplon. Wystepuje szarpniecie. Gdy ruszam na skrzyzowaniu to musze mu zrobic najpierw lekka przygazowke zeby tak jakby go rozkrecic, potem dopiero ruszam. Podczas jazdy gdy np. hamuje silnikiem i obroty zejda dosyc nisko, wcisniecie pedalu gazu powoduje szarpniecie. Gdy zmienie bieg na nizszy i silnik ma wieksze obroty - powiedzmy 2krpm to szarpniecie juz nie wystapi.
Wlasciwie to ten problem jest od poczatku, ale do gaziarzy ktorzy zakladali mi instalke mam dosyc daleko i czekam na I przeglad po 15kkm zeby mi to usuneli. Ciekawe czy beda potrafili. Poza tym instalka nie sporawia zadnych problemow a utraty mocy tez nie zauwazylem. Na hamowni silnik na gazie uzyskal tylko 3 konie mniej niz na benzynie.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Paź 19, 2008 21:07   

Z tego co mówił mi mój gazownik to ten program jest jakiś nowy który mi wsadzili (ponoć dopiero dostali do tych 3 aut mazda rover i land rover) , nie wiem na ile im w to wierzyć ale rzeczywiście auto jest teraz sprawne i nic poza programem nie zmieniali (chyba)
Ten system wtrysku występuje tylko w roverze 414 i 416
Wszystkie podawane wyżej informacje uzyskałem od gazownika i nie wiem na ile sa wiarygodne :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Nie Paź 19, 2008 21:28   

No z tego co mi wciskali to maja zawsze problemy z silnikami Rovera. Zreszta przed moim gazowali Megane i gosc zrobil tylko mala przejazdzke i juz instalka byla wyregulowana. Z moim meczyli sie 3 godziny (samo strojenie) i nadal jest ten problem o ktorym pisalem.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
bartko100 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 135
Skąd: Łosice



Wysłany: Wto Paź 21, 2008 06:34   

Panowi z mojego opisu wejdzcie na forum a jak nie to najnowszy soft wgrać i wtryskiwacze wymienić na pojedyńcze magic jet i po bólu. Na starszym sofcie trzeba krzywą obniżyć prawie do zera do momętu gdzie zaczynają się wolne obroty bo właśnie tam przylewa , w nowym sofcie tam jest to poprawione i tam samo już nie daje dodatku po korekcie c zasu wtrysku. Jak ktoś coś nie łapie to znajde wieczorem post z tymi przypadkami i odpowiedzi
_________________
FORUM LPG KME STAG ZENIT
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Gdzie można sprawdzić komputer w okolicy Wrocławia?
kariniak Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Kwi 04, 2012 22:17
kariniak
Brak nowych postów [R416] Awaria w Częstochowie
przemek_w Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Czw Maj 29, 2008 12:25
Markzo
Brak nowych postów [R416 1.6 97r] Rytmiczny szum z okolicy rozrządu.
Lechos Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 23 Nie Cze 21, 2009 10:18
oprawca_1978
Brak nowych postów [Rover 416 Si] Albo PŁYWAK albo ŻARÓWECZKA
Dr.Stein Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pią Sty 27, 2012 18:58
Dr.Stein
Brak nowych postów [R416 96r] klekotanie w okolicy przedniego lewego koła
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Sie 09, 2011 19:35
dawidd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink