Wysłany: Sob Paź 06, 2007 13:03 [R414] Wyciek oleju z okolic głowicy
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Witam
2 miesiace temu mialem wymieniana uszczelke pod glowica i zawory ssace, i niedawno zauwazylem ze poci mi sie olejem na polaczeniu glowicy (w polowie) na wysokosci walkow rozrzadu
Czy to polaczenie powinno byc uszczelnine silikonem jakims? a jesli tak to jakim (z tego co wiem jest zlozone na sucho)
Czy moze po prostu trzeba dokrecic jakies sruby po tym jak glowica sie 'ulozyla'
Dzis przemylem silnik z przodu benzyna ekstrakcyjna i bede obserwowal skale ubytku oleju
kolejne pytanko - czy da sie te czesc zdjac bez koniecznosci ponownego ustawiania rozrzadu? bo jesli to tylko pare srub jest i uszczelnienie ale bez regulacji to dalbym to zrobic lokalnemu emerytowi dorabiajacemu sobie i oszczedzil uzerania i straty czasu
pozdrawiam
_________________ 820ti Coupe raw power
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 29, 2010 23:50, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 06, 2007 13:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Cieknie z tego miejsca co wskazalem cala gora ma nowiutkie uszczelki - komplet
Dodam zeby nikogo nie zmylic Strzalka pokazuje wysokosc na ktorej jest wyciek i spoine o ktora mi chodzi, natomiast sam wyciek jest na calym obwodzie glowicy
W miejscu rozpołowienia głowicy stosuje sie pastę uszczelniającą (tudzież silikon).
Należy uważać aby nie było go jednak za dużo (może pozatykać kanały olejowe).
Sprawdź też uszczelniacze na wałkach czy są prawidłowe i poprawnie założone!
tam powinna byc specjalna pasta uszczelniajaca np. loctite 510
z silikonem trzeba naprawde uwazac
glowicy nie trzeba sciagac
bedziesz musial ustawic rozrzad, bo po zdjeciu tej pokrywy wyjmuje sie tez walki rozrzadu
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
no to teraz pertraktacje z mechanikiem, wiem ze to niby gwarancja ale wobec rozliczych zawirowan ktore towarzyszyly tej robocie, zobacze jeszcze czy powolam sie na reklamacje uslugi czy dam komus innemu za to pare dyszek
dzieki za sugestie, teraz moge dyskutowac z mechaniorami wiedzac co sie swieci a nie bed ami kity wciskac, prawdy ludowe i inne pitulenie babuni
zeby zdjac pokrywe walkow nie trzeba odkrecac 10 srub glowicy, pokrywa walkow jest przykrecona na jak dobrze pamietam 26 srub, oczywiscie najpierw trzeba ustawic kola rozrzadu na znaki, zlecane jest stosowanie sie do kolejnosci odkrecania i dokrecania srub, z uwagi na mozliwosc pokrzywniea aluminiowej konstrukcji
trzeba uwazac zeby sruby nie powpadaly do kanalow olejowych
przed skrecaniem trzeba odpowiednio ustawic walki
mam jakies materialy do tego silnika moge podeslac Ci na maila ok 2,5 MB
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum