Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4 '99] Uszczelka pod glowice
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4 '99] Uszczelka pod glowice
Autor Wiadomość
MiL999 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 118
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Paź 08, 2007 09:13   [R200 1.4 '99] Uszczelka pod glowice

Witam
Chyba jednak czeka mnie wymiana uszczelki pod glowica, bo w zbiorniczku wyrownawczym na sciankach jest pol centymetra majonezu, a plyn wyglada jak krupnik.
Mam takie pytanie, czy uszczelki firmy Elring sa godne polecenia? Czy lepiej kupic uszczelke bardziej znanej firmy?
_________________
Rover 214i Lublin
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 08, 2007 09:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 08, 2007 12:35   

ostatnio była dyskusja dot. usczelki głowicy do serii K.
Konkluzja była taka, że należy kupić uszczelkę w całości metalową. Elring chyba takich nie robi.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 08, 2007 13:37   

a konkretnie to polecana jest uszczelka od land rovera ktora kosztuje cos kolo 250 zl
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Paź 08, 2007 18:15   Re: [R200 1.4 '99] Uszczelka pod glowice

MiL999 napisał/a:
...Mam takie pytanie, czy uszczelki firmy Elring sa godne polecenia?...
piter34 napisał/a:
...Konkluzja była taka, że należy kupić uszczelkę w całości metalową...
AndrewS napisał/a:
a konkretnie to polecana jest uszczelka od land rovera ktora kosztuje cos kolo 250 zl
no i tu znów rysuje się pewna różnica ... ja polegając na swoim doświadczeniu z wykonywanej pracy nigdy nie kupię innej uszczelki (jeśli oczywiście zaistnieje taka potrzeba) niż ELRINGa :razz:
moim zdaniem, powtarzam moim zdaniem nie ma lepszych produktów uszczelniejących cokolwiek w samochodzie niż produkt ELRINGa :twisted:
MiL999 napisał/a:
Czy lepiej kupic uszczelke bardziej znanej firmy?
czyli jakiej niby :twisted: ?
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Ostatnio zmieniony przez giewu Wto Paź 09, 2007 11:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 08, 2007 18:32   

giewu napisał/a:
no i tu znów rysuje się pewna różnica ... ja polegając na swoim doświadczeniu z wykonywanej pracy nigdy nie kupię innej uszczelki (jeśli oczywiście zaistnieje taka potrzeba) niż ELRINGa


w takim razie zalecam lekturę tego :
http://www.mgcars.org.uk/...headgasket.html
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
mt 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 75
Skąd: Upton



Wysłany: Wto Paź 09, 2007 09:23   Re: [R200 1.4 '99] Uszczelka pod glowice

Cytat:
no i tu znów rysuje się pewna różnica ... ja polegając na swoim doświadczeniu z wykonywanej pracy nigdy nie kupię innej uszczelki (jeśli oczywiście zaistnieje taka potrzeba) niż ELRINGa :razz:
moim zdaniem, powtarzam moim zdaniem nie ma lepszych produktów uszczelniejących cokolwiek w samochodzie niż produkt ELRINGa :twisted:


Witam,

Tu nie chodzi o "nieoryginalnosc" tylko o zupelnie nowy TYP uszczelki, ktora ma eliminowac ryzyko HGF. Owszem mozesz byc za kupowaniem Elringa - byleby to byla ta najnowsza wersja uszczelki. Poniewaz podejrzewam, ze kazda uszczelka typu "mult-layered steel" bedzie lepsza niz jakakolwiek, chocby i elringa ale STAREGO typu - czyli ta z silikonowymi paskami, ktore nota bene u mnie po wyjeciu uszczelki lataly sobie swobodnie na wszystkie strony.

Pozdrawiam,
mt
_________________
Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Paź 09, 2007 11:29   

ja swą wypowiedzią nawiązywałem jedynie do mojego zaufania jakim darzę tego producenta :mrgreen: ...w żadnym wypadku nie twierdzę, że uszczelka metalowa, o której wspominaliście jest zła, ani nie neguję tego iż taka właśnie powinna być zakładana :razz:
AndrewS napisał/a:
...w takim razie zalecam lekturę tego :
http://www.mgcars.org.uk/...headgasket.html
ze sto lat mi zejdzie zanim dam radę to sobie przetłumaczyć ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 09, 2007 11:44   

w takim razie pozwole sobie zacytowac wypowiedz kolegi mt
"Witam,


Wlasnie zlozylem do kupy moj R25. Wymienialem uszczelke (w przydomowym garazu).

Uszczelka uwazana za oryginalna (co sie tyczy budowy) czyli taka:
http://wiki.seloc.org/a/Image:Headgasket.jpg (to starszy typ - nowsze maja drugi przerywany silikonowy pasek)

lub na tej stronie widoczna na 2 i 3 zdjeciu od gory (trzeba troche przewinac)
http://tinyurl.com/2azofs

Po konsulatacji z pewnym mechanikiem ktory robi glownie Rovery, cytat:
"Oryginalna starczy Ci na 6 mcy, no moze 2 lata." (zakladam ze sredni przebieg roczny to okolo 30 tys km)

Otoz polecil zalozyc uszczelke ktora jest CALA STALOWA. Na stronie ktora podalem jest ona na 3 zdjeciu od dolu. Zreszta strona przedstawia historie ulepszania uszczelki. Ponadto powiedzial ze odkad zaczeli zakladac te uszczelki, nie mieli "powtorek z rozrywki" (poprzednie zakladali przez okolo 5 lat i mieli przypadki ponownego wydmuchania po pewnym okresie czasu). Do tego zaklada sie jeszcze plaska "podkladke" na uszczelke co przywraca oryginalna kompresje. Problem w tym ze silikon na oryginalnej uszczelce jest dosyc wiotki i cienki. Jak wyjalem swoja to paski silikonu dookola kanalow wodnych "majtaly" sie swobodnie - stad woda w oleju. Uszczelka ktora zalozylem teraz jest zbudowana troche inaczej. Zamiast paskow silikonu dookola kanalow ma stal a wszysyko jest oblane powloka silikonowa NA CALEJ powierzchni uszczelki - stad jest cala czarna.

Mysle ze nie warto sobie zawracac glowy uszczelkami montowanymi w osobowych Roverach. Gdyby firma istniala to na 100% montowaliby najnowsze uszczelki ktore teraz montuje Land Rover.
Cena jest minimalnie wyzsza niz zwyklej uszczelki ale mysle ze warto. Zreszta czas pokaze. Kupowalem w UK wiec cen nie podaje bo nie ma sensu chyba ze ktos bedzie chcial.



PS. na stronie pisza ze to uszczelki do Land Roverow. Przyznaje ze o tym nie wiedzialem, ale jest to dokladnie taka sama uszczelka jak do Roverow z silnikami serii K. Ja mam R25 1.4 16V, 2002r. i obie byly IDENTYCZNE."

wypowiedz pochodzi z tego watku
http://www.roverki.pl/for...ghlight=#140300
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 09, 2007 12:13   

Założyłem podwieszony wątek z info o nowym typie uszczelki.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Paź 09, 2007 12:42   

dziękuję Ci AndrewS za ten cytacik ... teraz jetem troszkę mądrzejszy i wiem, że muszę spróbować pośród wyrobów ELRINGa poszukać takiej uszczelki :mrgreen: ... ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
MiL999 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 118
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Paź 09, 2007 14:39   

Przegladalem wlasnie Allegro i znalazlem cos takiego:

http://moto.allegro.pl/it...niej_bytom.html

Co o niej myslicie, bo cena jest podejrzanie niska?

I jeszcze pytanie czy uszczelki do silników 8V i 16V sa takie same?
_________________
Rover 214i Lublin
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 09, 2007 14:52   

MiL999, poczytaj podwieszony temat dot. uszczelek głowicy.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Paź 09, 2007 14:54   

uszczelki do 8V i 16V na pewno nie sa takie same
a ta na aukcji to na pewno nie jest z gatunku stalowych wielowarstwowych ;)

[ Dodano: Wto Paź 09, 2007 3:57 pm ]
a właśnie jeszcze chciałem zapytać, czy przy wymianie uszczelki sie wymienia tą magistralę olejową, czy to tylko tak wspomniane, że została zmieniona :???:
tak z ciekawości :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
mt 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 75
Skąd: Upton



Wysłany: Wto Paź 09, 2007 15:06   

Witam,

Co do roznic pomiedzy 8 a 16V - nie wiem choc ta z allegro pare postow wyzej to do 16V.
Nie jest to na 100% ta najnowsza generacja uszczelki . Najnowsza nie ma w ogole pomaranczowych paskow silikonu. Jest pokryta na calej powierzchni silkonem, przez to cala czarna.
Ta na obrazku to najnowsza wersja starej generacji - ma podwojne paski silikonu(ten drugi przerywany - zdaje sie produkowane i zakladane rowniez w Land Roverach do stycznia '07)

Co do magistrali olejowej wg. mnie sa to dwa oddzielne udoskonalenia. Przy wymianie uszczelki na ta nowszej generacji, wymiana magistrali na pewno nie jest koniecznoscia.


ps. czy 100zl za sama uszczelke to malo? Pytam bo sie nie orientuje w cenach w PL.
Pozdrawiam,
_________________
Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 09, 2007 15:07   

sTERYD napisał/a:
a właśnie jeszcze chciałem zapytać, czy przy wymianie uszczelki sie wymienia tą magistralę olejową, czy to tylko tak wspomniane, że została zmieniona :???:

Przy wymianie na ten najnowszy typ uszczelki można zmienić magistralę, ale nie trzeba.
Podobnie można zmienić tylko magistralę chyba... Ona ma zapewniać lepszą sztywność całego "plasterkowatego" silnika.

sTERYD napisał/a:
uszczelki do 8V i 16V na pewno nie sa takie same

Są takie same. ;-)
Klik
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mt 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 75
Skąd: Upton



Wysłany: Sob Paź 13, 2007 15:57   

Witam,

Dorzuce jeszcze cos do tematu uszczelek i HGF:

http://www.mgf.ultimatemg.com/hgf_diagnosis.htm
oraz
http://www.mgf.ultimatemg...why_do_hgfs.htm

Drugi link to 4 teorie, ktore sa proba odpowiedzi na pytanie dlaczego hgf wogle wystepuje.
Poza tym na jednym z wykresow widac jak bardzo liczba hgf zmalala po '99 roku.
Milego czytania.

pozdrawiam,
_________________
Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
 
 
 
storm 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 141
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Lis 14, 2007 10:09   

Witam.

Nie wiecie gdzie można dostać taką uszczelke do Land rovera LVB500190 ?

Bo szukałem i nie mogę nigdzie znaleźć.
Był człowiek na allegro, który miał 5 sztuk ale juz nie widzę :(

Ewentualnie gdzie można dostać uszczelkę tej nowszej generacji z dwoma paskami silikonowymi ?

Jestem przy wymianie uszczelki i chyba nie chce zakładać starej wersji.
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Sro Lis 14, 2007 10:58   

storm napisał/a:
Witam.

Nie wiecie gdzie można dostać taką uszczelke do Land rovera LVB500190 ?

Bo szukałem i nie mogę nigdzie znaleźć.
Był człowiek na allegro, który miał 5 sztuk ale juz nie widzę :(


Może tutaj?
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Lis 14, 2007 18:04   

storm napisał/a:
Witam.

Nie wiecie gdzie można dostać taką uszczelke do Land rovera LVB500190 ?

Bo szukałem i nie mogę nigdzie znaleźć.
Był człowiek na allegro, który miał 5 sztuk ale juz nie widzę :(

Ewentualnie gdzie można dostać uszczelkę tej nowszej generacji z dwoma paskami silikonowymi ?

Jestem przy wymianie uszczelki i chyba nie chce zakładać starej wersji.




Cały czas wystawiałem takie uszczelki teraz będę miał dopiero w sobotę :wink:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
frycu 



Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 5



Wysłany: Sro Sty 23, 2008 20:54   

ile kosztuje i gdzie mozna kupic ta magiczna uszczelke w UK?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97r] Uszczelka pod głowicą
RADEK88 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Kwi 30, 2009 15:25
RADEK88
Brak nowych postów [R200 1.4Si 98r] Która uszczelka po HGF?
konradp-swatch Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Czw Maj 21, 2009 18:27
Gość
Brak nowych postów [R200] Uszczelka pod głowica?!
Naki17 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Lut 06, 2013 13:31
Remigiusz
Brak nowych postów [R200 1.4 8V] uszczelka pod glowica
finger Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Maj 08, 2010 17:42
domel101



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink