Wysłany: Sob Paź 06, 2007 20:02 [R620] Auto nie odpala i kilka innych problemów...
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam!
Jestem tutaj nowicjuszem i lajkiem zarówno w tematyce Roverów jaki tego forum a więc odrazu przejdę do sedna sprawy i opisze wszystko jak od urodzenia...
No więc zakupiłem sobie Roverka serii 600 z silnikiem 2.0 model wyposażenia S(skóra szara, 4xel. szyby, el. podgrz. lusterka itp)... czyli SDi, dieselek na turbinie czyli bodajże 105kM pod maską lecz mam z nim nie lada problemy od pierwszego dnia kiedy znalazł się u mnie. Samochód był po wypadku, lekko uderzony prawym przód lecz cały rozbrajany i malowany itd., stał 1.5 roku u mechanika nie jeżdzony.
Po zakupie przeze mnie i przyprowadzeniu nie palił, odpowietrzyłem go, doprowadziłem paliwo do filtra(dziwnie sobie lata i nie mam do niego żadnego zaczepu jest poprostu luzem) następnie do zaworów lecz dalej nie łapał, sprawdziłem świece i co? Okazało się że nie dostają prądu a więc dałem obcy prąd na świece i nic, sprawdziłem przekaźniki i siadł jeden od strony kierowcy pod maską, wsadziłem przekaźnik od Felicji i zaczął kręcić, wymieniłem świece, 3 wsadziłem Boscha a 4 pozostała NGK za pompą ponieważ nie mogłem się do niej dostać ale nagrzewa się chyba dobrze. Samochód nie chciał odpalić z kluczyka(chyba była zalany i nie mógł przepalić paliwa) więc pomysł na starego mechanika, ciąganie samochodu na lince i palenie na dwójce jednocześnie trzymając zapłon, samochód zapalił, przepalił stare paliwo ale strasznie dymił i po około 40 sekudnach gasł więc w czym tkwi problem? W tej chwili nie pali z kluczyka tak samo...
Dodatkowo zmartwienie mam takie iż świeci się po odpaleniu cały czas kontrolka smarowania, ładowania i ABS, stan oleju jest dobry, do alternatora wszystkie kable są OK, a co do ABS to nie wiem bo nie wymieniałem w tym samochodzie żadnych płynów wszystko odpalałem na starym oleju, na wodzie w chłodnicy i nie wiem czy mam płyn do wspomagania i do ABS... Następna błachostka to taka że nie chodzi mi alarm, gdy naciskam guziki to zapalają sie odpowiednio zielona i czerwona dioda na pilocie a w samochodzie nic po za tym sie nie dzieje, zresztą ktoś podłączał sobie tube od alarmu(pod kolumna kierownicy) na pstryczek na + i - od przerywacza od kierunków i mam teraz podłączony tylko + do kierunków a L i R co jest na przerywniku nie jest podłączone...
Pod maską mam tez troche wolnych wtyczek mogę podesłać zdjęcia...
Czy ktoś potrafi mi troche pomóc?
[ Komentarz dodany przez: thef: Nie Paź 07, 2007 21:39 ]
Mały retusz tematu
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 18:44, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 06, 2007 20:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Nie Paź 07, 2007 21:02
NEOSSS napisał/a:
filtra(dziwnie sobie lata i nie mam do niego żadnego zaczepu jest poprostu luzem)
Na filtr zakłada się metalową opaskę (której zapewne nie posiadasz), którą mocuje się do zaczepu na nadkolu (bodajże, bo nie pamiętam teraz na 100%).
NEOSSS napisał/a:
nie wiem czy mam płyn do wspomagania i do ABS
Zbiorniczek wspomagania znajduje się po lewej stronie komory silnika (patrząc od przodu auta), to taki duży z dwoma wężykami w dolnej części i jeszcze jednym na samym dole, z kolei ABS to płyn hamulcowy i zbiorniczek po prawej stronie - obok zbiorniczka wyrównawczego cieczy chłodzącej są dwa małe szare zbiorniczki. Ten większy z nich to właśnie dla płynu hamulcowego. Mniejszy to hydraulika sprzęgła.
NEOSSS napisał/a:
Dodatkowo zmartwienie mam takie iż świeci się po odpaleniu cały czas kontrolka smarowania, ładowania i ABS
Kontrolka ABS może się świecić z powodu uszkodzenia któregoś czujnika bądź pierścienia ABS, ale bardzo często przyczyną jest uszkodzony kabelek czujnika.
Kontrolka ładowania - tu trzeba by najpierw zmierzyć napięcie ładowania. Możliwe, że wysiadł regulator napięcia.
Reszta to już może być grubsza sprawa, szczególnie ta kontrolka oleju i brak zapłonu. A czy świeci Ci się kontrolka silnika przy pozycji zapłon i po odpaleniu? Na stronie klubowej jest w dziale "porady nt eksploatacji" procedura odczytu błędów komputera. Sprawdź te błędy i napisz czy jakieś wyszły.
Ostatnio zmieniony przez thef Wto Paź 09, 2007 12:15, w całości zmieniany 1 raz
wymieniłem świece, 3 wsadziłem Boscha a 4 pozostała NGK za pompą ponieważ nie mogłem się do niej dostać ale nagrzewa się chyba dobrze
Ta ostatnia najlepiej jest odlaczyc, zeby niepotrzebnie nie zabierala pradu
NEOSSS napisał/a:
więc pomysł na starego mechanika, ciąganie samochodu na lince i palenie na dwójce jednocześnie trzymając zapłon,
Oj niedobry ten mechanik Nie ciagaj go wiecej na lince, bo sobie kopsztow narobisz
NEOSSS napisał/a:
przepalił stare paliwo ale strasznie dymił i po około 40 sekudnach gasł więc w czym tkwi problem? W tej chwili nie pali z kluczyka tak samo...
Na moje oko trzeba ustawic kat wtrysku paliwa.
Tego dokonasz podlaczajac sie pod komputer. O ile sie nie myle, to kat wyprzedzenia zaplonu wynosi 4 stopnie
NEOSSS napisał/a:
Dodatkowo zmartwienie mam takie iż świeci się po odpaleniu cały czas kontrolka smarowania, ładowania i ABS,
Posprawdzaj podlaczenia czujnikow(przeczysc miejsca stykowe) i sprawdz dojscie masy w desce rozdzielczej(przy kontrolkach)
NEOSSS napisał/a:
Następna błachostka to taka że nie chodzi mi alarm, gdy naciskam guziki to zapalają sie odpowiednio zielona i czerwona dioda na pilocie a w samochodzie nic po za tym sie nie dzieje,
Moze byc uszkodzony pilot lub centralka od alarmu, zamykajac kluczem powinienes uaktywnic alarm, objawia sie to trzykrotnym mrugnieciem migaczy
NEOSSS napisał/a:
zresztą ktoś podłączał sobie tube od alarmu(pod kolumna kierownicy) na pstryczek na + i - od przerywacza od kierunków i mam teraz podłączony tylko + do kierunków a L i R co jest na przerywniku nie jest podłączone...
Sciagnij sobie RAWE, link jest w FAQ technicznym na stronie klubopwej www.roverki.pl .
Tam znajdziesz instrukcje instalacji i popodlaczaj wszystko tak, jak powinno byc
NEOSSS napisał/a:
Pod maską mam tez troche wolnych wtyczek mogę podesłać zdjęcia...
Zawsze sa jakies wolne wtyczki do dodatkowego osprzetu, ktorego np. diesel nie posiada. Ale fotki mozesz porobic, to zobaczymy czy czegos tam nie brakuje
NEOSSS napisał/a:
Czy ktoś potrafi mi troche pomóc?
Oczywiscie , ze tak. Wspulnymi silami "damy rade"
A tak swoja droga, to niezle sie wpakowales, mam nadzieje, ze cena stosunkowo do usterek byla adekwatna.........
Pozdrawiam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Na filtr zakłada się metalową opaskę (której zapewne nie posiadasz), którą mocuje się do zaczepu na nadkolu (bodajże, bo nie pamiętam teraz na 100%).
No niestety jej nie mam, a mógłby ktoś podesłać fotkę jak ona wygląda i jaki macie filtr?
thef napisał/a:
Zbiorniczek wspomagania znajduje się po lewej stronie komory silnika (patrząc od przodu auta), to taki duży z dwoma wężykami w dolnej części i jeszcze jednym na samym dole, z kolei ABS to płyn hamulcowy i zbiorniczek po prawej stronie - obok zbiorniczka wyrównawczego cieczy chłodzącej są dwa małe szare zbiorniczki. Ten większy z nich to właśnie dla płynu hamulcowego. Mniejszy to hydraulika sprzęgła.
Dzięki
thef napisał/a:
Kontrolka ABS może się świecić z powodu uszkodzenia któregoś czujnika bądź pierścienia ABS, ale bardzo często przyczyną jest uszkodzony kabelek czujnika.
Kontrolka ładowania - tu trzeba by najpierw zmierzyć napięcie ładowania. Możliwe, że wysiadł regulator napięcia.
Reszta to już może być grubsza sprawa, szczególnie ta kontrolka oleju i brak zapłonu. A czy świeci Ci się kontrolka silnika przy pozycji zapłon i po odpaleniu? Na stronie klubowej jest w dziale "porady nt eksploatacji" procedura odczytu błędów komputera. Sprawdź te błędy i napisz czy jakieś wyszły.
Sprawdzałem wszystkie kable i wszystko jest ok, może pokażcie jak to wszystko wygląda u was? Jakie jest prawidłowe napięcie ładowania? Check engine świeci przez sekunde po przekręceniu kluczyka ale to chyba normalne? Sprawdzałem błędy wiele wcześniej i bynajmniej nic mi nie migało lub nie umiem tego robić bo mam komputer Boscha i po stronie pasażera mam niebieską 2 żyłową wtyczke jak w Hondach i pod kolumną kierownicy mam białą wtyczkę chyba 16 żyłową z zaślepką...
ADAM1 napisał/a:
Ta ostatnia najlepiej jest odlaczyc, zeby niepotrzebnie nie zabierala pradu
I w zime go nie zapale?
ADAM1 napisał/a:
Oj niedobry ten mechanik Nie ciagaj go wiecej na lince, bo sobie kopsztow narobisz
Ale radocha jaka, bezcenna gdy odpalił... A kluczykiem go tylko męczyłem...
ADAM1 napisał/a:
Na moje oko trzeba ustawic kat wtrysku paliwa.
Tego dokonasz podlaczajac sie pod komputer. O ile sie nie myle, to kat wyprzedzenia zaplonu wynosi 4 stopnie
Mi się wydaje że to chyba nie to ponieważ nikt w pompie nie grzebał...
ADAM1 napisał/a:
Posprawdzaj podlaczenia czujnikow(przeczysc miejsca stykowe) i sprawdz dojscie masy w desce rozdzielczej(przy kontrolkach)
Sprawdzałem i oki...
ADAM1 napisał/a:
Moze byc uszkodzony pilot lub centralka od alarmu, zamykajac kluczem powinienes uaktywnic alarm, objawia sie to trzykrotnym mrugnieciem migaczy
Po przekręceniu kluczyka w drzwiach zamykają mi się wszystkie drzwi oprócz prawych bo mam uszkodzony mechanizm centralny w drzwiach lecz alarm sie nie załącza. Piloty mam dwa i na obydwu to samo.
ADAM1 napisał/a:
Sciagnij sobie RAWE, link jest w FAQ technicznym na stronie klubopwej www.roverki.pl .
Tam znajdziesz instrukcje instalacji i popodlaczaj wszystko tak, jak powinno byc
Ściągnałem już dawno i ni cholery nie mogę się tam nic doszukać...
ADAM1 napisał/a:
Zawsze sa jakies wolne wtyczki do dodatkowego osprzetu, ktorego np. diesel nie posiada. Ale fotki mozesz porobic, to zobaczymy czy czegos tam nie brakuje
Wieczorem porobię i podeślę bo troche zbyt dużo tego jest...
ADAM1 napisał/a:
Oczywiscie , ze tak. Wspulnymi silami "damy rade"
A tak swoja droga, to niezle sie wpakowales, mam nadzieje, ze cena stosunkowo do usterek byla adekwatna.........
Pozdrawiam
Mam taką nadzieje wspÓlnymi siłami damy napewno... Śmieszne pieniążki proszę mi wierzyć
Filtr jest taki sam jak w VW golfie II dieslu. kup po prostu dobry ja obecniemam knechta, a wcześniej 30kkm na filtronie.
NEOSSS napisał/a:
akie jest prawidłowe napięcie ładowania? Check engine świeci przez sekunde po przekręceniu kluczyka ale to chyba normalne? Sprawdzałem błędy wiele wcześniej i bynajmniej nic mi nie migało lub nie umiem tego robić bo mam komputer Boscha i po stronie pasażera mam niebieską 2 żyłową wtyczke jak w Hondach i pod kolumną kierownicy mam białą wtyczkę chyba 16 żyłową z zaślepką...
13,8 - 14,4 V
zewrzyj tą dwupinową wtyczkę od strony pasażera i powinno się dać odczytac błędy wtedy.
NEOSSS napisał/a:
I w zime go nie zapale?
Mam 3 świece i odpalam
NEOSSS napisał/a:
Mi się wydaje że to chyba nie to ponieważ nikt w pompie nie grzebał...
U mnie też nikt nie grzebał, a był przestawiony pojedź i sprawdź. warto mój nawet w lecie nie chciał palić na zimno przy kącie = 2*, po ustawieniu na 4* auto chodzi jak trzeba i pali jak trzeba
Sciagnij sobie RAWE, link jest w FAQ technicznym na stronie klubopwej www.roverki.pl .
Tam znajdziesz instrukcje instalacji i popodlaczaj wszystko tak, jak powinno byc
Ściągnałem już dawno i ni cholery nie mogę się tam nic doszukać...
W takim razie źle szukasz, bo tam jest "wszystko".
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
To już nie jest kwestia szukania czegoś tylko rozumienia tego (albo rozumienia tego czego się szuka).
Wertowanie RAVE to dobra okazja do nauki angielskiego.
NEOSSS napisał/a:
szlak trafi...
"szlag" (to jest zapożyczone z niemieckiego "schlag")
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
W prawych przednich drzwiach mam uszkodzony mechanizm centralnego i mam inną wkładke niż od kluczyka do reszty drzwi... Wcisnąłem kołeczek zamykający drzwi i zamknałem wszystkie drzwi, naciskam guziki w pilocie i du.. nie reaguje... Jak przekręce kluczykiem to drzwi się zamykają ale alarm sie nie uzbraja... Więc co jest?
ewidentnie widac ze albo elementy centralnego w dzwiach lub caly zamek niejest przystosowany do alarmu moja corka niechcaco uszkodzila mi zamek i rygielek nieschodzil w pozycje zamkniecia jednoczesnie brak uzbrojenia alarmu kombinowalem na rozne sposoby az rozebralem centralny zamek i okazalo siie ze w dolnej czesci jest slimak ktory obraca sie po zamknieciu lub otwarciu dzwi a blokowany jest takim malutkim bolcem jezeli jest on pekniety to brak alarmu oraz zamkniecia a tak pozatym to czujnik zalanczajacy alarm jest wlasnie przy tym slimaku wiec jezeli zamykasz dzwi z kluczyka a slimak w dzwiach sie nieodzywa i rygielek niezamyka jednoczesnie popychajac zapadke to alarmu napewno niezalonczysz
ps:gdzies na forum jest opis jak zkalibrowac pilota od alarmu z centralnym zamkiem ja naszczescie tego robic niemusze mam jednoprzyciskowy pilot a one niewymagaja kalibracji
No pierwszy mechanizm centralnego miał pęknięty bolec właśnie w tym ślimaku, załatwiłem sobie darmo nowy mechanizm i ma ten sam problem co poprzednik... ehhh nie fart życiowy... Przekręcając kluczyk w lewych drzwiach słysze jak się wszystkie zamykają i słyszę silniczek w mechnizmie centralnego w prawych drzwiach lecz nie pcha (przez ten pęklniety bolec) kołka zamykającego drzwi więc przyczyna tkwi w tym że ten bolec jest pęknięty i nie uzbraja alarmu i nie zamyka drzwi pchając kołek w dół... szukałem i nie mogę znależć tego opisu klaibracji pilota...
szukałem i nie mogę znależć tego opisu klaibracji pilota...
Bo go nie ma. Jest opis SYNCHRONIZACJI pilota, ale dotyczy to modeli 200 i 400.
Kiedyś też kierując się instrukcją auta myślałem, że trzeba zsynchronizować pilocik, ale nie trzeba.
Jeżeli wciskając przyciski na pilocie auto reaguje tzn. zamyka się lub otwiera, znaczy się, że z nim wszystko ok. Problemu szukałbym w zamkach bagażnika lub maski.
jarekft napisał/a:
moja corka niechcaco uszkodzila mi zamek i rygielek nieschodzil w pozycje zamkniecia jednoczesnie brak uzbrojenia alarmu
Dziwne rzeczy prawisz. Przeciez za załączenie się alarmu odpowiadają przyciski przy drzwiach tzw. krańcówki. Wystarczy wcisnać krańcówkę nie zamykajac drzwi nastepnie zamknać auto pilotem i alarm sie uzbraja. Przynajmniej tak jest u mnie.
marthinez widzisz ja widocznie mam inaczej dla zabawy chcialem córke zamknac w aucie bo sie niesłuchala i w momecie kiedy zamykalem auto (pilotem)złapała za rygielek i w ten sposob ułamała bolec który jest w owym slimaku po rozebraniu tapicerki okazalo sie ze jes polonczony(ten rygielek)razem z tym bolcem do krancowki w mechanizmie wiec jezeli zamykalem auto to
1 rygielek niezamykał sie (slimak krecił sie)
2 centralny niezamykał mi tych dzwi (brak bolca ktory odłanczal krancowke)
3 jezeli niezostała zalonczona krancowka brak auto alarmu
jak zablokowalem recznie na zdjetej tapicerce siedzac w srodku auta centralny zamykal poozostale dzwi i uzbrajał alarm
a z bolcem poradzilem sobie rozwiercajac bodajze wiertlem 3 otworek i wkreciłem srubke o 1 nr wieksza a od strony w której ten (wichajsterek z bolcem )dotyka do obudowy zeszlifowalem na gładko i chodzi do dzis
Co do centralnego to załatwie nowy mechanizm i zobacze czy będzie tak samo z alarmem... A na teraz to prosiłbym was o pomoc w wyżej wymienionych problemach...
jarekft, czy możesz czasem jakiś przecinek albo kropkę wstawić...?
jarekft napisał/a:
ewidentnie widac ze albo elementy centralnego w dzwiach lub caly zamek niejest przystosowany do alarmu moja corka niechcaco uszkodzila mi zamek i rygielek nieschodzil w pozycje zamkniecia jednoczesnie brak uzbrojenia alarmu kombinowalem na rozne sposoby az rozebralem centralny zamek i okazalo siie ze w dolnej czesci jest slimak ktory obraca sie po zamknieciu lub otwarciu dzwi a blokowany jest takim malutkim bolcem jezeli jest on pekniety to brak alarmu oraz zamkniecia a tak pozatym to czujnik zalanczajacy alarm jest wlasnie przy tym slimaku wiec jezeli zamykasz dzwi z kluczyka a slimak w dzwiach sie nieodzywa i rygielek niezamyka jednoczesnie popychajac zapadke to alarmu napewno niezalonczysz
To powyżej to jest stos słów, bez ani jednego znaku przestankowego. Spróbuj to przeczytać ze zrozumieniem.
ja długo czytałem...
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
pompa oleju powinna się znajdować nieco poniżej wału korbowego, po stronie rozrządu
jak odkręcisz miskę to łatwo ją znajdziesz bo idzie do niej rura od smoka
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum