Witam.
Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem rekomendowanym przez to forum. Sam zapytał o zaolejony silnik-(czy jest taki). Rzeczywiście trochę jest, ale jesscze nie stwierdziłem z czego podcieka. On stwierdził, że przewody olejowe w liczbie sztuk dwa są na pewno popękane i z nich cieknie.
Nie znalazłem żadnych postów na ten temat.
Przewody olejowe-gdzies z przodu silnika. Może ktoś wymieniał? Ponoć dość kosztowna sprawa.
Można tez podobno dorobić takie pzrewody-jak to sie wyraził mechanik"... zarobić takie przewody". Ale sądzę,że są to węże ciśnieniowe o pewnych normach, wytrzymałości itp.
Ktoś sie bawił z "zarobianiem"? Może ktoś wymieniał na oryginalne. Jakie koszty? I gdzie kupował? Tomaten?
Pozdro.
_________________ "Real is good, interesting is better"
Stanley Kubrick
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 18, 2007 18:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 58 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Paź 18, 2007 20:27
z jak to nazwał twój mechanik ' zarabianiem' przewodów bawił ale nie przy roverku tylko przy podnośniku czołowym 'tur' który podnosi do 1,5 tony i olej przechodzi właśnie przez te zarobione węże.Idziesz do najbliższego ci miejsca gdzie coś takiego robią ( mechanik ci powie gdzie , po prostu dobierasz tam rodzaj węża i końcówkę a specjalna prasa ci zaciska końcówki do tych węzy i po sprawie. koszt kilkadziesiąt pln. chyba że twój mechanik ma taką prase w co wątpie..
można się "bawić" w wymianę na oryginalne rurki nawet...
jeśli nie są one popękane, to może to być znana wada konstrukcyjna, opisana z resztą w jednym z Roverowych biuletynów serwisowych. Jeśli nie ubywa dużo oleju, nie cieknie specjalnie - lepiej to zostawić, bo problem ten w mniejszym lub większym stopniu dotyka roczniki sdi <99.
Prawdopodobnie chodzi o te przewody w okolicy filtra oleju. U mnie też ciekły w miejscu łączenia węża z rurką, tam są fabrycznie zaciskane, oraz u góry. Kupiłem drugie używane, ale niestety te też są nieszczelne, mam zamówione jeszcze jedne, zobaczymy co z nich będzie. Mam je na fotce, którą przesyłam, pozdrawiam.
Wprawdzie to są z Rover-ka 600 SDI z 95 roku, ale silnik chyba ten sam.
moje przeowdy olejowe tez ciekna i niestety juz pokapuje z nich widocznie - to ostatni wyciek do usuniecia i wkoncu bedzie sucho... dokrecano juz te nakredki od strony filtra ale dalej leci...
prosze o sugestie gdzie kupic orginal (chociaz skoro to wada fabryczna... to czy warto brac orginal?) lub jakies parametry/wymiary przewodow co by zamowic, mam zaklad ktory robi praktycznie kazdy rodzaj weza i zaciska koncowki, ztym ze zdemontowac przewodow nie moge bo zaklad jest 30km w 1 str odemnie a czym jechac trzeba...
orginały nowe dostaniesz u Tomiego .... wymiarów nie znam .... można pokusić się o zakup używki, nawet kiepskiej, żeby tylko było coś na podmiankę, lub zdjęcie wymiarów ... taki plan chodzi mi po głowie od jakiegoś czasu, ale .... za mało kapie u mnie, żeby się za to zabrać
Ja kupiłem komplet tych przewodów - w stanie złym - lecz zamierzam je dać jak tylko przyjdą do zakładu zajmującego się wężami hydraulicznymi, żeby zastąpili ten wąż nowym i zakuli na nowo końcówki. Zdam relację co z tego wyjdzie.
Podepnę się pod temat bo u mnie też cieknie i to całkiem zdrowo tylko nie jestem pewny czy dobrze zrozumiałem ,olej cieknie z tych przewodów co są gumowe po środku czy to raczej puszcza ta chłodniczka??
_________________ To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
u mnie jest tam strasznie zarzygane olejem cała osłona silnika od spodu mokra domyslam sie że to nie kapie od wczoraj jednak wygląda nie ciekawie chociaż nie zauważyłem plam pod samochodem jak stoi
Mazak, Beda będą ja te swoje przewody z mojego starego silnika o 220 wykręcę i pomierzę wszystko dokładnie i wrzućże tutaj
Bo w R25 jest ten sam problem tez widzę ze kapie tak sobie lekko na przejściu guma metal. Zapytam się jeszcze szefa warsztatu bo na dobre kontakty gdzie takie coś by mogli dorobić i by tez podał cenne albo więcej sztuk zamówił jak by tanie było.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Jak to zaślepić a co będzie chłodziło olej Jak jeździsz tylko po mieście Roverek to by tak można było zrobić ale jak sie przycina po autostradzie to nie za kolorowo to widzę.
Najlepiej to w ogolę zamontować inna chłodnice oleju
A tak myślę i może by to całkiem zrobił na węzach gumowych z oplotem metalowym tylko z takimi końcówkami żeby to wkręcić i tyle Nie będzie już miało co korodować
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum