Po zamknięciu auta pilotem/kluczykiem włącza sie alarm z syreną i kierunkowskazami. Korzystając z technicznego FAQ, poprawiłem izolację przewodów idących do tylnej klapy, lecz nadal to samo.
Może ktoś miał podobny przypadek i jak sobie z nim poradził ?
za wszelkie sugestie dziękuję
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez thef Wto Paź 23, 2007 20:40, w całości zmieniany 7 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 19, 2007 18:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sprawdz czujniki przy drzwiach, oraz w klapie bagaznika i pod pokrywa komory silnika (maską). Zobacz po otwarciu drzwi czy swieci sie swiatlo. Sprawdzaj kazde drzwi po koleji.
W klapie bagaznika owy czujnik jest pod czarna oslona zamka (w klapie). Czasami zdarza sie, ze ta blaszka tam zasniedzieje.
Troche to dziwne, bo auto nie powinno wyc
Hmm moze jednak masz jakies zwarcie w instalacji.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
A to czemu Jak mu się zdaje, że się ktoś włamał, to i ryczy
Podejrzewam jakieś problemy z czujnikami (jak MaReK), albo też przetarte gdzieś kabelki. Tylna klapa to nie wszystko i jak tam już jest OK, to trzeba sprwadzić resztę
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pią Paź 19, 2007 20:37
To jest problem z wlacznikami drzwi albo pokrywy silnika.Czy masz czujniki ruchu w suficie?Sory za czcionke (niemiecka)
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
* Wczoraj sprawdziłem czujniki od drzwi oraz tylnej klapy ( wykręcając je oraz czy po otwarciu drzwi zapala się światło ) - wszystko OK. Czujnika ruchu na słupku przy podsufitce nie ma, więc odpada.
* Napięcie na akumulatorze 12,56V i zielone "oczko".
* Odłączyłem zasilanie na 15min, po podłączeniu akumulatora z powrotem po przekręceniu kluczyk, immobiliser się na chwilę odezwał, ale uruchomiłem silnik bez problemu.
ZAMYKAM DRZWI PILOTEM/KLUCZYKIEM - SYRENA NADAL WYJE :-(
Dziś rano, wziąłem się za czujnik otwarcia maski - zdjąłem gumową osłonę, odkręciłem metalowe mocowanie odpiąłem wtyczkę styki OK, sam czujnik trochę luźno siedział w mocowaniu. Po naciskałem kilka razy, sprężyna odbija bez problemu i sam czujnik wygląda OK. Montuje z powrotem.
Klikam na przycisk zamykania drzwi w pilocie, auto zamyka się i NIE WYJE
Czyżby to wina tego wspomnianego czujnika ? Czy jest on rozbieralny - proszę o dokładną procedurę czyszczenia
DZIĘKI jeszcze raz wszystkim, którzy odezwali się w tym poście.
Napiszę jeszcze jak trochę pojeżdżę , czy nie ma ponownego AUTO-ALARMu po zamknięciu sympatycznego ROVERka...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
... Dziś rano, wziąłem się za czujnik otwarcia maski - zdjąłem gumową osłonę, odkręciłem metalowe mocowanie odpiąłem wtyczkę styki OK, sam czujnik trochę luźno siedział w mocowaniu. Po naciskałem kilka razy, sprężyna odbija bez problemu i sam czujnik wygląda OK. Montuje z powrotem.
Klikam na przycisk zamykania drzwi w pilocie, auto zamyka się i NIE WYJE
Czyżby to wina tego wspomnianego czujnika ? Czy jest on rozbieralny - proszę o dokładną procedurę czyszczenia ...
z tego wynika, że winnym był właśnie ten czujnik maski, najprawdopodobniej złapał jakiegoś paprocha i pozostawał w pozycji "otwarty" ... myślę, że nie ma sensu rozbieranie tego czujnika i że Twoja "naprawa" w zupełności wystarczy ... natomiast troszkę WD40 lub innego podobnego specyfiku nie zaszkodzi
jak widać na poniższym obrazku z RAVE ten włącznik raczej się jedynie wyjmuje z auta ... nie ma nic na temat jego rozbierania
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Dziwne jest to, ze po zamknieciu jesli czujnik wskazywalby pozycje (otwarta) to nie zaczylby wyc tylko czekal na jego zamkniecie. Dopiero po zamknieciu i otwarciu powinien zaczac wyc. Wychodzi na to, ze ten czujnik pod maska dzialal niestabilnie
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Zamykam auto trzeci raz od naprawy i SŁYSZĘ SYRENę ALARMU....
Teraz jest tak za każdym razem, gdy zamykam roverka pilotem/kluczykiem.
Byłem dziś u specjalisty od alarmów, posprawdzał czujniki tak jak ja i nic nie znalazł. Zajmuje sie profesjonalnie zakładaniem alarmów do aut. Powiedział, że z Rover-ami zawsze ma problem i nie zabiera się za oryginalny autoalarm. W jednej 400-tce na życzenie klienta odłączył i ominął alarm i dołożył drugi...
Pojechałem do ASO Bialmot. Powiedzieli, że nie mają CD z oprogramowaniem potrzebnym do uruchomienia i na tym się skończyło :-(.
Dodał, że podpięcie pod kompa może nic nie wykazać, a zapłacić muszę.
POWOLI MAM JUż TEGO DOść :-(
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
odpiąłem wtyczkę od czujnika i zamknąłem auto - to samo. Czujnik wynika z tego OK.
[ Dodano: Sob Paź 20, 2007 16:50 ]
Witam ponownie,
Pewnie większość FORUMowiczów ma dość lub czeka z niecierpliwością na relację dotyczącą kolejnych prób naprawy AUTO, jak to faktycznie automatycznego alarmu po zamknięciu drzwi z kluczka/pilota.
Zdjąłem plastiki wewnątrz tylnej klapy, wiązki przewodów wyglądają OK. Tylko te w gumowej osłonie idącej z końca karoserii do tylnej klapy wymagały poprawy izolacji o czym pisałem wcześniej.
NADAL alarm włącza się chwilę po zamknięciu auta z kluczyka lub tradycyjnie kłódeczką na pilocie.
Jednak jest pewno ALE...
Otwieram tylne drzwi za kierowcą ( pozostałe normalnie zamknięte), wciskam "pipek" w drzwiach kierowcy - centralny zamek rygluje wszystkie drzwi, zamykam drzwi pasażera za kierowcą i autko jest zamknięte a ALARM NIE WYJE.
Po otwarciu pilotem nie migają kierunkowskazy.
pozdrawiam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Komputer czekał na zamkniecie drzwi i sie nie doczekał...
Dlatego po otwarciu nie mruga kierunkami.
Masz gdzieś babola w czujnikach.
Nic innego nie powinno sie ot tak psuś.
A może w drzwiach ktoryś jest dużo wilgoci i na kabelkach od siłowników robią sie gdzieś zwarcia. Ja bym pozdejmował boczki i poprzyglądał sie wszystkim kabelkom.
Strasznie wybiórczo działa ten twój alarm
Jedyne co moge Ci na szybko podpowiedzieć, to żebyś odpią sobie syrene
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 46 Skąd: Berlin
Wysłany: Nie Paź 21, 2007 07:24
arturky napisał/a:
Jednak jest pewno ALE...
Otwieram tylne drzwi za kierowcą ( pozostałe normalnie zamknięte), wciskam "pipek" w drzwiach kierowcy - centralny zamek rygluje wszystkie drzwi, zamykam drzwi pasażera za kierowcą i autko jest zamknięte a ALARM NIE WYJE.
Po otwarciu pilotem nie migają kierunkowskazy.
pozdrawiam
to nie jest ale to jest normalne!!! nie zamykasz auta w senie wychodzisz gdzies na zakupy tylko blokujesz drzwi w sposob jakbys siedzial w srodku w czasie jazdy i alarm sie nie wlacza nie mrugaja kierunkowskazy i tez nic nie wyje bo alarm nie jest aktywny!!!
sprawdz jeszcze raz kable w tylnej klapie i czujnik w tylnej klapie, potem wszystkie czujniki w drzwiach czy sa dobre i nie ulamane- zdarza sie
toggit,
rozumiem, że zamykając auto fizycznie tj. poprzez siłowniki centralnego zamka nie aktywuje alarmu. Napisałem tak, tylko po to, że mogę zamknąć auto żeby nie wyło
MaReK,
Czy siłowniki centralnego zamka ( przewody jasnoróżowy i pomarańczowy ) są powiązane z ALARMEM ?
Jak odłączyć syrenę ?
Co do wiązki tylnej klapy, to:
odpiąłem kostkę siłownika ( jasnoróżowy i pomarańczowy ) oraz odpiąłem przewód fioletowy od czujnika zamka tylnej klapy - zamknąłem auto - to samo. Podejżewam, że wiązkę tylnej klapy można tym samym wykluczyć.
Z czujnikiem maski to samo, odpiąłem kostkę zamknąłem - WYJE. Co do czujników otwarcia drzwi - każdy działa - po otwarciu drzwi zapala się wewnątrz światło. Wykręciłem każdy jest suchy i nie jest zaśniedziały.
Moje pytanie brzmi:
Czy oprócz czujników ( 4 w drzwiach ) po jednym w masce i tylnej klapie są jeszcze jakieś inne switch-e których zwarcie powoduje uruchomienie alarmu chwilę po zamknięciu auta ??
Dziękuję.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Paź 21, 2007 11:13
Najprostrze wyjście z sytuacji to wykręć centralkę i po kolei odłączaj przewody od włączników i wtedy uzbrajaj alarm (pół godzinki roboty i po sprawie)
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Korzystając z technicznego FAQ, poprawiłem izolację przewodów idących do tylnej klapy, lecz nadal to samo.
pierwsza rzecz poprawiles czy naprawiles? u mnie tez mi sie wydawalo ze naprawilem jak je tasma poobklejalem ale swirowal alarm w dalszym ciagu -dopiero jak wymienilem kable (wyciecie starych i wlutowanie nowych) pomoglo a centralke to mi malo co nie spalilo (sciezki od przekaznikow poszly sie j...)
syreny nie odlaczysz bo jej tam nie ma centralka jest podlaczona pod klakson (chyba ze masz cos dolozone)
wiazke z tylu mozesz tez sprawdzic rozlaczajac jawe wnetrzu nad prawym tylnym nadkolem (czy tez bylo to w okolicach tylnej lampy?? juz nie pamietam)
sprawdz tez czy nie poszla ci sama centralka alarmu, jest pod kierownica isze na niej lucas przykrecona bodajze 10. kabli nie musisz odlaczac jak poswiecisz latarka to widac wszystko wyraznie- sprawdz czy sciezki sa w porzadku, jak miales problemy z wiazka klapy (a cos tam juz naprawiales czyli tak) to moglo pojsc napiecie nie tam gdzie trzeba i cos sie sfajczylo
Przewody w gumowej osłonie poprawiłem, a nie naprawiłem - wcześniej nie miałem żadnych problemów przez tą wiązkę.
Idąc Twoim tropem, rozpiąłem dwie kostki wewnątrz blachy nad tylnym prawym nadkolem ( wiązka idąca do klapy bagażnika ). Światełko bagażnika zgasło - czyli dobrze trafiłem.
Zamykam auto pilotem i znów słyszę przepiękny i donośny dźwięk ALARMu...
Przez 6 lat użytkowania samochodu nie słyszałem syreny ani razu, a teraz mam jej już dosyć.
Po odkręceniu szerokiej listwy pod kierownicą widać centralkę, wraz z bezpiecznikami i czarną kostką ( przekaźnikiem ) LUCAS. Wiązki przewodów są wpięte do szerokiej plastikowej kostki - jak wyciągnąć jakiś aby nic nie uszkodzić i przeprowadzić procedurę sprawdzania po kolei co jest przyczyną AUTOmatycznego-ALARMU po zamknięciu autka ?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum