Witam, jest to moj pierwszy post gdyz od niespelna dwoch tygodni jestem posiadaczem rover-ka 416i.
Zwracam sie do was z ogromna prośba o pomoc.
Problem moj polega na ubywaniu wody ze zbiorniczka wyrownawczego. Wyglada to nastepujaco: Wyjezdzam do pracy, nalewam wody do zbiorniczka gdyz nie mam jej calkowicie, wlewam butleke 2 litrowa, pelna. Jade ogrzewanie mi działa, temperatura silnika nie podnosi sie, przejezdzam ok 6km, zostawiam samochod pod praca, po 10 godzinach gdyz tyle pracuje, wody w zbiorniczku nie ma. dolewam nastepna butelke.
Teraz tak troche dokladniej, wczoraj patrzalem co sie dzieje przy pracujacym silniku z otwatra maska, wlewam wode i samochod chodzi, rowniutko, wszystko cacy, nalalem wody ponad poziom maksimum, wszystko jest w porzadku. po jakims czasie jak juz silnik sie rozgrzal wylaczam somochod, po jakis 10 minutach. WOda momentalnie gdzies znika , pomyslalem ze zostala zassana i po ponownym uruchomieniu wroci z powrotem, jednak tak nie jest. woda nie wraca, zbiorniczek jest pusty. CO SIE DZIEJE??? GDZIE TA WODA??
Dodam ze jak mam duzo wody i dodaje gazu, woda wylatuje mi korkiem, do pewnego czasu, widoczne jest tez gotowanie sie wody.
Jezeli macie jakies pytania piszcie. Odpowiem na wszystko
Prosze o pomoc.
Ps. glowica jest troche wilgotna.
maciej: Przeczytaj zasady tego kącika i popraw temat zgodnie z zasadami - to pomoże czytającym, bo będą od razu wiedzieli jakie masz autko i szybciej Ci pomogą (użyj opcji "edytuj")
Ostatnio zmieniony przez maciej Pon Paź 22, 2007 20:44, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 22, 2007 19:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A zwróciłes moze uwage na to czy pod autem tworzy sie plama?? jesli tak to pol biedy.Moze gdzie spoluzowal sie przewód.Jesli plamy nie ma to troche gorzej......Tego nie warto ignorowac
Masz typowe objawy awarii uszczelki pod głowicą (HGF - Head Gasket Failure) - typowa usterka w tym modelu.
Piszesz z Anglii, więc obawiam się, że poprzedni właściciel doskonale wiedział co się święci i zrobił Cie w jajo.
Wszystko co powinienneś wiedzieć o tej awarii znajdziesz w artykułach na naszej stronie (w poradach technicznych artykuły zaczynające się od HGF).
Z opisu wygląda, że uszczelka jest uszkodzona między czylindrem, a kanałami płaszcza wodnego - jedyne wyjscie to wymiana lub wymiana silnika (taniej wymienić uszczelkę, zwłaszcza, że nie wiesz na jaki siknik trafisz), no chyba, że wymienisz szybko samochód.
Uważaj, bo istnieje możliwość przebicia uszczelki między kanałem wodnym, a olejowym i wtedy silnik, oprócz tego, ze się będzie przegrzewał, to jeszcze będzie gorzej smarowany (objaw to maź w zbiorniczku wyrównawczym i na korku oleju).
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
jak moge to zmienic, od razu przepraszam za takie pytanie.
Co do przewodow to sa cale, raczej tak w sumie dokladnie wszystkich nie sprawdzilem. ale czy znikniecie takie szybkie wody bedzie dotyczyc przewodow?? nie wylalo mi sei to moementalnie na glebe.
Maciej-Czy twoja diagnoza tyczy sie tez sytuacji jak woda ucieka dolem? jak zostaja plamy pod autem????????
[ Dodano: Pon Paź 22, 2007 21:13 ]
zwroc uwage na te plamy pod autem.Czasami zdarza sie tez ze woda ucieka z jadacego auta.Widac za autem taka strozke kapiacej wody(plamki)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 567 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Paź 22, 2007 20:16
To ja napisze od siebie cos, bo mialem ostatnio problem z uciekaniem wody, a potem plynu. Okazalo sie ze z tylu silnika poluzowal sie przewod i jak go podnosilem do gory to sie spod niego lalo, dokrecilem wymienilem wode na plyn do chlodnic, bo zima idzie. Postawilem samochod pod domem przychodze po 2 dniach i okazalo sie ze plyn jest, ale na ziemi. Poszla pompa wody. Jesli masz kalurze pod samochodem to poszukaj skad kapie, jesli nie to kolega Maciek napisal co to jest najprawdopodobniej
zamiast sprzedania wolal bym wymienic glowice, samochodzik mi sie podoba i nie chcial bym sie z nim rozstawac, wole go zrobic, czy po wymianie uszczelki pod glowica problem moze zniknac i czy jezeli wymienie uszczelke silnik bedzie normlanie funkcjonowal.?? jestem lekko zielony w mechanice wiec zadaje kazde pytanie jakie mi przyjdzie na mysl.
Jezeli kogos to denerwuje z gory przepraszam ale naprade chcem znalezc przyczyne i to naprawic
Czy twoja diagnoza tyczy sie tez sytuacji jak woda ucieka dolem? jak zostaja plamy pod autem????????
W takiej sytuacji nie byłoby efektu gotowania i uciekania wody przez korek - na 99,999% po przegazówce ciśnienie w cylindrach rośnie, przebija się do układu chłodzenia i stąd wybijanie przez korek.
Gdyby była dziura na dole, to byłyby kłęby pary, a tom_eek w czasie eksperymentów poparzyłby sobie nogi, bo przy rosnącym ciśnieniu woda powinna sikać tam, gdzie jest dziura, czyli na dole, a nie przez korek.
No przyszło mi do głowy jeszcze jedno - wadliwy korek, ale to nie powodowałoby raczej ubywania płynu w aż takich ilościach. Ale w sumie warto sprawdzić - zamienić korek z innym silnikiem serii K i porównać efekty.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Ok to powiem ci Maciej jaka ja mam sytuacje.Tez ubywa mi płynu ze zbiorniczka ale nigdy do zera.A wyglada to w ten sposob ze cisnienie jest ok,nie ma ubytku mocy,nie dymi na bialo,itd.A jak tylko auto zostawaim na noc to rano mam pod nim piekna plame.Jaka postawisz ekspertyze???
Dodam ze jak mam duzo wody i dodaje gazu, woda wylatuje mi korkiem, do pewnego czasu, widoczne jest tez gotowanie sie wody.
Na Twoim miejscu zacząłbym od spuszczenia wody z układu i zalania go od nowa płynem chłodniczym, a następnie odpowietrzeniem układu (opis wymiany płynu jest na stronie klubowej).
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
A jak tylko auto zostawaim na noc to rano mam pod nim piekna plame.Jaka postawisz ekspertyze???
W takiej sytuacji szukałbym uszkodzonego przewodu albo uszkodzeń w chłodnicy lub zbiorniczku wyrównawczym dokładnie na wysokości, do której zostaje Ci płyn, albo trochę wyżej (bo trzeba jeszcze doliczyć rozszeżalność temperaturową płynu) - bo jeśli nie ucieka cały, to znaczy, że dziura jest wysoko, a z fizyki wiemy, że ucieknie tylko do poziomu dziury ).
Nie podałeś rocznika autka, ale zacząłbym prawdopodobnie od oględzin chłodnicy, bo w autkach 9-11 lat to bardzo częsta przyczyna ubywania płynu.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
wspominacie o ciurku wody. ostatnio jak przyjechalem pod dom zauwazylem sciezke wody, ciaganaca sie po trasie mojego parkowania, czyli gdzies mosno sie wylewalo.....
TO pokazuje ze woda gdzies ulatuje ale gdzie ta woda jak po wylaczeniu silnika momentalnie ja zassalo i po ponownym odpaleniu jej nie zwrocilo??
[ Dodano: Pon Paź 22, 2007 21:37 ]
ps. jak mam zmienic ten tamat na obowiązujący bo moderator pisał mi zebym tak zrobil, nie chcem stracic tego posta
Czyli w okolicy zbiorniczka wyrównawczego, jeśli dobrze pamiętam układ komory w serii K to może być efekt tego wyrzucania płynu przez korek.
Moim zdaniem znika w cylindrach, ale piter ma dobry pomysł - może warto jeszcze sprawdzić odpowietrzenie, a jeśli to nie to to jeszcze termostat (też może powodować gotowanie się płynu).
A i jeszcze jedno pytanie - czy wentylator chłodnicy włącza się poprawnie?
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
jak mam zmienic ten tamat na obowiązujący bo moderator pisał mi zebym tak zrobil, nie chcem stracic tego posta
Już Ci odpisałem - chodzi o umieszczenie na początku tematu modelu i rocznika Roverka - szczegóły tu: http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=15017
Musisz kliknąć "edytuj" przy pierwszym swoim poście i zmienić tytuł.
Zresztą macenty27 już Ci to napisał.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum