Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416i 97r] znikająca woda w ukłądzie chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:44
[R416i 97r] znikająca woda w ukłądzie chłodzenia

ginie mi wszystko. cała zawartość - pomocy
Autor Wiadomość
tom_eek 



Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 9
Skąd: Anglia



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 19:57   [R416i 97r] znikająca woda w ukłądzie chłodzenia

Witam, jest to moj pierwszy post gdyz od niespelna dwoch tygodni jestem posiadaczem rover-ka 416i.
Zwracam sie do was z ogromna prośba o pomoc.
Problem moj polega na ubywaniu wody ze zbiorniczka wyrownawczego. Wyglada to nastepujaco: Wyjezdzam do pracy, nalewam wody do zbiorniczka gdyz nie mam jej calkowicie, wlewam butleke 2 litrowa, pelna. Jade ogrzewanie mi działa, temperatura silnika nie podnosi sie, przejezdzam ok 6km, zostawiam samochod pod praca, po 10 godzinach gdyz tyle pracuje, wody w zbiorniczku nie ma. dolewam nastepna butelke.
Teraz tak troche dokladniej, wczoraj patrzalem co sie dzieje przy pracujacym silniku z otwatra maska, wlewam wode i samochod chodzi, rowniutko, wszystko cacy, nalalem wody ponad poziom maksimum, wszystko jest w porzadku. po jakims czasie jak juz silnik sie rozgrzal wylaczam somochod, po jakis 10 minutach. WOda momentalnie gdzies znika , pomyslalem ze zostala zassana i po ponownym uruchomieniu wroci z powrotem, jednak tak nie jest. woda nie wraca, zbiorniczek jest pusty. CO SIE DZIEJE??? GDZIE TA WODA??
Dodam ze jak mam duzo wody i dodaje gazu, woda wylatuje mi korkiem, do pewnego czasu, widoczne jest tez gotowanie sie wody.
Jezeli macie jakies pytania piszcie. Odpowiem na wszystko

Prosze o pomoc.

Ps. glowica jest troche wilgotna.

maciej: Przeczytaj zasady tego kącika i popraw temat zgodnie z zasadami - to pomoże czytającym, bo będą od razu wiedzieli jakie masz autko i szybciej Ci pomogą (użyj opcji "edytuj")
Ostatnio zmieniony przez maciej Pon Paź 22, 2007 20:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 22, 2007 19:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Szymon 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 306
Skąd: Katowice

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 22, 2007 20:04   

Pomoc nadejdzie ale najpierw zmień temat na obowiązujący.
Sprawdzałeś jak wygląda olej pod korkiem?
Przewody całe?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
macenty27 



Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 58
Skąd: Warszawa



  Wysłany: Pon Paź 22, 2007 20:05   

A zwróciłes moze uwage na to czy pod autem tworzy sie plama?? jesli tak to pol biedy.Moze gdzie spoluzowal sie przewód.Jesli plamy nie ma to troche gorzej......Tego nie warto ignorowac
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 22, 2007 20:08   

Masz typowe objawy awarii uszczelki pod głowicą (HGF - Head Gasket Failure) - typowa usterka w tym modelu.

Piszesz z Anglii, więc obawiam się, że poprzedni właściciel doskonale wiedział co się święci i zrobił Cie w jajo. :(

Wszystko co powinienneś wiedzieć o tej awarii znajdziesz w artykułach na naszej stronie (w poradach technicznych artykuły zaczynające się od HGF).

Z opisu wygląda, że uszczelka jest uszkodzona między czylindrem, a kanałami płaszcza wodnego - jedyne wyjscie to wymiana lub wymiana silnika (taniej wymienić uszczelkę, zwłaszcza, że nie wiesz na jaki siknik trafisz), no chyba, że wymienisz szybko samochód. ;)

Uważaj, bo istnieje możliwość przebicia uszczelki między kanałem wodnym, a olejowym i wtedy silnik, oprócz tego, ze się będzie przegrzewał, to jeszcze będzie gorzej smarowany (objaw to maź w zbiorniczku wyrównawczym i na korku oleju). :(
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
tom_eek 



Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 9
Skąd: Anglia



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 20:11   

jak moge to zmienic, od razu przepraszam za takie pytanie.

Co do przewodow to sa cale, raczej tak w sumie dokladnie wszystkich nie sprawdzilem. ale czy znikniecie takie szybkie wody bedzie dotyczyc przewodow?? nie wylalo mi sei to moementalnie na glebe.

Dziekuje za zainteresowanie, slucham was dalej.
 
 
 
macenty27 



Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 58
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 20:11   

Maciej-Czy twoja diagnoza tyczy sie tez sytuacji jak woda ucieka dolem? jak zostaja plamy pod autem????????

[ Dodano: Pon Paź 22, 2007 21:13 ]
zwroc uwage na te plamy pod autem.Czasami zdarza sie tez ze woda ucieka z jadacego auta.Widac za autem taka strozke kapiacej wody(plamki)
 
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 20:16   

To ja napisze od siebie cos, bo mialem ostatnio problem z uciekaniem wody, a potem plynu. Okazalo sie ze z tylu silnika poluzowal sie przewod i jak go podnosilem do gory to sie spod niego lalo, dokrecilem wymienilem wode na plyn do chlodnic, bo zima idzie. Postawilem samochod pod domem przychodze po 2 dniach i okazalo sie ze plyn jest, ale na ziemi. Poszla pompa wody. Jesli masz kalurze pod samochodem to poszukaj skad kapie, jesli nie to kolega Maciek napisal co to jest najprawdopodobniej
 
 
 
tom_eek 



Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 9
Skąd: Anglia



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 20:17   

zamiast sprzedania wolal bym wymienic glowice, samochodzik mi sie podoba i nie chcial bym sie z nim rozstawac, wole go zrobic, czy po wymianie uszczelki pod glowica problem moze zniknac i czy jezeli wymienie uszczelke silnik bedzie normlanie funkcjonowal.?? jestem lekko zielony w mechanice wiec zadaje kazde pytanie jakie mi przyjdzie na mysl.

Jezeli kogos to denerwuje z gory przepraszam ale naprade chcem znalezc przyczyne i to naprawic
 
 
 
macenty27 



Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 58
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 20:20   

Tworza ci sie te plamy pod autem,czy nie??? Czytasz wogole nasze posty???
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 22, 2007 20:20   

macenty27 napisał/a:
Czy twoja diagnoza tyczy sie tez sytuacji jak woda ucieka dolem? jak zostaja plamy pod autem????????

W takiej sytuacji nie byłoby efektu gotowania i uciekania wody przez korek - na 99,999% po przegazówce ciśnienie w cylindrach rośnie, przebija się do układu chłodzenia i stąd wybijanie przez korek.
Gdyby była dziura na dole, to byłyby kłęby pary, a tom_eek w czasie eksperymentów poparzyłby sobie nogi, bo przy rosnącym ciśnieniu woda powinna sikać tam, gdzie jest dziura, czyli na dole, a nie przez korek.

No przyszło mi do głowy jeszcze jedno - wadliwy korek, ale to nie powodowałoby raczej ubywania płynu w aż takich ilościach. Ale w sumie warto sprawdzić - zamienić korek z innym silnikiem serii K i porównać efekty.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Szymon 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 306
Skąd: Katowice

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 22, 2007 20:22   

tom_eek napisał/a:
Jezeli kogos to denerwuje z gory przepraszam ale naprade chcem znalezc przyczyne i to naprawic

Ależ nikogo to nie denerwuje. Jesteśmy tu po to, żeby sobie nawzajem pomagać:)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
macenty27 



Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 58
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 20:24   

Ok to powiem ci Maciej jaka ja mam sytuacje.Tez ubywa mi płynu ze zbiorniczka ale nigdy do zera.A wyglada to w ten sposob ze cisnienie jest ok,nie ma ubytku mocy,nie dymi na bialo,itd.A jak tylko auto zostawaim na noc to rano mam pod nim piekna plame.Jaka postawisz ekspertyze???
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 22, 2007 20:27   

tom_eek napisał/a:
Dodam ze jak mam duzo wody i dodaje gazu, woda wylatuje mi korkiem, do pewnego czasu, widoczne jest tez gotowanie sie wody.

Na Twoim miejscu zacząłbym od spuszczenia wody z układu i zalania go od nowa płynem chłodniczym, a następnie odpowietrzeniem układu (opis wymiany płynu jest na stronie klubowej).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
tom_eek 



Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 9
Skąd: Anglia



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 20:27   

czytam wasze posty i odpowiedama tworza mi sie plamy pod autem, przy prawym kole - od strony kierowcy,.

PS. do moderatora nie wiem jak zmienic temat na obowiązujący dlatego tego nie zmienilem, moge prosic o wskazowke jak to zrobic??

[ Dodano: Pon Paź 22, 2007 21:28 ]
powiedzcie mi jeszczce co sie dzieje z ta woda?? gdzie ona tak momentalnie znika??

maciej: Instrukcję znajdziesz TU
Ostatnio zmieniony przez maciej Pon Paź 22, 2007 20:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 22, 2007 20:29   

macenty27 napisał/a:
A jak tylko auto zostawaim na noc to rano mam pod nim piekna plame.Jaka postawisz ekspertyze???

W takiej sytuacji szukałbym uszkodzonego przewodu albo uszkodzeń w chłodnicy lub zbiorniczku wyrównawczym dokładnie na wysokości, do której zostaje Ci płyn, albo trochę wyżej (bo trzeba jeszcze doliczyć rozszeżalność temperaturową płynu) - bo jeśli nie ucieka cały, to znaczy, że dziura jest wysoko, a z fizyki wiemy, że ucieknie tylko do poziomu dziury :) ).
Nie podałeś rocznika autka, ale zacząłbym prawdopodobnie od oględzin chłodnicy, bo w autkach 9-11 lat to bardzo częsta przyczyna ubywania płynu.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
macenty27 



Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 58
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 20:29   

Wystarczy ze do tematu dopiszesz [r400-1.6 16v 97r] tylko odpowiednio do twojego modelu i rocznika;)
 
 
 
tom_eek 



Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 9
Skąd: Anglia



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 20:34   

wspominacie o ciurku wody. ostatnio jak przyjechalem pod dom zauwazylem sciezke wody, ciaganaca sie po trasie mojego parkowania, czyli gdzies mosno sie wylewalo.....
TO pokazuje ze woda gdzies ulatuje ale gdzie ta woda jak po wylaczeniu silnika momentalnie ja zassalo i po ponownym odpaleniu jej nie zwrocilo??

[ Dodano: Pon Paź 22, 2007 21:37 ]
ps. jak mam zmienic ten tamat na obowiązujący bo moderator pisał mi zebym tak zrobil, nie chcem stracic tego posta
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 22, 2007 20:37   

tom_eek napisał/a:
przy prawym kole - od strony kierowcy

Czyli w okolicy zbiorniczka wyrównawczego, jeśli dobrze pamiętam układ komory w serii K to może być efekt tego wyrzucania płynu przez korek.

Moim zdaniem znika w cylindrach, ale piter ma dobry pomysł - może warto jeszcze sprawdzić odpowietrzenie, a jeśli to nie to to jeszcze termostat (też może powodować gotowanie się płynu).

A i jeszcze jedno pytanie - czy wentylator chłodnicy włącza się poprawnie?
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
tom_eek 



Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 9
Skąd: Anglia



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 20:38   

włąsnie nie slysze wentylatora, tak jak by sie nie wlaczal.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 22, 2007 20:40   

tom_eek napisał/a:
jak mam zmienic ten tamat na obowiązujący bo moderator pisał mi zebym tak zrobil, nie chcem stracic tego posta

Już Ci odpisałem - chodzi o umieszczenie na początku tematu modelu i rocznika Roverka - szczegóły tu: http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=15017
Musisz kliknąć "edytuj" przy pierwszym swoim poście i zmienić tytuł.

Zresztą macenty27 już Ci to napisał.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Ciśnienie w układzie chłodzenia
snake0908 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Mar 19, 2008 14:43
Skiba
Brak nowych postów [R420] Spaliny w układzie chłodzenia
radko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Lut 06, 2008 19:19
Brt
Brak nowych postów [R45] Brak płynu w układzie chłodzenia
monika3090 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Paź 26, 2011 20:29
bizon
Brak nowych postów [R414] Oleista maź w układzie chłodzenia
Stacheks Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Cze 18, 2007 11:24
piter34
Brak nowych postów [rover 416 98']olej w układzie chłodzenia!
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Gru 08, 2009 13:47
dulis1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink