Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Problem z hamulcem Roboczym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Problem z hamulcem Roboczym
Autor Wiadomość
aras89 



Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 3
Skąd: brzesko



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 13:20   [R400] Problem z hamulcem Roboczym
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1997

Mam problem ze swoim roverkiem podczas hamowania pedał hamulca zaczyna drgać pod nogą dzieje sie to od czasu do czasu co może być przyczyną tego drgania pedału?

Z kierownicą jest wszystko w porządku te wibracje na hamulcu występują gdy powoli naciskam
hamulec i to zdarza sie raz na jakieś 20 hamowań

nie wiem czy przyczyną tego może być pęknięty pierścień od ABS-u ale chyba nie bo przy małych prędkościach włącza sie ABS i to słychać ale czy to ma coś wspólnego z tymi drganiami na hamulcu roboczym
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 30, 2010 00:12, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 23, 2007 13:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 13:32   


--------------------------------------------------
dopisek od moderatora:
aras89 jeśli chcesz, by temat nadal funkcjonował i nadal chcesz uzyskiwać
odpowiedzi na swoje pytanie to popraw proszę nazwę tematu na
obowiązującą na naszym forum (użyj funkcji <edytuj> w pierwszym poście) ...
a wystarczyło przeczytać TO :wink:
--------------------------------------------------

jeśli dzieje się to na śliskich (sypkich) nawierzchniach to jest wszystko w porządku ... w ten sposób daje o sobie znać pracujący układ ABS :grin:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 23, 2007 13:36   

aras89 napisał/a:
co może być przyczyną tego drgania pedała

Nie "pedała" (homoseksualisty), ale "pedału". :mrgreen:

Przyczyną mogą być krzywe tarcze albo np. włączający się układ ABS (ale to bardziej chrobotanie byłoby słychać).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 13:39   

piter34 napisał/a:
...Przyczyną mogą być krzywe tarcze ...

wtedy raczej, by to czuł na kierownicy, a nie pod nogą ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 23, 2007 14:01   

giewu napisał/a:
wtedy raczej, by to czuł na kierownicy, a nie pod nogą ;)

A dlaczego nie pod nogą?
Moim zdaniem może czuć i tutaj i tutaj. :???:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 14:20   

piter34 napisał/a:
giewu napisał/a:
wtedy raczej, by to czuł na kierownicy, a nie pod nogą ;)

A dlaczego nie pod nogą?
Moim zdaniem może czuć i tutaj i tutaj. :???:
płyn hamulcowy znajdujący się w układzie, a raczej ciśnienie tego płynu niweluje tą różnicę wynikającą z krzywizn tarcz... poza tym podejrzewam, że przy krzywych tarczach autor tematu na 100% wspomniałby o biciu kierownicy, a nie o samym pedale hamulca
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 23, 2007 14:25   

ja mam bicie w prawej tarczy lub cos jest nie tak z zawieszeniem, drgania czuje tylko na kierownicy, zreszta u mnie na badaniu technicznym wychodzi taki parametr jak owalizacja tarczy
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 23, 2007 14:27   

giewu napisał/a:
płyn hamulcowy znajdujący się w układzie, a raczej ciśnienie tego płynu niweluje tą różnicę wynikającą z krzywizn tarcz... poza tym podejrzewam, że przy krzywych tarczach autor tematu na 100% wspomniałby o biciu kierownicy, a nie o samym pedale hamulca

Hmm. No to w R200 mojej żony jest tak, że czuć bicie kierownicy przy większych prędkościach (również przy hamowaniu) oraz czuć "wibrację" pedału podczas hamowania, szczególnie przy bardzo małych prędkościach (zatrzymywanie się na światłach).
oczywiście podejrzewam krzywą tarczę/(-e).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Zrubo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 80
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 15:03   

Od czasu do czasu, hmm... mi od czasu do czasu włącza sie ABS :) jak za mocno zachamuje, tymbardziej napisałes drganaia a to wyraznie wskazuje ABS, a co do krzywych tarcz pedal hamulca przy takiej usterce nie ma drgan tylko płynnie podnosi sie i opada "faluje" z częstotliwością zalezną od prędkosci i to czułbys cały czas a nie od czasu do czasu.

[ Dodano: Wto Paź 23, 2007 16:08 ]
AndrewS napisał/a:
ja mam bicie w prawej tarczy lub cos jest nie tak z zawieszeniem, drgania czuje tylko na kierownicy
piter34 napisał/a:
Hmm. No to w R200 mojej żony jest tak, że czuć bicie kierownicy przy większych prędkościach


Może zle wywarzone koła, mógł odpasc ciezarek, miałem to samo pojechałem do goscia który wymienia opony i faktycznie od wewnętrznej strony nie było ciezarka
 
 
Dzenson 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 209
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 15:44   

Witam,

Zwichrowane tarcze również czuć na pedale hamulca roboczego. Sam to przerabiałem. Bicie na kierownicy swoją drogą.

Zrubo napisał/a:


Może zle wywarzone koła, mógł odpasc ciezarek, miałem to samo pojechałem do goscia który wymienia opony i faktycznie od wewnętrznej strony nie było ciezarka


Ciężarki po obu stronach felgi nienajlepiej świadczą o osobie wyważającej koła.

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Dzenson Wto Paź 23, 2007 15:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 23, 2007 15:48   

Zrubo napisał/a:
Może zle wywarzone koła, mógł odpasc ciezarek, miałem to samo pojechałem do goscia który wymienia opony i faktycznie od wewnętrznej strony nie było ciezarka

Przy niewyważonych kołach nie czułbym wibracji na pedale hamulca.

Zrubo napisał/a:
a co do krzywych tarcz pedal hamulca przy takiej usterce nie ma drgan tylko płynnie podnosi sie i opada "faluje" z częstotliwością zalezną od prędkosci i to czułbys cały czas a nie od czasu do czasu.

Heh. To podnoszene i opadanie, czy tez "falowanie", to nie są właśnie drgania? Moim zdaniem tak. ;-)
Czuć to tylko jak się hamuje, bo przecież jak się jedzie, to noga nie jest na pedale hamulca, tylko na gazie.
U mnie to "pulsowanie" jest skorelowane z prędkością obrotową kół.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Zrubo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 80
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 16:13   

piter34 napisał/a:
Przy niewyważonych kołach nie czułbym wibracji na pedale hamulca.


No... zgadza sie pisałem to do kierownicy a nie bicia hamulca
piter34 napisał/a:
Heh. To podnoszene i opadanie, czy tez "falowanie", to nie są właśnie drgania? Moim zdaniem tak


Chyba kolega nie próbuje mi wmówić ze cięzko odróznić drganie ABS od krzywej tarczy, może zle sie wyraziłem chodziło mi pulsowanie bardziej płynne przy krzywej tarczy a nie szarpane jak przy ABS
piter34 napisał/a:
Czuć to tylko jak się hamuje, bo przecież jak się jedzie, to noga nie jest na pedale hamulca, tylko na gazie


A czy ja napisałem coś innego ?? :/
Cały czas... chyba wiadomo ze przy chamowaniu a nie podczas jazdy :lol:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 23, 2007 17:11   

Zrubo napisał/a:
Chyba kolega nie próbuje mi wmówić ze cięzko odróznić drganie ABS od krzywej tarczy, może zle sie wyraziłem chodziło mi pulsowanie bardziej płynne przy krzywej tarczy a nie szarpane jak przy ABS

W Twojej wypowiedzi nie było nic o ABS. Pisałeś:
Cytat:
a co do krzywych tarcz pedal hamulca przy takiej usterce nie ma drgan tylko płynnie podnosi sie i opada "faluje" z częstotliwością zalezną od prędkosci i to czułbys cały czas a nie od czasu do czasu.

Ja nie twierdzę, że ciężko odróżnić drganie ABS od krzywej tarczy. ;-)
...a jedynie, że płynne falowanie to to samo co drgania, o których pisałem wcześniej.

Zrubo napisał/a:
Cały czas... chyba wiadomo ze przy chamowaniu a nie podczas jazdy :lol:

:wink:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 17:26   

Drgania pedału hamulca bardzo często powstają od hamulcy tylnych i nie musi mieć nic wspólnego z kierownicą (krzywe/skorodowane tarcze lub bębny)
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 23, 2007 17:27   

przemo285 napisał/a:
Drgania pedału hamulca bardzo często powstają od hamulcy tylnych i nie musi mieć nic wspólnego z kierownicą (krzywe/skorodowane tarcze lub bębny)

U mnie są tarcze. Auto za tydzień do mechanika idzie, to powiem, aby zwrócił szczególną uwagę. Dzięki.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Zrubo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 80
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 17:31   

piter34 napisał/a:
W Twojej wypowiedzi nie było nic o ABS. Pisałeś:


Tzn. zdanie wczesniej porównywałem, ale nie dochodzmy sie, oboje ( i inni mam nadzieje tez :wink: )wiemy o co chodzi, umówmy sie ze ja zle zinterpretowałem moją myśl i została ona inaczej odebrana przez czytelników. :>
 
 
aras89 



Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 3
Skąd: brzesko



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 17:31   

to mówicie ze przyczyną tego będą krzywe tarcze?
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 17:36   

N może być zdarza się,a szpilki kół masz wszystkie?
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
aras89 



Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 3
Skąd: brzesko



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 17:43   

wszystko jest na kołach dobrze bo sprawdzałem
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 18:45   

------------------------------
dopisek od moderatora:
jednak powtórzę, bo widzę, że mało czytelny jestem
aras89 popraw temat na zgodny z zasadami tego kącika ... więcej przypomnień nie będzie

------------------------------
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400 SDI] problem z hamulcem i wspomaganiem
michal__b1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Lut 25, 2010 22:43
michal__b1
Brak nowych postów [R400] Kłopoty z hamulcem na śliskiej nawierzchni....
pabloroverek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Sty 04, 2009 12:59
greg-si
Brak nowych postów [45] Problem z hamulcem recznym
zbyszko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Lip 28, 2011 15:26
sTERYD
Brak nowych postów [R45] Problem z hamulcem tylniego koła
tomaszo81 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sro Kwi 24, 2013 11:00
ArekL
Brak nowych postów [R420 Disel 1998r.] Problem z hamulcem ręcznym !!!
Maxu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Mar 11, 2010 09:19
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink