Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam.
Wiec po kolei. Rano samochodzik odpalił bez problemu. Po wyjechaniu z podwórka zatrzymałem się co by zamknąć bramę i w tym momencie zgasł. Ponowna próba odpalenia nie powiodła się (rozrusznik kręci). Maska w górę, na oko wszystko ok.
Więc do kabinki, przekręcam kluczyk w drugą pozycję, kontrolki świecą się, od świec żarowych gaśnie, od silnika gaśnie na sekundę i zapala się znowu? Czyli coś nie tak. Robię test błyskowy i wywala błędy: 19 i 31 czyli CKP (czujnik położenia wału korbowego). Czujnik jest mniej więcej do zlokalizowania na podstawie ,,fajnej” instrukcji zamieszczonej wczoraj na forum. Wieczorem będę próbował dobrać się do niego. Niestety jest do zlokalizowania tylko mniej więcej. Moje pytanie, czy ktoś przerabiał ten problem. Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki i rady.
Pozdr.
_________________ radko
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 30, 2010 00:20, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 25, 2007 11:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
obejtzeć złączkę , która jest po drodze, może tylko "nie styka" Sam czujnik wypadałoby zmierzyć omomierzem. Wartości pewnie podobne bo tych z czujników ABSu, czyli między 1-2 komy.
obejtzeć złączkę , która jest po drodze, może tylko "nie styka" Sam czujnik wypadałoby zmierzyć omomierzem. Wartości pewnie podobne bo tych z czujników ABSu, czyli między 1-2 komy.
Btr miałeś racje, przetarty przewód na złączce. Polutowałem, zaizolowałem i
Co by wygodnie dobrać się do CKP trza zdjąć gumową rurę łączącą filtr powietrza a dokładnie obudowę przepływki i silnik, wtedy zobaczymy na silniku od strony kabiny w okolicy koła zamachowego (połączenie silniki i skrzyni biegów) dwa czujniki.
W pierwszym wtyczka dochodzi bezpośrednio do czujnika i wkręcony jest pionowo. W drugim umieszczonym głębiej i wkręconym poziomo, od czujnika odchodzi kabel ok 20cm i dopiero łączy się z instalacją za pomocą plastikowej złączki. Ten drugi to właśnie CKP i przy tej złączce był uszkodzony przewód.
Dla uzupełnienia ten pierwszy to VSS (czujnik prędkości pojazdu).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum