Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Spalanie 16 litrów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Spalanie 16 litrów
Autor Wiadomość
mzganiacz 



Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 23:18   [R620] Spalanie 16 litrów
Typ: Si Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

czy to mozliwe zeby moj roverek palil mi 16litrow na setke?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 17:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 25, 2007 23:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 25, 2007 23:22   

Możliwe :razz:
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Paź 26, 2007 07:03   Re: [R620 Si '95] Spalanie 16 litrow

mzganiacz napisał/a:
czy to mozliwe zeby moj roverek palil mi 16litrow na setke?

jest to możliwe jak napisał poprzednik ;) , ale zdecydowanie za dużo Twoje autko pali ... popatrz sobie jakie powinno mniej więcej być spalanie R620Si wg Danych technicznych :/
Możliwe przyczyny Twojego problemu są opisane w technicznym FAQ na naszej stronie głównej :wink:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 26, 2007 10:04   

R623 przy mieszance ostrej jazdy po mieście i warszawskich korków pali 16 l LPG na 100 km, więc dla 620 16 l benzyny to sporo za dużo, chyba, że jeździsz non stop do odcięcia.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 26, 2007 10:27   

mzganiacz napisał/a:
czy to mozliwe zeby moj roverek palil mi 16litrow na setke?

Benzyny?

oczywiście, że możliwe, ale to musiałyby być jakieś ciężkie warunki miejskie + pałowanie auta tam gdzie się da.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Pią Paź 26, 2007 19:20   

Ja jestem szczęsliwym posiadaczem R620 Si i mi pali przy ostrej jezdzie w ruchu mieszanym max 13-14 litrow na setke, a przy normalnej jezdzie jakies 10-11 litrów na setke więc 16 to troche dużo wg mnie. Może sonde lambda masz uszkodzoną i daje złe odczyty i za bogatą mieszanke masz przez to i dużo pali
 
 
 
mzganiacz 



Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Paź 27, 2007 08:40   

nom, 16 litrow benzyny. gazu 20 litrow (dokladnie!). przy normalnej miejskiej jezdzie. tylko ze z gazem jest taki problem ze idzie parownik do wymiany gwarancyjnej (szajski brc) - gazownicy probowali go regulowac (jest zaledwie roczny) ale powiedzieli ze sie nie da (jest zakrecony tak, ze gasnie przy wcisnieciu sprzegla a i tak ma spaliny takie ze nie przejdzie badan). czy to mozliwe ze to spalanie na benzynie jest przez stary aparat zaplonowy? mialem z nim problemy ze w wilgotne dni nie odpalal, mechanicy sprawdzili palec, kopulke i mowili ok! ja przeprowadzilem testy i zauwazylem ze przenikanie wilgoci odbywa sie na linii aparat zaplonowy - blok silnika - owinalem caly aparat folia i zakleilem szczelnie i wszystko smiga! a czy stare swiece moga byc powodem az tak wysokiego spalania? dajcie kilka porad - bo bede musial zainspirowac mechanikow! :)
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Paź 27, 2007 09:30   

mzganiacz napisał/a:
... czy stare swiece moga byc powodem az tak wysokiego spalania? dajcie kilka porad - bo bede musial zainspirowac mechanikow! :)
przeczytałeś ze zrozumieniem mój poprzedni post :twisted: ?
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
mzganiacz 



Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Paź 27, 2007 10:38   

yo giewu, przeczytałem ze zrozumieniem. przeczytałem ze zrozumieniem też techniczny faq. i cytuje: "Zazwyczaj uszkodzeniu jednego z wymienionych wyżej elementów towarzyszą także inne objawy". Idąc dalej tym tropem - chciałem doprecyzować podejrzenia co do wadliwej części podając więcej informacji na temat mojego egzemplarza Rovera na niniejszym forum. Simple?
 
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Sob Paź 27, 2007 15:44   

Tak wysokie spalanie moze takze powodowac uszkodzona sonda lambda.
Musisz ja sprawdzic miernikiem............... a co do wymienionych wczesniej elementow to tez nalezaloby conieco wymienic(kable WN, swiece, kopulka, palec)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Paź 28, 2007 08:41   

mzganiacz napisał/a:
... Simple?
ja, natürlich ;) ....

by być bardziej precyzyjnym zacytuję:
"# Zabrudzony filtr powietrza
# Zużyte elementy układu zapłonowego (palec, kopułka, świece, przewody wysokiego napięcia)
# Paliwo złej jakości
# Uszkodzona sonda lambda
# Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego
# Uszkodzony silnik krokowy
# Uszkodzony przepływomierz lub czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym
# Uszkodzony termostat
# Zapchany katalizator"

Sprawdź po kolei powyższe, a sam znajdziesz przyczynę bez niepotrzebnych wizyt u mechaników. Na temat sposobów sprawdzenia każdego z powyższych elementów informacje znajdziesz na naszej stronie głównej lub na tym forum. :mrgreen: ... użyj funkcji SZUKAJ :twisted:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
mzganiacz 



Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Paź 28, 2007 10:25   

Cytat:
Sprawdź po kolei powyższe, a sam znajdziesz przyczynę bez niepotrzebnych wizyt u mechaników. Na temat sposobów sprawdzenia każdego z powyższych elementów informacje znajdziesz na naszej stronie głównej lub na tym forum. ... użyj funkcji SZUKAJ
tyle to i ja wiem
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Paź 28, 2007 21:45   

mzganiacz napisał/a:
tyle to i ja wiem

no to skoro wiesz, to do dzieła :roll:
Palec i kopułkę masz za sobą pozostało Ci jeszcze kilka rzeczy. Próbowałeś wykręcić świece i zobaczyć jak wyglądają?? próbowałeś zmierzyć lambdę?? próbowałeś sprawdzić czujnik temperatury silnika?? Jeśli tak to napisz to na forum a jeśli nie, to nie rozumiem dlaczego się irytujesz :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
mzganiacz 



Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Paź 29, 2007 10:09   

lambde mam za soba - zrobilem badanie spalin i na benzynie i na gazie wszystko ok. Okej. Wiec skupie sie na swiecach. A jezeli chodzi o czujnik temperatury to czy jak stwierdze ze na cieplym silniku chodzi wentylator chlodnicy to czy to znaczy ze czujnik jest ok? A jakie objawy towarzysza zepsutemu aparatowi zaplonowemu? Nierowno chodzi silnik? Brak mocy? Czy jak odpala i chodzi to znaczy ze dziala 100% dobrze?
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 29, 2007 10:13   

mzganiacz napisał/a:
A jezeli chodzi o czujnik temperatury to czy jak stwierdze ze na cieplym silniku chodzi wentylator chlodnicy to czy to znaczy ze czujnik jest ok?
Tylko pamiętaj, zeby wyłączyć klimę, bo wtedy wiatrak działa niezależnie od czujnika temperatury.
A jak termostat?
Działa?
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
mzganiacz 



Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Paź 29, 2007 11:04   

Cytat:
Tylko pamiętaj, zeby wyłączyć klimę, bo wtedy wiatrak działa niezależnie od czujnika temperatury.
A jak termostat?
Działa?


nie mam pojecia jak sprawdzic termostat. Z reszta jakby mi wiatrak nie chodzil to by mi sie silnik przegrzewal - jakby ciagle chodzil to mialbym wyzsze spalanie.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 29, 2007 11:32   

mzganiacz napisał/a:
jakby ciagle chodzil to mialbym wyzsze spalanie.

No, ale wygląda, że masz wyższe spalanie, no chyba, że jeździsz cały czas "w opóR".
Awarię termostatu najłatwiej zauważyć, jeśli auto się przegrzewa (termostat zaciął się w pozycji zamkniętej) albo nie dogrzewa (gdy jest cały czas otwarty).
Słyszałem o metodzie z wyjęciem termostatu i wrzuceniem do garnka i podgrzewaniem, ale nie próbowałem. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 29, 2007 13:49   

mzganiacz, zresetuj nastawy komputera benzynowego (bezpiecznik pod maską, ten od radia wyjmij na minutę), potem odpal silnik i poczekaj do włączenia się wentylatora. Wyjeździj paliwo i zobacz ile spalił.
Moim zdaniem przyczyną wysokiego spalania jest instalacja gazowa.
Co to jest w ogóle za instalacja (typ/model)?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mzganiacz 



Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 38
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Paź 29, 2007 13:54   

II generacja - lovato, parownik brc. montaz 6 lat temu.
 
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 20:46   

A sprawdź czy nie masz kolektora wydechowego gdzieś pękniętego,
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Dużee spalanie 13 litrów/100km
matusz151 Rover serii 600, Honda Accord 20 Sob Sty 08, 2011 14:48
civic45
Brak nowych postów [R620] SPALANIE???
JAK ZMNIEJSZYĆ SPALANIE???
Lynx Rover serii 600, Honda Accord 2 Sro Lut 25, 2009 17:04
gucwiz
Brak nowych postów [R620] Duże spalanie?
czeniu Rover serii 600, Honda Accord 7 Czw Cze 14, 2007 00:21
majnus
Brak nowych postów [R620] Wielkie spalanie.
ykziwo Rover serii 600, Honda Accord 4 Sro Sie 03, 2011 13:05
ykziwo
Brak nowych postów [R620] Spalanie benzyny lpg...
dansky Rover serii 600, Honda Accord 11 Sro Gru 05, 2007 10:23
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink