Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
gdy wciskam pedał sprzęgła to pierwsze 2,3 cm wchodzi bez oporu ale głębiej już normalnie, z oporem. myśle że to pompka jest zapowietrzona, ponieważ gdy odkręciłem filtr powietrza aby się do niej dostać to docisłem sprzęgło do końca (ręcznie) i podpompowałem pompke pedałem sprzęgla, potem sprzęgło już chwytało wysoko bez luzów na początku wciskania ale tylko na chwile. Bo po pochwili znów pompka trochę spadła i było jak wczesniej. pomóżie co zrobić. jak sprawdzić szczelność układu?, jak odpowietrzyć układ?, i gdzie znajduje się płyn do pompki
pod filtrem powietrza to jest wysprzęglik
pompka jest przy pedale, na ścianie grodziowej pod skrzynką bezpieczników pod maską
i tam też jest zbiorniczek
sprawdź czy jest w zbiorniczku płyn
jeśli nie ma to obejrzyj dokładnie pompkę (trzeba zanurkować w okolice pedałów i tam do dźwigni pedału sprzęgła dochodzi pręt od tłoczka pompki, jeśli jest tam mokro to pompka cieknie, jeśli cieknie wysprzęglik to będziesz miał mokro na skrzyni tam, gdzie zaglądałeś
jeśli nie ma plynu, to po dolaniu powinien się trochę odpowietrzyć, jeśli płynu nie ma w ogóle to trzeba wykręcić wysprzęglik i dać mu zassać jak strzykawce oczywiście z pomocą grawitacji
dokładniejsze opisy już były więc szukanie nie boli
płyn to hamulcowy dot 4
a pompkę można uszczelnić zestawem reperaturkowym (odpowiednio dopasowane oringi) najlepiej najpierw rozmontować, a potem dopasowywać, wysprzęglika niestety tak się nie da bo jest z plastiku
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
sprawdziłem układ i odpowietrzyłem, wysprzęglik jest ok z pompki też nic nie cieknie no i też dolałem płynu. Co jeszcze może być powodem tego. jeśli pompka to jak ją odkręcić?, jak się do niej dostać?
musisz zdjąć tą skrzynkę bezpieczników pod maska i odkręcić dwie śruby, którymi pompka jest przykręcona do ściany grodziowej, ale najpierw oczywiście odczepić od pedała
jeśli chodzi o rozbieranie samej pompki, to nie wiem dokładnie
co jeszcze może być:
-źle założony korek zbiorniczka (trzeba go starannie założyć bo zeskoczy) i płyn się wychlapie.
-może puszczać szybkozłącze.
-może być dziurka w którymś wężyku...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
w poniedziałek będe miał komplet pompka + wysprzęglik (200zł)ale tak z ciekawości mam pytanie o ile powinno odchylić się ramie sprzęgła
[ Dodano: Czw Lis 08, 2007 21:34 ]
naszczęście już skończyłem auto ok. problem leżał w braku sprężyny w wysprzęgliku, i dlatego nie dociskał do końca. biegi wchodzą czysto bez żadnych zgrzytów i co ważne dla mnie płynnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum