Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Dmuchawa - problem z wyłączaniem nawiewu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Dmuchawa - problem z wyłączaniem nawiewu
Autor Wiadomość
Spitfire 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 57
Skąd: Manchester, UK



  Wysłany: Pią Lis 02, 2007 14:02   [R75] Dmuchawa - problem z wyłączaniem nawiewu
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam,

Niedawno kupilem sobie Rover'a 75, 2000r 2.0DCT. Samochod sprawuje sie swietnie, z jednym wyjatkiem - kiedy mam wlaczony nawiew i wylacze silnik i wyjme kluczyk ze stacyjki - nawiew sie nie wylacza. Trzeba go wylaczyc recznie ustawiajac bieg 'zerowy'. Raz o tym zapomnialem i prawie nie odpalilem nastepnego dnia :sad:

Jakies pomysly co moze byc tego przyczyna (o ile to nie jest standard?? :mrgreen: ) i jak to naprawic?

Bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi.

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Cze 24, 2011 16:32, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 02, 2007 14:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Wolek 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 139
Skąd: Dębica



Wysłany: Pią Lis 02, 2007 15:06   

Cześć.U mnie wszystkie nadmuchy działają po przekręceniu kluczyka tak mam w R75 i w poprzednim autku tez tak miałem wydaje mi się że ktoś ci namieszał w podpięciu dmuchawy po prostu podpiął ja przed stacyjka.Lub cos pierniczy komputer pokładowy ale na ten temat niech wypowie sie PHJOWI on na pewno będzie wiedział w czym problem.
_________________
Wolek
 
 
Spitfire 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 57
Skąd: Manchester, UK



Wysłany: Pią Lis 02, 2007 17:31   

W moich poprzednich samochodach rowniez po wyciagnieciu kluczyka dmuchawa przestawala dzialac, tutaj jak na zlosc jest inaczej.

A w samochodzie teoretycznie nie bylo grzebane - ale kto to wie tak naprawde... To co mowisz ma sens, z drugiej strony - czy istnieje mozliwosc ze taki stan wywoluje jakies zwarcie, przepalony bezpiecznik albo cos podobnego?
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pią Lis 02, 2007 17:34   

zachwanie, jest dziwne, czy masz webasto sterowane z kabiny??/
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Spitfire 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 57
Skąd: Manchester, UK



Wysłany: Pią Lis 02, 2007 17:43   

hmmm "webasto" slysze nie pierwszy raz, ale do tej pory nie wiem jak to wyglada... :oops: - wikipedia niewiele mi rozjasnila w glowie :/ ale wyczytalem ze jest to ogrzewanie postojowe...

Jesli ktos moglby mi wtlumaczyc w dwoch zdaniach jak stwiedzic czy sie to ma czy nie w samochodzie - bylbym wdzieczny.

BTW z gory przepraszam za laickie pytania :roll:
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Lis 02, 2007 17:51   

jak podniesiesz maske ponizej akumulatora bedzie taka "skrzynka" z rura na górze a na boku bedzie naklejka i napis WEBASTO :grin: ale to chyba kazdy CDT ma a co do sterowanie z kabiny to o ile wiem to powinienes mies w podłokietniku jakąś centralke... czyli jakby nie bylo w podłokietniku musisz miec cos elektronicznego :mrgreen: jak nie ma to nie masz sterowanie z kabiny... (tak mi sie wydaje) :wink: a co do problemu to jak sie bawilem zeby podlaczyc webasto na pilota to zauwazylem (albo tak mi sie zdawalo) ze do nadmuchu do silnika idzie PLUS a pokretlo o ktorym mowisz zalacza MINUS wiec moze byc tak ze gdzies jest zwarcie i idzie Ci na mase. Ale ja elektronikiem ani elektrykiem (wysokich napięć) nie jestem i moge sie mylic a moje spostrzezenia moga byc mylne...
 
 
 
Spitfire 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 57
Skąd: Manchester, UK



Wysłany: Pią Lis 02, 2007 18:06   

Tak wiec w podlokietniku nie ma nic, po prostu dziura na rozne smieci ;) pod maske zajze jak wroce z pracy do domu.

A jak takie webasto powinno dzialac? Przyjmuje ze jesli ma sie sterowanie w kabinie, ustawia sie ciepelko_mode_on i dziala ;) a bez sterowania z kabiny? Samo sie zalacza po wlozeniu kluczyka do stacyjki i co dalej?

W pracy nie moge zbytnio na googlach siedziec bo ludzie patrza :evil: ale jak wroce do domu poswiece kilka h na doszktalcanie sie w tym temacie :mrgreen:
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Lis 02, 2007 19:15   

jak sie ma sterownik to raczej nie ustawia sie ciepelka a jedynie czas kiedy ma sie wlaczyc :wink: a skoro nie masz sterownika to masz webasto automatyczne czyli samo sie zalacza gdy temp. spadnie ponizej 5st.C (o ile dobrze sledze forum to webasto ma osobny czujnik niz komputer) i dogrzewa silnik. Tutaj dzialanie webasto sie chyba konczy... mozna zrobic webasto sterowanym na pilota jak to opisywał "Marian_K" ale jak masz klime manualna to juz jest gorzej... ja spaliłem centralke i jak narazie nie mam na to funduszy ale zbieram i mam zamiar to zrobic bo zima bedzie mroźna :mrgreen: a wracajac do tematu to tak jak pisalem prawdopodobnie mozesz miec zwarcie i gdzies za tym pokretlem nawiewu moze Ci stykac na mase i dlatego tak sie dzieje :???:
ale raz jeszcze pisze ze ja sie nie znam i wcale nie twierdze ze to co napisalem ma odzew w rzeczywistosci :mrgreen:
PZDR
 
 
 
Spitfire 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 57
Skąd: Manchester, UK



Wysłany: Pią Lis 02, 2007 19:30   

Wlasnie wrocilem do domu i sprawdzalem - fakt, posiadam cos takiego jak webasto pod maska ;) faktem tez jest ze jak powiedzial Dam-Kam - musi to byc automat, bo zadnego sterowania w schowku, ani nigdzie indziej, nie ma.

Co do webasto - Dam-Kam - powiedziales ze jesli temp spadnie ponizej 5*C to webasto dogrzewa silnik. Czyli webasto nie ogrzewa kabiny a sam silnik? Poprawcie mnie jesli sie myle. I w jaki sposob to robi? Spala paliwo i trzyma silnik cieplym, czy elektrycznie? I czy pracuje np non stop jak jest mroz czy raz na jakis czas? Dopiero ucze sie na ten temat, wiec prosze mnie nie krytykowac tak odrazu :>

Co do nawiewu - kolejna rzecz ktora moge dodac to ze wydaje mi sie, ze po przekreceniu pokretla od 'gdzie ma wiac' nie widze wiekszej roznicy w sile powietrza wylatujacego. Jedynie nawiew na szybe sie zmienia z bardzo silnego (przy ustawieniu nawiewu na szybe) do lekkiego (gdy ustawie na cokolwiek innego) - nie da sie tak ustawic zeby na szybe nie wialo wogole. A np przy ustawieniu nawiewu tylko na kabine (nie na nogi) sila dmuchanego powietrza nie jest wiele wieksza niz przy ustawieniu na nogi czy na szybe...

Dam-Kam - jakies sugestie jak moge sprawdzic czy czasem nie ma zwarcia do masy?

PHJOWI - sadzisz ze przyczyna moze byc zwarcie jak sugeruje Dam-Kam?

Bede wdzieczny za wszelkie mozliwe sugestie i pomoc. Z gory (i z dolu) dziekuje :grin:
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Lis 02, 2007 19:53   

Spitfire napisał/a:
Czyli webasto nie ogrzewa kabiny a sam silnik? Poprawcie mnie jesli sie myle. I w jaki sposob to robi? Spala paliwo i trzyma silnik cieplym, czy elektrycznie? I czy pracuje np non stop jak jest mroz czy raz na jakis czas?

Jako automatyczne ma za zadanie dogrzewac silnik ale jak dobrze pamietam wczesniej ogrzana ciesz idzie przez nagrzewnice wiec i dogrzewa kabine :grin: Jak to robi? Webasto ma pompke paliwa (chyba swoja) ktora pompuje paliwo na niejaki parownik gdzie paliwo paruje (zabawne - na parownik a potem paruje :mrgreen: ) i jest mieszane z powietrzem ktoro jest tloczone przez wew. wentylator a jakas swieca ktora jest w srodku daje zaplon i tak oto webasto pracuje. kiedys w tv slyszalem ze takie webasto pali ok. 1l/h ale nie wiem jak tam w roverku :/ A pracuje zawsze jak temp spadnie ponizej 5st.C a silnik nie na jeszcze 60st.C (ale tego nie jestem pewien)
Spitfire napisał/a:
po przekreceniu pokretla od 'gdzie ma wiac' nie widze wiekszej roznicy w sile powietrza wylatujacego

szczerze powiem ze sam do końca nie wiem jak to jest... ja roznice wyczuwam ale chyba nigdy nie jest tak ze jak wlacze na nogi to nie wieje lekko przez inne nawiewy itd.
Spitfire napisał/a:
przy ustawieniu nawiewu tylko na kabine (nie na nogi) sila dmuchanego powietrza nie jest wiele wieksza niz przy ustawieniu na nogi czy na szybe...

to jednak chyba jest cos nie tak... ja to kiedys rozbieralem bo chcialem zobaczyc jak ida te przewody do wentylatora i tam tym jak masz pokrętło do ustawienia gdzie ma wiac sa takie linki w pancerzykach... pisze o tym gdyz kiedys w rodzicow bylym golfiku tez tak bylo i uchwyt trzymajacy pancerz sie urwal i linka nie chodzila :!: musialem przymocowac ten pancerz obejmą do korpusu i potem nawiew dzialal i dalo sie sterowac :grin: wiec moze i u Ciebie tak jest ze cos puscilo i to sterowanie nie dziala tak do konca :???:
a gdyby tak bylo rosnie prawdopodobienstwo ze ktos cos tam robil i byc moze pomieszal tam cos w tymi kabelkami i tez dzieje sie tak z tym nawiewem :/
PS. odradzam odkrecania (jakbys to rozbieral) tego panela od tylu gdzie idzie elektryka do wlacznika klimy... potem ciezko jest trafic w piny i wiecej jest nerwów niz pozytku :roll:
Spitfire napisał/a:
jakies sugestie jak moge sprawdzic czy czasem nie ma zwarcia do masy?

niestety nie wiem jak mozna to sprawdzic... to sam chcialbym wiedziec :mrgreen:
 
 
 
Spitfire 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 57
Skąd: Manchester, UK



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 11:38   

no i stalo sie :cry:

wczoraj wieczorem wysiadajac z auta zapomnialem wylaczyc nawiewu i dzis samochod stoi na martwym akumulatorze... :evil:

heh, dzis zamierzac sprobowac rozlozyc panel sterowania nawiewiem, tylko niebardzo wiem jak sie do tego zabrac, bo wiele srubek tam nie widac :neutral:

Ma ktos moze instrukcje, jak rozlozyc ten fragment na czesci i zlozyc go spowrotem? :>
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 12:21   

jeśli masz automatyczną klimę to wywal obudowę wokół klawiszy , podwarzając ją, pod obudową są 4 srubki.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Spitfire 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 57
Skąd: Manchester, UK



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 13:44   

klima jest manualna (3 pokretla i 3 guziki: obieg zamkniety, AC, odszranianie tylnej szyby) - w tym wypadku podwazanie tez poskutkuje?
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 13:55   

To teraz dużo tłumaczy może klima była dokładana i ktoś żle się podłączył i zamiast po stacyjce to jest stałe napięcie
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
Spitfire 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 57
Skąd: Manchester, UK



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 14:21   

przemo285 - czemu sadzisz ze klima byla dokladana? poniewaz nie jest automatyczna?

Mozesz miec racje. Po zdjeciu plastiku oslaniajacego pokretla dwie gorne srobki byly poluzowane (mozna bylo nimi krecic palcami w kazda strone i trzeba bylo je podwazyc zeby je wyjac - tak jak by byl zerwany gwint), tylko dwie dolne trzymaly jak nalezy i wygladaly na nie ruszane.

Zrobilem kilka zdjec, moze one wam cos podpowiedza. http://uct.pl/r75/1%20-%20galki.JPG - tak wyglada panel po zdjeciu plastiku. Odkrecilem 4 srobki zaznaczone na zdjeciu, ale nie wiem co dalej zrobic.

Moge troche wepchnac calosc do srodka : http://uct.pl/r75/2%20-%20wepchniete.JPG
Lub moge lekko podniesc caly panel do gory : http://uct.pl/r75/3%20-%20podniesione.JPG
ale nie mam pojecia jak to wyjac poniewaz nie chce wyjsc przez ten otwor :cry:

Bede wdzieczny za podpowiedzi jak to wydobyc.

ps.:
przemo285 - czy lesli jest tak jak mowisz i klima jest podpieta na stale zamias przez stacyjke - jak duzo zachodu jest z poprawieniem tego?
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 15:29   

Były takie modele z manualnym sterowaniem ogrzewania i nie posiadajace klimy i dlatego myślę że może ktoś coś tam namieszał (to są tylko przypuszczenia) musisz sprawdzić z tyłu zasilania podejrzewam że zamiast po stacyjce jest po prostu stały prąd

[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 15:30 ]
Proponuję wyjąć radio będzie lepsze dojście
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 15:58   

Były takie modele z klimatyzacją sterowaną ręcznie, nie tylko ogrzewanie ale i chłodzenie było.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Lis 04, 2007 17:01   

Były nawet takie bez klimy ale nie na nasz rynek
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Lis 05, 2007 08:39   

wyjecie radia niewiele pomoze ale zawsze bedziesz wiecej widzial :wink: mozesz wepchnac jedna strone a druga po przekatnej wyciagac ale tak nie wyjdzie calkiem bo beda ja blokowac te linki o ktorych mowilem :/
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Lis 06, 2007 10:36   

Dam-Kam napisał/a:
wyjecie radia niewiele pomoze
RAVE sugeruje rozpocząć całą procedurę właśnie od ... wyjęcia radia, więc może rada przemo258 warta jest uwagi.

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Dmuchawa nawiewu - jak naprawić tranzystor
Staszek75 Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Lip 18, 2009 16:14
PHJOWI
Brak nowych postów [R75] Problem z nawiewem , dmuchawą
daniolas Rover serii 75, MG ZT 17 Pią Gru 11, 2015 06:18
BetJar
Brak nowych postów [R75] Dmuchawa - problem z nawiewem
krucha91 Rover serii 75, MG ZT 53 Pią Maj 11, 2018 12:28
kuba2184
Brak nowych postów [R75] Problem z dmuchawą nawiewów
staniapl Rover serii 75, MG ZT 11 Pon Cze 19, 2017 21:47
marek501
Brak nowych postów [R75] Dmuchawa, nawiew, -problem
anna_m. Rover serii 75, MG ZT 58 Pon Cze 20, 2016 22:27
zbygru



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink