Wysłany: Sro Paź 31, 2007 16:23 [R416] Temperatura silnika, układ chłodzenia
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: wszystkie
Witam!
Przeszukalem forum, ale nie znalazlem jednoznacznych odpowiedzi na nurtujace mnie pytania...
Ogolnie rzecz biorac chcialbym sie dowiedziec jaka jest prawidlowa praca ukladu chlodzenia, a co za tym idzie wskaznika temperatury silnika, zalaczaniem sie wentylatorow itp.
Opisze zatem jak to wyglada u mnie:
1)Silnik nagrzewa sie dosyc szybko, juz po 2 min. wskazowka zaczyna sie podnosic,
jednoczesnie nastepuje przelaczenie na zasilanie LPG, czyli wszystko OK
2)Podczas dalszej jazdy wskazowka dochodzi prawie do polowy skali i tak zostaje
3)Podczas jazdy w korkach wskazowka zostaje jak wyzej, jednak (co zauwazylem dopiero
po zalozeniu instalacji LPG - 1500km=1miesiac temu) wlacza sie wentylator (moim zdaniem
za wczesnie, a przynajmniej wg, wskaznika temp.)
4)Po wlaczeniu klimatyzacji wlaczaja sie obydwa wiatraki - OK.
5)Jednakze po niedlugim czasie od wlaczenia klimy wskazowka temperatury podnosi sie
i dochodzi do 90% skali po czym wyzej sie nie podnosi. nastepuje to zarowno w upaly jak
i w chlodniejsze dni. (Poprzedni wlasciciel twierdzi ze zawsze tak bylo, zrobil 25 tys. km.)
6)Po wylaczeniu klimatyzacji temperatura spada, choc dosyc powoli - mam wrazenie ze szybciej moge schlodzic silnik poprzez nagrzewnice
7)Jednoczesnie zauwazam ubytki plynu ze zbiorniczka - ok. 100-200 ml na kilkaset km. Puki co nie wypatrzylem konkretnego wycieku, choc mam pewne podejrzenia
8)Do tej pory nie zauwazylem zadnych objawow przedostawania sie chlodziwa do cylindrow
Zastanawiam sie czy wentylatory to wogole cokolwiek daja, gdyz nie zauwazam ich skutecznosci.
Moze niepotrzebnie panikuje. Prosze zatem o opis zachowania sie wskazowki temperatury,
i wentylatorow w 100% sprawnym samochodzie.
To wszystko, dziekuje i pozdrawiam wszystkich zarazonych brytyjska motoryzacja
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 30, 2010 00:50, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 31, 2007 16:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
)Jednakze po niedlugim czasie od wlaczenia klimy wskazowka temperatury podnosi sie
i dochodzi do 90% skali po czym wyzej sie nie podnosi. nastepuje to zarowno w upaly jak
i w chlodniejsze dni. (Poprzedni wlasciciel twierdzi ze zawsze tak bylo, zrobil 25 tys. km.)
to jest bardzo dziwne zachowanie
a wentylatory chodza wtedy caly czas
moze chlodnica silnika ma slaba wydajnosc, a dodatkowo chlodnica klimy jej niestety nie pomaga,
albo sam wskaznik pokazuje jakies glupoty, bo po takim przebiegu z takimi objawami, to raczej napewno powinno sie to skonczyc awaria uszczelki pod glowica
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
a wentylatory chodza wtedy caly czas
moze chlodnica silnika ma slaba wydajnosc, a dodatkowo chlodnica klimy jej niestety nie pomaga,
albo sam wskaznik pokazuje jakies glupoty, bo po takim przebiegu z takimi objawami, to raczej napewno powinno sie to skonczyc awaria uszczelki pod glowica
tak wiatraki chodza caly czas, co wiecej szybka jazda w cale nie schladza silnika. aby go schlodzic najlepiej wylaczyc klimatyzacje...
tak sobie mysle ze moze termostat niedomaga...?[/quote]
moze tak byc, zakladamy ze sie do konca nie otwiera, o ile na chlodzenie samego silnika jakos wystarcza, to na dodatkowe obciazenie, plus do tego podgrzewajaca "chlodnica" klimy juz moze brakowac, sprawdź czy chlodnica silnika jest bardzo goraca, to by znaczylo ze termostat sie jednak otwiera, oczywiscie powinna byc goraca na calej powierzchni
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
moze tak byc, zakladamy ze sie do konca nie otwiera, o ile na chlodzenie samego silnika jakos wystarcza, to na dodatkowe obciazenie, plus do tego podgrzewajaca "chlodnica" klimy juz moze brakowac, sprawdź czy chlodnica silnika jest bardzo goraca, to by znaczylo ze termostat sie jednak otwiera, oczywiscie powinna byc goraca na calej powierzchni
musze przylookac...
a moze otwiera sie ale nie do konca - stad slaba wydajnosc...
a moze otwiera sie ale nie do konca - stad slaba wydajnosc...
Ja bym jeszcze sprawdził, czy wiatraki kręcą się w dobrą stronę - może ktoś kiedyś zamienił bieguny przy którymś i teraz jest cyrk, jak 2 chodzą jednocześnie
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Lis 04, 2007 08:52
Sprawdż czy chłodnice nie są pozapychane , weż lampę i poświeć od środka (komory silnika) i patrz od zewnątrz czy jest prześwit , na klimie auto szybciej i mocniej się nagrzewa - jak chłodnice (lamelki w nich) są pozapychane to wentylatory nie będą miały łatwo żeby wystudzić silnik
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Ja bym jeszcze sprawdził, czy wiatraki kręcą się w dobrą stronę - może ktoś kiedyś zamienił bieguny przy którymś i teraz jest cyrk, jak 2 chodzą jednocześnie
a w którą stronę powinny się kręcić?
[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 10:17 ]
och! przypomnialem sobie jeszcze jedno zjawisko!
gdy wskazowka temperatury pokazuje wysoka temperature i wylacze
a nastepnie ponownie wlacze zaplon to:
1) wiatrak przestaje chlodzic
2) wskaznik pokazuje zupelnie inna - normalna temperature...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum