Wysłany: Sob Lis 03, 2007 13:49 [R200 Di] W sprawie rozrzadu
Witam
W poradach technicznych na glownej stronie wyczytalem dwie sprzeczne informacje. Mianowicie raz jest napisane ze w dieslach serji 'L' jest jeden pasek rozrzadu a w drugim napisane jest ze dwa jeden od walka drugi od pompy. Jaka jest w koncu prawde. Musze w swoim roverku wymienic pasek i nie wiem w koncu ile ich jest.
Moze dokladnie ktos to opisac i napisac mi czy musze odrazu wymieniac napinacz paska czy nie?
Dodam ze nie ma klimy i ma przejechane 125 tys
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 03, 2007 13:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sob Lis 03, 2007 16:40
p.kapelanczyk napisał/a:
W poradach technicznych na glownej stronie wyczytalem dwie sprzeczne informacje. Mianowicie raz jest napisane ze w dieslach serji 'L' jest jeden pasek rozrzadu a w drugim napisane jest ze dwa jeden od walka drugi od pompy. Jaka jest w koncu prawde.
Jedna informacja dotyczy paska klinowego (wieloklinowego dokładnie rzecz ujmując), a druga pasków rozrządu (i tu są faktycznie dwa). Z tego co piszesz chodzi Ci raczej o pasek wieloklinowy, musisz dokupić do wersji bez klimatyzacji - oznaczenie 6 PK 1180. Zawsze przy wymianie pasków warto wymieniać rolkę/rolki napinacza. I tu sprawa ma się tak:
- pasek klinowy - jedna rolka napinacza,
- pasek rozrządu i pasek pompy wtryskowej - rolka prowadząca plus rolka napinająca paska rozrządu, a do tego rolka napinająca paska pompy wtryskowej.
sam to ja wymieniac nie bede
tylko mam kolejne pytanie W sumie to wstyd sie przyznac bo ja na kogos kto projektuje silniki (tylko nie do samochodow nie wiem czy msie rozni pasek klinowy od paska rozrzadu!! Rozumiem ze pasek rozrzadu sluzy do strowania zaworami poprzez walek a do czego sluzy pasek klinowy??? i czy jego tez trzeba wymieniac??
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Lis 04, 2007 12:13
Pasek jak piszesz klinowy to jest ten pasek wielorowkowy który napędza osprzęt silnika np. alternator , pompę wspomagania , kompresor klimatyzacji itp. wymienia się go jeżeli jego stan na to wskazuje , a pasek/ki rozrządu jest to pasek którego nie zobaczysz zanim nie zdemontujesz obudów to jest pasek/ki zębaty
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
To juz prawie wszystkowiem ale pomecze dalej zebym mial calkowita jasnosc. Wiem juz jaka jest roznica to moze teraz ktos mi powie po co dwa paski rozrzadu!! Czy to jest tak ze jeden napedza walek a drugi pompe wody!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum