Wysłany: Sob Lis 03, 2007 04:35 [r200 97 1.4i]Pali jak smok 11L-nowe: lambda, świece, filtry
Rover 97/98, 1,4 i 75 kucy, 8 zaworów, abs, bez klimy.
Na rurze wydechowej prawie bez grama sadzy, wymieniony łącznik wydechu"harmonijka".
jak w temacie pali jak smok 11L/100
jeżdzę spokojnie do 3000 max, naprawdę. Miasto, ale raczej nie w korkach.
Nowe: rozrząd, świece, olej, filtry, lambda.
Wizyta na kompie nic nie pokazała.
mam spalic tego łobuza mojego czy co?? bo nie zarobie.. a zima sie zbliża
_________________ był Poznań jest Kraków
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 03, 2007 04:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sprawdź czujnik temp. dla komputera, istnieje możliwość że daje cały czas za bogatą mieszankę. Sprawdź też termostat (nie obstawiam ze to jego wina, ale jak jest niesprawny potrafi palić więcej nawet o litr na 100) Napisałeś że kable i lambdę wyeliminowałeś to został jeszcze przepływomierz do sprawdzenia.
Ile masz obrotów przy nagrzanym silniku. Chodzi o wolne obroty. Powrót masz napewno szczelny i drożny? Sonda powinna pokazać zbyt bogatą mieszankę. Od kiedy tyle pali? Może trzeba zrobić diagnostykę?
Sprawdź czy nie ma dodatkowych oporów tocznych, a bardziej po ludzku to sprawdź szczęki i bębny bo możliwe że to one pochłaniają dodatkową porcje paliwa
Sprawdź czujnik temp. dla komputera, istnieje możliwość że daje cały czas za bogatą mieszankę.
- jak sie sprawdza czujnik temp? gdzie on sie chowa przedemną?
Cytat:
Sprawdź też termostat (nie obstawiam ze to jego wina, ale jak jest niesprawny potrafi palić więcej nawet o litr na 100)
- termostat raczej sprawny, bo druga rura odprowadzająca po jakimś czasie robi sie gorąca, znaczy termostat otwiera...chyba?
Cytat:
Napisałeś że kable i lambdę wyeliminowałeś
- kabli nie wymienialem, wygladaja na dobre, na włączonym silniku dociskałem i nic mnie nie pokopalo
Cytat:
to został jeszcze przepływomierz do sprawdzenia.
- jak sie sprawdza przepływomierz? gdzie on sie chowa przedemną?
[ Dodano: Sob Lis 03, 2007 12:45 ]
R-200 napisał/a:
Ile masz obrotów przy nagrzanym silniku. Chodzi o wolne obroty.
- obroty sa OK, ok 800obr przy rozgrzanym motorze
Cytat:
Powrót masz napewno szczelny i drożny?
- plis wyjasnij prosze co to ten "powrót"
Cytat:
Sonda powinna pokazać zbyt bogatą mieszankę. Od kiedy tyle pali? Może trzeba zrobić diagnostykę?
- na nowej lambdzie jeszcze nie sprawdzałem- zaraz jade i powiem czy jest ok, pali odkąd go kupiłem, diagnostyka była w solnie rovera i powiedzieli ze komp nic nie pokazał
[ Dodano: Sob Lis 03, 2007 12:47 ]
Sparki napisał/a:
Sprawdź czy nie ma dodatkowych oporów tocznych, a bardziej po ludzku to sprawdź szczęki i bębny bo możliwe że to one pochłaniają dodatkową porcje paliwa
- nowe klocki i tarcze, tłoczki przesmarowane, nie wiem jak sprawdzić te opory toczne
[ Dodano: Sob Lis 03, 2007 13:37 ]
własnie byłem i sprawdził mi mechanior jakims urządzonkiem i powiedział że lambda OK.
ale...
Skakało między 0.1 a 0.6 góra-dół góra-dół - dokładnie tak jak ostatnio WRRRRRRRRR-po cholerę kazali mi wymieniać te lambde??(uniwersalna 4żyłowa Magneti Marelli)
Co wy na to Szanowni forumowicze
I co wy na to że uslyszałem że może termostat walnięty?? a auto sie szybko nagrzewa, więc gdyby był tylko na duzym obiegu to nagrzeanie sie silnika trwało by długo chybaa
Ale sprawdzę jeszcze na zimnym czy szybko drugi przewód sie robi gorący czy po 10 minutach otwiera duzy obieg
- jak sie sprawdza czujnik temp? gdzie on sie chowa przedemną?
czujnik jest w trójniku z przodu silnika jak staniesz przodem do otwartej maski to po Twojej prawej, tam gdzie wychodzi wąż do chłodnicy są dwa czujniki, jeden z jednym kabelkiem i jeden z dwoma, od komputera jest ten z dwoma
Instrukcja sprawdzania
wuszumaster napisał/a:
- nowe klocki i tarcze, tłoczki przesmarowane, nie wiem jak sprawdzić te opory toczne
czym smarowałeś tłoczki?
opory się sprawdza w ten skomplikowany sposób: lewarujesz samochód i kręcisz za koło
kreci się lekko jest ok, nie kręci się lekko nie jest ok
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Powrót to jest odprowadzenie paliwa na powrót do zbiornika. Jeśli zmiany nowej sondy so od 01 do06 to są troche małe. Sprawdzić należy szczelność przewodu podciśnienia do sterownika silnika. Ja tak myślę że jeśli ten silnik pali ponad 12 to powinien nieżle dymić, na rozgrzanym silniku mieć objawy zalewania się i prawdopodobnie nachodziło by paliwo do silnika. Stan oleju w silniku by stale wzrastał. Jeśli odłączysz przewód podsiśnieniowy z kompa to są zmiany w pracy silnika? Dlaczego nie podjedziesz na diagnostykę gdzieś do elektryka ? Dużo by to wyjaśniło, szczególnie parametry i ich zmiana. Przecież ten system obsługuje nawet Kts więc z diagnostyką nie ma problemu. A może jednak masz bardzo ciężką nogę?
no więc mam jakis dziwny komputer, nie po lewej tylko po środku. Na 2 kompach bylem i kicha, nie czyta
[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 00:10 ]
Ps. juz od dawna nie mam ciężkiej nogi. liczy sie dla mnie niskie spalanie, zuzycie materiałów, minimum wizyt u mechaniorow i minimum wydatków.
Mam taki sam model silnika w Roverku i w mieście spala 9-10L PB95/ 100km, też uważałem to za dość duży wynik.. porównywalna toyota corolla "okrągła" 1.4 potrzebuje 7-8L benzyny w mieście na pokonanie "setki".
Spróbuj zatankować PB98... w moim przypadku spalanie spadało minimum 0,5L na 100km...
W moim przypadku lekarstwem okazała się instalacja gazowa
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jak piszesz jesteś z Poznania to podjedż do Przema, ogłasza że ma oryginalny tester, napewno odczyta co potrzeba. Nie wiem gdzie byłeś ale Kts czyta napewno układ silnika. Tylko poduszek nie chce ruszyć.
1. umówiłem sie z "przemo285" na poniedziałek. zobaczymy
2. adaptację po resecie robiono juz z 4 razy
3. zobjawów uszkodzonego czujnika temp. mam tyko Podwyższone zużycie paliwa.
_________________ był Poznań jest Kraków
Ostatnio zmieniony przez wuszumaster Nie Lis 04, 2007 13:50, w całości zmieniany 1 raz
ale czym robiona , adaptacje przeprowadzi się tylko testbook
- aaaha. to zdaje sie tylko raz ale pewien na 100% nie jestem. W serwisie rovera był na kompie. Z resztą z 2 godziny grzebali bo coś tam było nie tak z pracą motoru(w sensie odgłosów). Ale mam wrazenie że do niczego nie doszli, bo mieli dziwne minki, choć usluszałem ze wsio już ok
[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 13:54 ]
PHJOWI napisał/a:
ale czym robiona , adaptacje przeprowadzi się tylko testbook
- a u Ciebie gdzie mozna zrobic ten test? poznań ?
caly uklad wydechowy szczelny??
od kolektora po koncowke wydechu?
hmm, no niezupełnie własnie wymieniałem łącznik/harmonijke i znowu cos lekko 'pierrdzi', chyba w środkowym tłumiku. bedę to kleil zeby na 1-2 m-ce starczyło. ale nie jest to mega wydmuch. małe 2 dziurki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum