Forum Klubu ROVERki.pl :: [214si '98] Proszę o pomoc
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214si '98] Proszę o pomoc

sprzęgło, biegi i obroty silnika
Autor Wiadomość
keraj83 



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 61
Skąd: Żagań



Wysłany: Sro Lis 07, 2007 18:56   [214si '98] Proszę o pomoc

Witam, jeżdżę od niedawna Roverkiem 214 1,4 benzyna i od pewnego czasu zauważyłem coś dziwnego. Podczas jazdy, a dokładniej zmiany biegów, po wciśnięciu do końca sprzęgła obroty spadają do 1500 i utrzymują się tam przez około 1 do 2 sekund, a po tym spadają do 1000 obrotów. Taka sytuacja zachodzi podczas jazdy przy około 80% zmiany biegów, bez różnicy z jakiego biegu na jaki dokonuję zmiany. Pozostałe 20% to spadek od razu do 1000 obrotów. Jeżdżąc innymi autami (różne marki) obroty po wciśnięciu sprzęgła zawsze spadały do ok 1000. Bardzo proszę o jakąś wskazówkę co z tym mogę zrobić.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 07, 2007 18:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Lis 07, 2007 20:21   Re: [214si '98] Proszę o pomoc

keraj83 napisał/a:
Witam, jeżdżę od niedawna Roverkiem 214 1,4 benzyna i od pewnego czasu zauważyłem coś dziwnego. Podczas jazdy, a dokładniej zmiany biegów, po wciśnięciu do końca sprzęgła obroty spadają do 1500 i utrzymują się tam przez około 1 do 2 sekund, a po tym spadają do 1000 obrotów. Taka sytuacja zachodzi podczas jazdy przy około 80% zmiany biegów, bez różnicy z jakiego biegu na jaki dokonuję zmiany. Pozostałe 20% to spadek od razu do 1000 obrotów. Jeżdżąc innymi autami (różne marki) obroty po wciśnięciu sprzęgła zawsze spadały do ok 1000. Bardzo proszę o jakąś wskazówkę co z tym mogę zrobić.


może to występować na nierozgrzanym silniku, w zasadzie na 100% występuje, jeśli obroty wieszają się w okolicy 2000 - 3000 podczas zmiany biegu jest to zapewne przepustnica, trzeba ją wyczyścić jakąś bęzynką ekstrakcyjną czy czymś podobnym, problemem może być także silnik krokowy, ale najpierw wykluczyłbym te dwie pierwsze opcje.
 
 
 
Sparki 



Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 9
Skąd: Silesia



Wysłany: Sro Lis 07, 2007 20:30   

Witam
Nie wiem jakimi samochodami poprzednio jeździłeś ale w fordzie mondeo jest to jak najbardziej prawidłowy odruch po prostu silnik czeka na wrzucenie kolejnego biegu. Obroty spadają do 900obr/min dopiero wtedy gdy koła przestają się kręcić. A przykładem może być jazda w korku po prostu wrzucasz luz żeby się dotoczyć do świateł a obroty silnika to ok 1500obr/min dopiero gdy się zatrzymasz spadają do 900, ale jak to jest w roverku to musi sie wypowiedzieć ktoś kto takiego posiada.
Pozdrawiam
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Lis 07, 2007 20:39   Re: [214si '98] Proszę o pomoc

keraj83 napisał/a:
...Podczas jazdy, a dokładniej zmiany biegów, po wciśnięciu do końca sprzęgła obroty spadają do 1500 i utrzymują się tam przez około 1 do 2 sekund, a po tym spadają do 1000 obrotów. Taka sytuacja zachodzi podczas jazdy przy około 80% zmiany biegów, bez różnicy z jakiego biegu na jaki dokonuję zmiany.
gdyby nie to, że tak często się to w Twoim przypadku dzieje to napisałbym, że jest wszystko ok ...
ale poczytaj sobie dostępne na naszej stronie głównej Porady nt. eksploatacji, a szczególnie temat dotyczący czyszczenia przepustnicy :wink:
i jeszcze uwaga na koniec ... obroty biegu jałowego w twoim autku powinny się wahać w okolicach 850 obr/min, a nie 1000
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lis 07, 2007 20:44   

w silnikach z gaźnikiem obroty spadają od razu jak puścisz gaz ;)
w silnikach z wtryskiem jest to proces sterowany, żeby nie zdławić silnika.
Najpierw przez chwilę obroty się utrzymują, bo jak chcesz tylko zmienić bieg to potem nie będą musiały szybko wzrosnąć, potem spadają do ok 1500, potem do ok 1000 i powoli zjeżdżają na swoje miejsce :cool:
od tego m.in. jest tam wmontowany krokowiec :wink:
jeśli tak to wygląda to jest ok, jeśli dzieje sie tak nie za każdym razem to już coś jest nie tak :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
keraj83 



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 61
Skąd: Żagań



Wysłany: Sro Lis 07, 2007 21:56   

giewu napisał/a:
... obroty biegu jałowego w twoim autku powinny się wahać w okolicach 850 obr/min, a nie 1000


Masz rację. Obroty są w okolicach ok 850 do 900 (szkoda że nie ma w tym miejscu podanej wartości na zegarze, a jest tylko cienka kreska i mogłem pisać poniżej 1000 :razz: ). Więc zajmę się najpierw przepustnicą.

Znalazłem również na forum coś takiego:

http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=16354

więc mogę spać spokojnie ?

P.S.
Dzięki za rady !!
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Lis 07, 2007 22:38   

keraj83 napisał/a:
... więc mogę spać spokojnie ?...

jeśli to o czym pisałeś zdarza się aż tak często to zbyt spokojnie nie pośpisz :razz: ...
u mnie np. zdarzają się takie zawieszenia obrotów, ale co jakiś czas jedynie ... przy zmianie biegów tego nie zauważyłem, sporadycznie raczej przy wyrzuceniu na luz
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Czw Lis 08, 2007 11:53   

Zawieszanie obrotów świadczy o obecności jakiegoś błęu w układzie wtryskowym. Trzeba poszukać. Normalnie powinny spadać na 1000 i wolno zejść w dól. Tak mam w 200 już 9 lat. Wieszał się na 1500 jak miałem błąd - dziura w podciśnieniu, ale był też wtedy mułowaty. :roll:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
keraj83 



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 61
Skąd: Żagań



Wysłany: Sro Lis 14, 2007 14:10   

Akurat mój Roverer nie jest mułowaty, a te zawieszenia się obrotów trwają zaledwie chwilkę (1 może do 1,5 sekundy).
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ROVER 214Si 97r] PROSZE O POMOC!!! HGF
yaroolec Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Wrz 29, 2011 11:55
yaroolec
Brak nowych postów [R 214Si] Alternator sie kończy, proszę o porady :)
DaQwiD Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Nie Maj 15, 2011 12:20
DaQwiD
Brak nowych postów [ROVER 200 SDI PROSZE O POMOC]
jamex19 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Cze 19, 2011 17:18
szoso
Brak nowych postów [R 220 SDi 99r.] Co to za urządzenie - prosze o pomoc
erixon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 29 Pią Sty 08, 2010 12:56
erixon
Brak nowych postów [R200 1.4 97r ] HGF prosze o pomoc
polecani mechanicy na podkarpaciu
zapal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Sty 21, 2009 11:11
zapal



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink