Wysłany: Wto Paź 09, 2007 12:06 [Seria K] Nowy typ uszczelki pod głowicę!
Witam,
Przed zakupem nowej uszczelki głowicy (np. w przypadku HGF) należy zapoznać się z treścią tego artykułu.
W wielkim skrócie: traktuje on o zmianach jakie przeszła budowa uszczelki głowicy stosowana w silnikach serii K. Najnowszy typ uszczelki pozbawiony jest pól silikonowych i jest całkowicie stalowy. Do nowej uszczelki należy zamontować również płaską podkładkę (w zestawie z uszczelką). Kolejnym uzupełnieniem jest nowa dolna magistrala olejowa (to ten metalowy element, do którego są wkręcane śruby głowicy), której zadaniem jest poprawienie "sztywności" silnika.
Nowy typ uszczelki wprowadzono w 2005 roku. Nr-y części Land ROVER to LVB500190 (uszczelka) oraz LCN000140L (dolna magistrala olejowa).
Wysłany: Sob Lis 10, 2007 22:08 Re: [Seria K] Nowy typ uszczelki pod głowicę!
piter34 napisał/a:
Witam,
Przed zakupem nowej uszczelki głowicy (np. w przypadku HGF) należy zapoznać się z treścią tego artykułu.
W wielkim skrócie: traktuje on o zmianach jakie przeszła budowa uszczelki głowicy stosowana w silnikach serii K. Najnowszy typ uszczelki pozbawiony jest pól silikonowych i jest całkowicie stalowy. Do nowej uszczelki należy zamontować również płaską podkładkę (w zestawie z uszczelką). Kolejnym uzupełnieniem jest nowa dolna magistrala olejowa (to ten metalowy element, do którego są wkręcane śruby głowicy), której zadaniem jest poprawienie "sztywności" silnika.
Nowy typ uszczelki wprowadzono w 2005 roku. Nr-y części Land ROVER to LVB500190 (uszczelka) oraz LCN000140L (dolna magistrala olejowa).
Dołaczę sie do wypowiedzi zgodnie z technologią powinno się wymienić uszczelkę , magistrale olejową i śruby głowicy to jest procedura serwisowa Land Rovera i tym samym Rovera ze względu na tą samą konstrukcję silnika (podparte biuletynem serwisowym) Z autopsji mogę stwierdzić , że sama wymiana uszczelki daje bardzo dobry efekt. Pozdrawiam :
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pytanie do kolegów specjalistów... PHJOWI, Mariusz, przemo...
Czy opłaca się wymienić tą uszczelkę w momencie gdy nie ma żadnej awarii?
Czym różni się wymiana sprawnej uszczelki, od wymiany po HGF?
Jakie są przybliżone koszty ile trwa taka wymiana w jednym i w drugim przypadku?
Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Pon Lis 12, 2007 09:59
szczerze mówiąc jeśli się nic nie dzieje , to nie ma sensu wymieniać, no chyba że ktoś ma lużną gotówkę. Jeśli ktoś już zechce zrobić uszczelkę, należy wykonać szlif głowicy oraz bloku, posprawdzać popychacze , a koszt zależy gdzie sama robocizna w granicach 200-350zł, jest to koszt przyzwoity jeśli mowa o silnikach serii K.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Kris. Jesteś przecież świadomym motoryzacyjnie ROVERkowiczem i na pewno sprawdzasz okresowo stan płynu chłodniczego.
Poza tym ile uszkodzeń HG kwalifikuje silnik do wymiany...? Hmm?
Zresztą Twoja kasa, Twoja decyzja.
Ja się do wymiany HG w R200 żony nie spieszę.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Dołączę się do tematu , w twoim przypadku Kris to jest bez sensu jeżeli masz wszystko ok. to nie widzę powodu aby podnosić głowicę , równie dobrze mógłbyś zapobiegawczo wymienić np.silnik wentylatora , pompę sprzęgła , wysprzęglik itp. pytanie tylko po co , a o ile pamiętam (a raczej to pewne ) to ty już miałeś wymienianą HG
Pozdrawiam
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Poczytałem jeszcze ten artykuł. Wynika z niego, że sama wymiana zwykłej uszczelki na MLS nie połączona z jednoczesną wymianą magistrali olejowej może przynieść więcej szkód, niż pożytku...
However it is ESSENTIAL to fit it (revised oil rail - przyp. PTE), if a MLS gasket is being used, because the new MLS gaskets achieve only 75% of the clamping of the old elastomer gaskets [the elastomer compresses more than the 5 steel core plates of the MLS] and consequently the MLS is much more prone to leak than the elastomer gasket without the new oil rail, particularly without a PRT fitted.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
a tak przy okazji, po co jest ta druga uszczelka w komplecie
chodzi o wypelnienie przestrzeni po ewentulanym planowaniu glowicy
tej nowej nie mialem jeszcze w rekach
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum