Wysłany: Czw Lis 15, 2007 16:44 [R214Si 1,4 '99] Problem z ABS'em
Co moze byc przyczyna tego, ze przy delikatnym hamowaniu wlacza sie ABS i auto wrecz się sunie po nawierzchnik, zaczyna blokowac kola? Dzisiaj wyjechalem na osniezone drogi i nie moglem chwilami wychamowac przy predkosci nawet 20-30 km/h, musialem sie wspomagac recznym. Co prawda mam nadal opony letnie, ale jezdzilem na samochodach z ABS'em i on sie wlaczal dopiero przy gwaltownym hamowaniu i na samym dole. I tak sie dzieje nie zawsze, ale tak zalozmy na przemian. Czasem chamuje normalnie, a czasem nie.
Jak na zewnatrz byla pogoda normalna to tego nie odczuwalem, chociaz czasami przy delikatnym hamowaniu np. przy dojezdzie do swiatel, zaczynalo mi odbijac pedal hamulca i slychal bylo jak cos zgrzyta, ale problemow z normalnym hamowaniem czy wyhamowaniem nie bylo.
Pojawil sie kolejny, obok wysokiego spalania problem.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 15, 2007 16:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam!!
Warto było przejrzeć inne posty - ale pewnie pękł któryś z pierścieni przy kołach z abs-u -najlepiej zacząć od sprawdzenia tego.Czyli czy któryś z pierścieni z przednich kól nie jest pęknięty-najlepiej na kanale-można i skręcić koła i zobaczyć!!!
Ale najłatwiej na kanale- ja mam abs niestety wyłączone bo jeden pierścień mam peknięty i takie same były objawy.
Ponoc tez takie moga być jak pierścień jest przybrudzony.
Ale najłatwiej i najtaniej jest to sprawdzić a potem można dalej szukać i kombinować jeżeli nie to.
Wysłany: Czw Lis 15, 2007 17:24 Re: [R214Si 1,4 '99] Problem z ABS'em
Damon napisał/a:
Co moze byc przyczyna tego, ze przy delikatnym hamowaniu wlacza sie ABS i auto wrecz się sunie po nawierzchnik, zaczyna blokowac kola?...
czegoś nie rozumiem ... to co napisałeś wyraźnie świadczy o NIEWŁĄCZANIU się ABS
auto sunące jak napisałeś rozumiem jako pojazd z zablokowanymi kołami, natomiast auto z załączonym ABS koła blokuje i odpuszcza, blokuje i odpuszcza (tak można w skrócie opisać działanie ABS)
Damon napisał/a:
...Dzisiaj wyjechalem na osniezone drogi i nie moglem chwilami wychamowac przy predkosci nawet 20-30 km/h, musialem sie wspomagac recznym...
to tylko potwierdza moje wcześniejsze słowa
i jeszcze na koniec oprócz sprawdzenia pierścieni ABS, o których wspomina kolega Dzonys sprawdziłbym jeszcze dokładnie układ hamulcowy, że szczególnym uwzględnieniem rozebrania i sprawdzenia działania zarówno szczęk (jeśli takowe masz z tyłu) jak i zacisków hamulcowych ... bo o wymianie opon na zimowe nawet nie wspominam
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
No wlasnie po tym co tutaj nie raz przeczytalem to pierwsze co mi przyszlo do glowy to pierscienie i wlasnie mam zamiar sie z tym wybrac w przyszlym tygodniu.
Cytat:
czegoś nie rozumiem ... to co napisałeś wyraźnie świadczy o NIEWŁĄCZANIU się ABS
auto sunące jak napisałeś rozumiem jako pojazd z zablokowanymi kołami, natomiast auto z załączonym ABS koła blokuje i odpuszcza, blokuje i odpuszcza (tak można w skrócie opisać działanie ABS)
Ja tylko pisalem jakie odnioslem wrazenie zza kierownicy. Za chwile wybieram sie z druga ooba, ktora bedzie obserwowac na jakims parkingu reakcje kol na hamowanie.
Co do szczek i zasiskow to ostatnio mialem robione tarcze i klocki to twierdzili, ze wszystko z reszta jest okay
a może rzeczywiście takie dziwne wrażenia odniosłeś jeżdżąc po śliskiej nawierzchni na letnich oponach ?
gdy będziesz z drugą osobą sprawdzał hamowanie to zwróć uwagę na to czy pojawia się to charakterystyczne "tupanie" pedału hamulca ...
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum