Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Przygasanie silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Przygasanie silnika
Autor Wiadomość
artfrik 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Łęczna/Lublin/Kraków



Wysłany: Pon Lis 12, 2007 13:11   [R400] Przygasanie silnika
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: wszystkie

1.Roverek przygasa (niezależnie czy jedzie na gazie czy benzynie), a nawet gaśnie jak dojeżdżam do świateł, krzyżówek, w szczególności przy hamowaniu silnikiem i wciśnięciu sprzęgła w okolicach 1500 obrotów
2.Szarpie na pierwszym i drugim biegu przy niskich obrotach, np: jadę sobie na drugim biegu, dojeżdżam do leżącego policjanta, więc zwalniam do 1000-1500 obrotów, po przejeździe wciskam gaz i szarpie dłuższy czas, chyba że wcisnę gaz do dechy, to wtedy szarpie przez kilka chwil, jest to bardzo uciążliwe szczególnie w jeździe miejskiej (czyt. w korkach jedzie żabką)
3.Po odpaleniu silnik chodzi bardzo dobrze przez jakieś 30 sekund może troszkę dłużej, nie szarpie tak jak w pkcie drugim, później szarpie podczas jazdy, a na postoju bardzo nim rzuca przez kilka minut dopóki się nie zacznie nagrzewać.

Silnik krokowy raczej sprawny, tak samo kable WN, świece, kopułka, palec.
Nie wiem jedynie gdzie znaleźć czujnik temperatury silnika i położenia wału, mam przeczucie że to któryś z nich jest winny...
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Sty 14, 2011 00:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 12, 2007 13:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lis 12, 2007 14:08   

Cytat:
1.Roverek przygasa (niezależnie czy jedzie na gazie czy benzynie), a nawet gaśnie jak dojeżdżam do świateł, krzyżówek, w szczególności przy hamowaniu silnikiem i wciśnięciu sprzęgła w okolicach 1500 obrotów

Na ciepłym/zimnym? (z pkt. 2 wnioskuję, że na ciepłym na pewno).

artfrik napisał/a:
Silnik krokowy raczej sprawny, tak samo kable WN, świece, kopułka, palec.

Raczej? Kiedy zmieniałeś el. układu zapłonowego?

artfrik napisał/a:
Nie wiem jedynie gdzie znaleźć czujnik temperatury silnika i położenia wału, mam przeczucie że to któryś z nich jest winny...

Lokalizację tych czujników znajdziesz w technicznym FAQ na stronie klubowej.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Lis 13, 2007 08:51   

piter34 napisał/a:

artfrik napisał/a:
Silnik krokowy raczej sprawny, tak samo kable WN, świece, kopułka, palec.


Raczej? Kiedy zmieniałeś el. układu zapłonowego?


Sprawdź co Wielki Brat piter34 sugeruje
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
artfrik 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Łęczna/Lublin/Kraków



Wysłany: Wto Lis 13, 2007 11:20   

Dzięki za szybką odpowiedź, wczoraj zajrzałem znów do silniczka krokowego, przeczyściłem go, jest bez zmian, tylko zastanawia mnie jedna rzecz, na włączonym silniku, silniczek krokowy działa, natomiast przy włączonym zapłonie i cztero- pięcio-krotnym wychyleniu przepustnicy silniczek nie reaguje w żaden sposób, dziwna sprawa...

Kable WN, świece, kopułka i palec były zmieniane max 2 miesiące temu, oczywiście ta wymiana nic nie dała, sprawdziłem ostatnio ciśnienie na cylindrach po wakacyjnej wymianie pierścieni i jest: na 1,2,4 cylindzre 11 atm, a na 3 cylindrze 12 atm, jak mechanior rozebrał silnik do wymiany pierścionków to okazało się że korbowód na 1 cylindrze od paska był krzywy, mniemam że miał kolizję paska?, oczywiście został wymieniony.

Szarpie na ciepłym i na zimnym, na zimnym mniej przygasa i mniej szarpie, bo na ssaniu jest.

Dodam jeszcze że jak hamuje z górki silnikiem to potrafi też jechać nierówno (żabką).

Sprawdze jeszcze czujnik temperatury i sondę lambda...
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lis 13, 2007 12:00   

artfrik napisał/a:
Sprawdze jeszcze czujnik temperatury i sondę lambda...

Wypnij je i pojeździj na benzynie i patrz co się dzieje.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
artfrik 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Łęczna/Lublin/Kraków



Wysłany: Sro Lis 14, 2007 10:07   

Po odpięciu czujnika temperatury, na zimnym w ogóle nie chciał odpalić, a jak odpiąłem go na włączonym silniku to wentylator zaczął się kręcić, natomiast po wypięciu sondy lambda silnik dalej przygasa, ale już nie gaśnie całkowicie, po zmierzeniu miernikiem sonda non stop na biegu jałowym trzyma 0,9 V, przy dodaniu gazu wzrasta do 1,3-1,4 i maleje znów do 0,9V, przy przytrzymaniu 3000 obrotów i puszczeniu gazu nie maleje do 0V tylko 0,9V.
Czyli sonda do wymiany?

Gdzie można się podpiąć pod komputer, najlepiej serwisowy rovera w okolicach Lublina lub Krakowa?
W Krakowie jestem średnio 2x w miesiącu na AGH, będę w ten i następny weekend, więc może mógłbym się z kimś ustawić żeby obejrzał mojego roverka?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lis 14, 2007 10:35   

pan Midowicz ?? ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lis 14, 2007 11:31   

artfrik napisał/a:
Po odpięciu czujnika temperatury, na zimnym w ogóle nie chciał odpalić, a jak odpiąłem go na włączonym silniku to wentylator zaczął się kręcić,

Czyli sprawny.

artfrik napisał/a:
natomiast po wypięciu sondy lambda silnik dalej przygasa, ale już nie gaśnie całkowicie, po zmierzeniu miernikiem sonda non stop na biegu jałowym trzyma 0,9 V, przy dodaniu gazu wzrasta do 1,3-1,4 i maleje znów do 0,9V, przy przytrzymaniu 3000 obrotów i puszczeniu gazu nie maleje do 0V tylko 0,9V.
Czyli sonda do wymiany?

Moim zdaniem NIE. Zmierz jeszcze napięcia na wpiętej sondzie.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
artfrik 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Łęczna/Lublin/Kraków



Wysłany: Czw Lis 15, 2007 09:30   

Co do pomiarów sondy to popełniłem karygodny błąd, mierząc napięcie między czarnym kablem sondy a masą samochodu czyli minusem akumulatora, należało mierzyć między czarnym a szarym kablem sondy, troszkę się pośpieszyłem, mam już założoną nową sondę NTK, stara sonda to Bosal, będzie na rezerwę :wink:
Jakie powinno być napięcie na kostce od potencjometru przepustnicy?? U mnie jest między 1 a 3 pinem 5V, między 1 a 2: 3,5V i między 2 a 3: 0V.

Brak mi już pomysłów co może być przyczyną jego przygasania...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lis 15, 2007 09:59   

artfrik napisał/a:
mam już założoną nową sondę NTK, stara sonda to Bosal

Raczej BOSCH...? ;-)

artfrik napisał/a:
Jakie powinno być napięcie na kostce od potencjometru przepustnicy?? U mnie jest między 1 a 3 pinem 5V, między 1 a 2: 3,5V i między 2 a 3: 0V.

Na odłączonym czujniku między 2 a 3 pinem należy zmierzyć rezystancję. Dla otwartej przepustnicy wynik to ok. 3600 omów, a dla zamkniętej ok 600 omów.
Napięcie między pinami 1 i 3 powinno być równe 5V.
Tak podaje AutoData.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
artfrik 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Łęczna/Lublin/Kraków



Wysłany: Czw Lis 15, 2007 23:30   

Czyli potencjometr sprawny :)
Nie pomyliłem się: BOSAL a nie BOSCH
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Lis 16, 2007 12:44   

piter34 napisał/a:
artfrik napisał/a:
mam już założoną nową sondę NTK, stara sonda to Bosal

Raczej BOSCH...? ;-) ...
artfrik napisał/a:
...Nie pomyliłem się: BOSAL a nie BOSCH

od stycznia tego roku BOSAL wzbogacił swoją ofertę o uniwersalne sondy lambda ... KLIK ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
artfrik 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Łęczna/Lublin/Kraków



Wysłany: Sob Lis 17, 2007 10:18   

Teraz trzeba będzie sprawdzić ciśnienie jakie daje pompa paliwowa. Czy przy silniku 1.6 K16 jest przepływomierz? jeśli tak to gdzie jest umiejscowiony?
Jeśli to nie będzie wina żadnej z tych rzeczy to pewnie będzie to HGF - woda mi ucieka ze zbiorniczka, tylko jeszcze nie wypatrzyłem skąd :( W moim roverku jeździ już trzecia uszczelka, a szpilki nie były wymieniane, może to z tego powodu uszczelkę wydmuchiwać...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lis 17, 2007 12:14   

artfrik napisał/a:
Czy przy silniku 1.6 K16 jest przepływomierz?

nie ma
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
artfrik 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Łęczna/Lublin/Kraków



Wysłany: Sro Lis 21, 2007 14:15   

We wtorek oddałem samochód do warsztatu na kilka godzin no i znaleźli jedną rzecz - uszkodzenie przewodu którym paliwo wraca do zbiornika, jest już trochę lepiej samochód nie gaśnie całkowicie, ale nadal przygasa, skoro się poprawiło wnioskuję że było zbyt małe ciśnienie paliwa i nadal jest zbyt małe skoro nadal przygasa.
Trzeba sprawdzić ciśnienie i stąd moje pytanie: ile ono powinno wynosić?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lis 21, 2007 14:26   

artfrik napisał/a:
Trzeba sprawdzić ciśnienie i stąd moje pytanie: ile ono powinno wynosić?

Wielokrotnie już pisano na forum, że powinno być równe ok. 3,0 bar. (plu s/minus 0,2 bar)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Lis 21, 2007 14:58   

Zobacz może mapsensor w układzie dolotowym jest uszkodzony albo wężyk przetarty.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
artfrik 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Łęczna/Lublin/Kraków



Wysłany: Sro Lis 21, 2007 18:02   

Mapsensor czyli czujnik podciśnienia ten co jest w komputerze. Chodzi o te cienkie wężyki, które do niego idą?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lis 21, 2007 18:05   

tak :cool:
u Ciebie czujnik MAP jest w komputerze, i o te wężyki chodzi :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Lis 22, 2007 07:05   

artfrik napisał/a:
Mapsensor czyli czujnik podciśnienia ten co jest w komputerze. Chodzi o te cienkie wężyki, które do niego idą?


Jeśli masz instalke w podobny sposób zrobioną jak ja to masz rozdzielacz od benzynowego mapsensora do mapsensora gazowego.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Wyciek oleju. przygasanie samochodu. rozmiar felg.
dawidmdj Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Sty 25, 2013 11:00
bizon
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400] Uszczelnienie silnika
kadmen Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Lip 21, 2011 21:36
kasjopea
Brak nowych postów [R400] Przekładka silnika
dasko1994 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pon Maj 19, 2014 20:47
dasko1994
Brak nowych postów [R400] —> R45 przekładka silnika
tomek112a Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Paź 20, 2017 15:26
tomek112a
Brak nowych postów [r400]Olej do silnika
Rymar1516 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Mar 30, 2016 13:50
Wiesia92



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink